2020-06-23, 16:42
Medlem
https://www.dagbladet.no/nyheter/retten-skjellig-grunn-til-mistanke/72599816

I en ny kjennelse fra Nedre Romerike tingrett, delvis basert på nye bevis, finner retten - igjen - at det er skjellig grunn til å mistenke Tom Hagen for drap eller medvirkning til drap.
Citera
Medlem
Politiet sier nå på nyhetene at de søker etter AEH på eiendommene. De har også sagt at den antatte forbrytelsen har vært planlagt måneder før det skjedde. Da kan vi altså fastslå at politiet står helt fast.
Trist for familien.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Når de nå starter ny ransaking så kan det tyde på at de har fått ny konkret info/tips som har utløst søk. Ikke nødvendigvis etter AE men kan være de søker måltettet etter visse gjenstander eller spor.

Finner de eventuelt noe der (som jeg tviler på) må det være plantet for å ramme TH. Heller nok mer på at det er rent psykologisk spill fra Politiets side.
Citera
2020-06-23, 16:43
Bannlyst
.
Senast redigerad av Orderud. 2020-06-23 kl. 16:49.
Citera
2020-06-23, 16:51
Medlem
Retten mener nå det er skjellig grunn til mistanke mot TH og politiet er altså i gang med nye ransakinger.
– Vi søker etter AEH, sier politiet til NRK
Politiet er tilfreds med rettens nye kjennelse:
– De konstaterer at det er skjellig grunn til mistanke mot TH. Det er en totalvurdering ut fra de bevisene de er forelagt, sier HH til NRK.

Vi er naturligvis tilfreds med rettens vurdering.
Har nye bevis:
– Har dere fremlagt nye bevis for retten, siden de landet på dette kontra tidligere?

– Vi har ikke lagt skjul på at vi har funnet bevis som vi mener er relevante for sakens opplysning. Disse bevisene har retten også fått fremlagt, svarer HH.

https://www.nrk.no/norge/politiet-om-ransaking-av-hagens-hytter_-_-vi-soker-etter-anne-elisabeth-1.15065459
Citera
2020-06-23, 16:55
Medlem
https://www.tv2.no/a/11513046/

Statsadvokaten byttet ud, og vil være mere tilgængelig i sagen...
Citera
2020-06-23, 17:00
Medlem
Må bare beklage men jeg tror ikke TH er skyldig lengre. Og hvordan kan politiet være så dumme at de tror han graver henne ned på en av sine egne eiendommer, vel og merke om det er planlagt drap.
TH har sikkert gjort mye dumt i denne etterforskningen, men mye av det har han faktisk grunn til å reagere på, som at politiet stilte uniformert da han traff de på Shell stasjonen. Personlig hadde jeg vært rasende om jeg hadde ringt politiet, informert de om at min ektefelle var kidnappet og sannsynlig ble overvåket hvis det hadde skjedd meg.
Mye av det politiet reagerer på hos TH er helt sunne reaksjoner. Som at politiet tok opp ekteskapsproblemer for 30 år siden, hva har vel det med saken og gjøre, og ta det som indisie på at TH har drept er lavmål.
Jeg har personlig opplevd at politiet kan være veldig uprofesjonelle, og det som foregår nå er bare helt sprøtt. Selvfølgelig håper jeg de finner AEH, men et hvert oppegående menneske forstår vel at hvis det har foregått et planlagt drap vil man så klart ikke gravlegge det på egne eiendommer. Så dette er lavmål av politiet.
En mann som TH ville heller aldri tatt sjansen på å samarbeide med noen for å utføre dette drapet. Da vil jo samarbeidspartnere kunne presse han for penger resten av livet.

Nå forutsetter jeg at det dreier seg om overlagt drap, uaktsomt er mer usikkert. Jeg skjønner at politiet har fått TH langt opp i halsen, men det er likevel utrolig uprofesjonelt og drive på som de gjør.

Og jeg er enig i at TH har oppført seg klønete med hensyn til denne utlovingen av belønning.
Men er dette er slags hevn fra politiet. Hvorfor gidder ikke politiet bruke tid på å sjekke ut tipset til denne "Irene" tipset kom før belønning ble utlovet, og det burde være enkelt for politiet og få sjekket dette.

