2020-06-23, 18:30
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Nei men bilen har vært sett av en kvinne som virker å være troverdig, har det noen betydning om bilen er sett på kamera eller av en person. Finnes mange muligheter å unngå kameraovervåking.
Eller mener du kvinner lyver?
Mener jeg leste at kvinnen ble avhørt (pr telefonavhør) og at tipset ble etterforsket uten at man fant sammenheng med AE saken. Derfor ble det lagt vekk.
Citera
2020-06-23, 18:31
Medlem
Citat:
Veldig enig med deg, har sjelden sett en slik agenda fra politiets side med lekkasjer i hytt og vær for å holde familien på pinebenken. Evnt.få TH til å innrømme noe han ikke har gjort.

Lekkasjer? Mener du at rettens kjennelse i dag skulle vært holdt hemmelig?

Eller skulle man ikke vært åpne om de nye ransakingene? Skulle de ikke ha nevnt noe om nye bevis?
Skulle ikke Dagbladet ha skrevet om kryptomeldingene, for å nevne en sak de har på forsiden i dag?
Citera
2020-06-23, 18:32
Medlem
-Politiet har gravd to store hull i skogen bak hytta:
https://www.tv2.no/nyheter/11512966/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Men han syntes ikke at det var greit at de undersøkte i Sloraveien. Da satte han hardt mot hardt, men tapte. Og til slutt fant de skilsmissepapirene som Anne hadde gjemt.

Og der kom det et nytt eksempel på Orderuds debattteknikk. Du har ikke belegg for å hevde at de fant skilsmissepapirene "som Anne hadde gjemt".
I din iver etter å sverte TH, skyr du ingen midler. Du bør snarest dokumentere denne påstanden! Og kom ikke med de gamle påstandene om om at jeg beskytter TH. Det kan godt hende at TH er skyldig, men pr dags dato er det lite som tyder på det.
Hvis du ønsker å bli tatt på alvor, så bør du slutte å jukse for å få kabalen til å gå opp!
Citera
Medlem
Citat:
Men burde ikke ønsket være at de finner noe av relevans i boligen, framfor å kunne bo i boligen, hvis han var uskyldig? Hvorfor satte han seg sånn på bakbeina da?

Han mener vel seg provosert av politiets opptreden i senere tid, vil jeg kanskje anta. Og at de snart bør ha sjekket ferdig huset. Har gått utrolig lang tid. Jeg har ikke oppfattet det som at han har vært på bakbena ifht undersøkelser i huset. Det har stått til rådighet helt fra starten. Han ønsket vel dem inn fra første dag. Så ønsker han nå boligen.

Men hvis det var meg og jeg var uskyldig (du og må tenke på at han kan være uskyldig), så hadde jeg også blitt provosert av politi på dette tidspunktet. Og faktisk ikke på langt nær sikkert at jeg hadde orket å stille til avhør mer hvis de var helt fastlåst på meg og jeg selv visste at jeg er uskyldig.

Så er det også der han bor.

Det er ikke uten grunn at det snakkes om tunnelsyn i slike saker. Er veldig viktig at man klarer sette seg inn i både skyld og uskyld.
Citera
2020-06-23, 18:33
Medlem
Citat:
Men han syntes ikke at det var greit at de undersøkte i Sloraveien. Da satte han hardt mot hardt, men tapte. Og til slutt fant de skilsmissepapirene som Anne hadde gjemt.

Ja og hva så, jeg er selv skilt, vet du hvor mange ganger jeg fylte ut slike papirer og ombestemte meg fordi forholdet bedret seg. 4 ganger. Det sier absolutt ingenting om at hun ville gjort alvor av det. Men hun har nok sikkert tenkt på skilsmisse siden hun har fortalt venninner om det, men papirene var flere år gamle, og ingenting tilsier at det er en drapshypotese.

Jeg hadde fulgt deg hvis det var mistanke om drap begått i affekt, men her er det jo snakk om planlagt og overlagt drap.
Citera
2020-06-23, 18:34
Bannlyst
Citat:
Nei men bilen har vært sett av en kvinne som virker å være troverdig, har det noen betydning om bilen er sett på kamera eller av en person. Finnes mange muligheter å unngå kameraovervåking.
Eller mener du kvinner lyver?

Det har betydning siden du sammenlikner bilen med futurum-mennene.
Du mener at politiet har holdt tilbake denne opplysningen slik at ingen vitner skulle melde seg, og dermed kunne kjøre på mot TH?
Reportasjen sier jo ikke noe om de etterforskningsskritt som politiet tok.
Politiet har jo selv sagt at de har sjekket tipset med denne bilen. At de ikke vil si hva de har gjort, betyr ikke at de ikke har gjort noe som helst.
Citera
2020-06-23, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Mener jeg leste at kvinnen ble avhørt (pr telefonavhør) og at tipset ble etterforsket uten at man fant sammenheng med AE saken. Derfor ble det lagt vekk.

Ja det gjorde det, det så de på nyhetene i dag også. Slett arbeid, selv om det skulle vise seg og være TH, burde alle tios svært sjekket helt ut, det er derfor jeg har begynt å tvile på politiets agenda.

Tunellsyn fra hanske tidlig, helt tydelig når de ikke har giddet og sjekke dette tipset.
Citera
2020-06-23, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ja finnes iallefall masse bedre muligheter til å drepe uten å slippe og rigge dette opplegget.

Hvis det var meningen at TH skulle få skulden for drapet, så hadde det vært bedre å la politiet finne liket, enn å gjemme det 12 mil unna.
Citera
2020-06-23, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrielle
-Politiet har gravd to store hull i skogen bak hytta:
https://www.tv2.no/nyheter/11512966/

Jeg håper politiet finner den de leter etter. Anne Elisabeth.
Citera
2020-06-23, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Lekkasjer? Mener du at rettens kjennelse i dag skulle vært holdt hemmelig?

Eller skulle man ikke vært åpne om de nye ransakingene? Skulle de ikke ha nevnt noe om nye bevis?
Skulle ikke Dagbladet ha skrevet om kryptomeldingene, for å nevne en sak de har på forsiden i dag?

Det har vært lekkasjer fra politiet helt siden de siktet TH, masse tull, blant annet ekteskapsproblemer som ligger 30 år tilbake i tid. Husker ikke mer nå, men kommer tilbake til det, startet når Haris overtok som talsmann.
Citera
2020-06-23, 18:41
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Jag tror tvärtom, att de finner kroppen på en egendom till TH. En plats han känner till och har många minnen ifrån.
Tänker mig en sentimental plats såsom hyttetomten till AEH eller liknande.
Tror han vill ha en plats att ”besöka” såsom många andra knäppgökar gjort förre han.

Enig i att HH säkert inte är med i A-laget när det gäller efterforskning...
Så brukar det vara vid mord, att man gör sig av med kroppen på ett ställe man känner till. Det handlar om trygghet, att man vet Vägen dit, man vet hur det ser ut och huruvida platsen är enslig, otillgänglig o.s.v
Tror inte TH, om han är skyldig, är sentimental alls. Tror han är pragmatisk.

Och till de i tråden som menar att detta senaste sök är till för att trakassera familjen: polisen har inte resurser till trakasserier. De har fått upp ett spår och det är deras jobb att följa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in