2020-06-23, 11:27
Medlem
DeviatorXs avatar
Fullständigt grandios narcissist som inte längre kan manipulera sin omgivning. Offerkofta på, det är så synd om henne! Hon fuskar, ljuger och dribblar runt med sina och andras pengar. När hon åker dit blir hon alltid lika förvånad men tycker aldrig det är fel. Hon representerar allt som är fel med det här landet. Det är vänsterfolk som hon som förstört hela landet.
Citera
2020-06-23, 11:40
Medlem
Mosbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeviatorX
Fullständigt grandios narcissist som inte längre kan manipulera sin omgivning. Offerkofta på, det är så synd om henne! Hon fuskar, ljuger och dribblar runt med sina och andras pengar. När hon åker dit blir hon alltid lika förvånad men tycker aldrig det är fel. Hon representerar allt som är fel med det här landet. Det är vänsterfolk som hon som förstört hela landet.

Word.
Mona Sahlin är lika smutsig som hon var en katastrof som politiker alltså.
Jag har ALDRIG hört någon säga något bra om henne på god anledning dessutom.
Äcklig människa.
Citera
2020-06-23, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Jag har bekanta som bor i Enskededalen som säger att hon bor där nu men att hon inte är hemma så mkt.

Det har väl stått i tidningen att hon jobbar svart hos dottern

Sen har hon en massa ströuppdrag som fogden verkar vara oförmögna att utmäta.

Hon är en belastning för samhället.

Maken Bosse har varit skriven på en adress i Enskede tidigare, så det kan stämma. Många adresser i omlopp. De skyller säkert på att de har en massa "hot" över sig men det har säkert lika mycket att göra med att Kronofogden är efter dem, eftersom Mååna är en ekonomisk idiot. Varför är Kronkalle så elak mot Mona? Vad har hon egentligen gjort? Har den här stackars utstötta och ensamma kvinnan kanske inte gjort rätt för sig? Förföljelsen måste få ett slut.
Citera
2020-06-23, 14:21
Medlem
HejaFinlands avatar
Uppfattade jag hennes sommarprat rätt att: Hon ser det som att alla hennes problem berodde på den falska inkomstförsäkran hon skrev till sin Toy Boy? Hon förtränger hela sitt kriminella liv och att hon sänkte hela socialdemokratiska partiet permanent? (S har fortfarande inte återhämtat sig från hennes valresultat).
Citera
2020-06-23, 14:34
Moderator
Psilosophers avatar
Angående sommarpratet: Mona Sahlin förkroppsligar verkligen precis allt som är fel på vänstern. Orättvisor är hennes livsluft, hon mår bra av att ha utsatta grupper att bry sig om. Det handlar om henne, inte om dem. Likaså hatet hon får utstå; hon provocerar fram det själv, eldar på och ger det näring då det får henne att framstå som både utsatt och god: Win-win, Kawesa-style.

Spelar Femi-hip hop, Timbuktu och Rikard Wolff för att stryka under.

Det går liksom inte att göra satir som överträffar detta. Vilken evinnerlig tur att hon aldrig blev statsminister.
Citera
2020-06-23, 15:33
Medlem
Limma skinkbits avatar
Denna kvinna fascinerar mig. Trots upprepat slarv med egna och andras pengar, felparkeringar, korkade uttalanden (svenskar har ingen kultur, midsommar är töntigt) mm har hon alltid kommit tillbaka. Fram tills nu då kanske.

Jag är gammal nog för att minnas det tidiga 90-talet men har inte riktigt koll på hur man såg på Mona vid den här tiden. Jag vill dock minnas att hon var ganska populär och sågs som en "frisk fläkt" i partiet som annars dominerades av 20- och 30-talister som levde kvar i det gamla DDR-sverige. Var det så?
Citera
2020-06-23, 15:47
Medlem
whogivesafucks avatar
Trodde inte det var möjligt att hon skulle få bli sommarpratare igen.
Så man vill spy.

Och varför inte erkänna vad hon gjort. Eller är hon så urbotad korkad att hon verkligen inte begriper?
Citera
2020-06-23, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Angående sommarpratet: Mona Sahlin förkroppsligar verkligen precis allt som är fel på vänstern. Orättvisor är hennes livsluft, hon mår bra av att ha utsatta grupper att bry sig om. Det handlar om henne, inte om dem. Likaså hatet hon får utstå; hon provocerar fram det själv, eldar på och ger det näring då det får henne att framstå som både utsatt och god: Win-win, Kawesa-style.

Spelar Femi-hip hop, Timbuktu och Rikard Wolff för att stryka under.

Ändå generöst av Mååna att ge Wolffs dödsbo lite STIM-pengar, efter att hon blåste honom genom att låna femtiotusen spänn av honom då han var döende, utan att betala igen. Mona har hög moral, förstår ni.
Citera
2020-06-23, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Mona har hög moral, förstår ni.

Ungefär som den tiden hon sade att det var häftigt att betala skatt, varpå någon journalist grävde i det och det visade sig att hon betalade sketna 10% i skatt! Det hade ju vem som helst tyckt var häftigt att betala, när medelsvensson betalade minst 25% i skatt.....

Som en parentes: jag saknar forna tiders grävande journalister, som inte var rädda att få fram skit på diverse makthavare.
Citera
2020-06-23, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Denna kvinna fascinerar mig. Trots upprepat slarv med egna och andras pengar, felparkeringar, korkade uttalanden (svenskar har ingen kultur, midsommar är töntigt) mm har hon alltid kommit tillbaka. Fram tills nu då kanske.

Jag är gammal nog för att minnas det tidiga 90-talet men har inte riktigt koll på hur man såg på Mona vid den här tiden. Jag vill dock minnas att hon var ganska populär och sågs som en "frisk fläkt" i partiet som annars dominerades av 20- och 30-talister som levde kvar i det gamla DDR-sverige. Var det så?

Jag minns att hon var väldigt populär ute i stugorna, i alla fall de röda. Hon var ung och tuff. Det var häftigt att betala skatt och hon var även noga med sitt utseende, lite lyxigare och snyggare än Ingela Thalén och Birgitta Dahl. Det var ju tänkt att hon skulle ta över efter Carlsson men så kom Toblerone.
Citera
2020-06-23, 17:50
Medlem
Hon gav martyrskapet ett ansikte i dagens Sommar.
Citera
2020-06-23, 18:26
Medlem
Får man en slant som sommarpratare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här