Så må være ærlig og si at jeg begynner å lure på denne Haris motiv for å holde på. Grav gjerne opp tomtene, men kan vi som publikum få vite hva denne "Irene" var vitne til denne dagen.

Jeg syntes politiarbeidet virket profft og seriøst da Brøske var talsmann, etter at Haris ble talsmann er jeg sjokkert over at som lekker fra politiet, og hvordan agendaen er rettet mot TH.

Jeg sier ikke med dette at man kan utelukke at TH er drapsmannen, men Haris virker å være fiendtlig innstilt til TH, og han skal tas koste hva det koste vil. Han er uprofesjonell og minner meg nesten om Eirik Jensen for tiden.
På tide å få Brøske tilbake som oppfører seg profesjonelt, og ikke driver å mobber tilståelser ut av sine mistenkte.
Citera
2020-06-23, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Retten mener nå det er skjellig grunn til mistanke mot TH og politiet er altså i gang med nye ransakinger.
– De konstaterer at det er skjellig grunn til mistanke mot TH. Det er en totalvurdering ut fra de bevisene de er forelagt, sier HH til NRK.

Har nye bevis:
– Har dere fremlagt nye bevis for retten, siden de landet på dette kontra tidligere?

– Vi har ikke lagt skjul på at vi har funnet bevis som vi mener er relevante for sakens opplysning. Disse bevisene har retten også fått fremlagt, svarer HH.

https://www.nrk.no/norge/politiet-om-ransaking-av-hagens-hytter_-_-vi-soker-etter-anne-elisabeth-1.15065459

Hva?? Trodde politiet var totalt innkompetente og ikke hadde så mye som et eneste indisium mot TH 😆

Utrolig at såpass mange sliter med å forstå at vektingen av de ulike hypotesene bestemmes av hva politiet finner av informasjon gjennom etterforskningen.

Ganske tydelig at politiet er på rett spor her. Etterforskningen har etter alle solemerker vært meget grundig. Forhåpentligvis går det mot tellende resultat iform av en tiltale.
Citera
2020-06-23, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Har nye bevis:

Bare synd politiet nå har fått et sånt tunellsyn at de ikke engang gidder og sjekke andre tips ut av saken.
Citera
2020-06-23, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
https://www.dagbladet.no/nyheter/retten-skjellig-grunn-til-mistanke/72599816

I en ny kjennelse fra Nedre Romerike tingrett, delvis basert på nye bevis, finner retten - igjen - at det er skjellig grunn til å mistenke Tom Hagen for drap eller medvirkning til drap.
Husker noen i tråden sa, husker ikke hvem, at politiet ikke trengte å legge frem bevis som var knyttet til pågående etterforskning, og at det derfor var sannsynlig at politiet hadde mer enn de la frem for retten sist. Da stemte altså dette. Gledelige nyheter! Og jeg er så enormt nysgjerrig på hvilke bevis de har.
Citera
2020-06-23, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigi1981
Hva?? Trodde politiet var totalt innkompetente og ikke hadde så mye som et eneste indisium mot TH 😆

Utrolig at såpass mange sliter med å forstå at vektingen av de ulike hypotesene bestemmes av hva politiet finner av informasjon gjennom etterforskningen.

Ganske tydelig at politiet er på rett spor her. Etterforskningen har etter alle solemerker vært meget grundig. Forhåpentligvis går det mot tellende resultat iform av en tiltale.

Hvis det er skjellig grunn til mistanke hvorfor begjærer de ikke TH varetektsfengslet da? Dette er bare et nytt angrep med agenda mot familien. Om og gjøre og gjøre de nervøs.
Citera
2020-06-23, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Biri. Det var/er vel AE sin tomt?

Hytta har adresse Drugaveien 438, og AEs tomt ligger rett ved siden av og ville fått adresse 436 ved bygging av hytte. Trykk på "hybrid-knappen for å se tomtinndeling.
https://kart.1881.no/?query=Drugavegen%20438,%20Biristrand
Senast redigerad av Orderud. 2020-06-23 kl. 17:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in