2020-06-23, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Bra jobb med gjennomgang!

På 70-tallet var nok grensene for å skrive om hendelser innenfor spekteret av famileanliggende høyere enn nå. Selv om mye annet, men mer ufarlig, kom på trykk.

Det er jo litt arbeide med å gå gjennom disse avisarkivene, men det gir meg stor glede. Interessant å registrere at TH var en veldig allsidig idrettsgutt, sommer som vinter.
Er ikke helt enig i at avisene var mer varsomme. Blar man litt i gamle avisarkiver, blir man overrasket . Spesielt i omtale av kriminalsaker. Da var det vanlig å navngi "gjerningsmannen" i en tidlig fase av etterforskningen. Legg merke til uttrykket her,"gjerningsmannen", ikke den mistenkte. Og opplysningene kom fra politiet. Intet nytt under solen!
Citera
2020-06-23, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Det er jo litt arbeide med å gå gjennom disse avisarkivene, men det gir meg stor glede. Interessant å registrere at TH var en veldig allsidig idrettsgutt, sommer som vinter.
Er ikke helt enig i at avisene var mer varsomme. Blar man litt i gamle avisarkiver, blir man overrasket . Spesielt i omtale av kriminalsaker. Da var det vanlig å navngi "gjerningsmannen" i en tidlig fase av etterforskningen. Legg merke til uttrykket her,"gjerningsmannen", ikke den mistenkte. Og opplysningene kom fra politiet. Intet nytt under solen!

Interessant! Du har jo godt grunnlag å uttale deg på når du har lett gjennom slik. Mulig mitt inntrykk ikke stemmer.
Citera
2020-06-23, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
beklager trodde du hadde hørt på den podcasten som de fleste her har,den med psykologen.
Altså man leter å søker kun info.som støtter/bekrefter den teorien man har bestemt seg for er den eneste rette.Den teorien man så inderlig ønsker å holde seg til.
Det er en bekreftelsesfelle.
Samtidig med dette,så tåler man ikke motsatte meninger.Man synes det blir ekkelt at noen spør etter
vanntett bevis (ekte fakta) for påstander man kommer med osv.

Fra deg,tenker jeg på alle de gangene du har bombastisk påstått at TH er psykopat,og en konemishandler.For hvor har du bevisene for dette?

Det ser dumt ut p.ga. at hun ikke har noe grunnlag for å mene at ex-svogeren har vært her inne og skrevet side opp og ned før han gikk til politiet.
At du påstår at jeg har gått i noen felle får stå for din regning.
Jeg har opptil flere ganger tidligere skrevet om hvorfor jeg mener at TH er en p.
Citera
2020-06-23, 13:25
Medlem
Død person funnet i kum er nå identifisert.
"Politiet sier de kan bekrefte at det er Je*nette W*g St*en som ble funnet på Vår Frelsers gravlund i Oslo onsdag 17. juni 2020. Hun har vært savnet siden 2017."
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5ef1e3faa34b3600184a8327
Citera
2020-06-23, 13:35
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ja, men mange argumenter også med at det er unaturlig å dra hjem såpass tidlig som han gjorde osv.
Første gang når noen ikke svarer tenker man gjerne at vedkommende har lagt fra seg mobilen/dusjer/glemt å ta den med seg ut/ikke hører den/litt opptatt osv.
Så bekymringen økte vel litt utover dagen tenker jeg isåfall.

Flere mener: " hvis min kone ikke tar telefonen på et par timer drar jeg ikke hjem av den grunn" osv.
Så det er litt individuelt akkurat hvor tidlig det er naturlig å dra hjem sånn sett. Etter min oppfatning gir ikke 3,5 timer noe grunnlag for mistenksomhet. Det synes jeg ikke er rettferdig ovenfor en person. Jeg vet ikke om TH er en type som er så utrolig sensitiv og følelsesstyrt at han drar hjem med en gang hun ikke svarer på tlf.

Men det er dette "overstaging" jeg lurer på hva som er argumentasjonen bak. For i dette henseende. Hvorfor skulle han isåfall i det hele tatt drive å stage noe med å ringe masse hjem? Det tjener jo ikke hans sak, så forstår ikke helt hvorfor han isåfall skulle planlegge dette? Jeg mener at man må ta med alt for å se hva som har skjedd. Ikke hoppe over disse tingene.
Det skaper heller ikke noe alibi for han, for det kunne han lett skapt uten å ringe hjem til henne. Han ringte heller ikke så hyppig at det ville gitt noe alibi sånn sett. Det gjør jo egentlig saken verre for han.
Er mer naturlig at han isåfall gjorde mest mulig normalt den dagen og hadde arrangert alibi gjennom møter osv.

Så ringte han også til henne litt etter han kom hjem, 1346 fra fasttelefonen. Siden han ikke fant henne noe sted i huset.
Da har vi et nytt spørsmål.
Hvis han da hadde planlagt alt dette, så vet han jo at hennes mobil ligger igjen i huset, etter avtale med de som har gjort det isåfall.
Hvorfor sier han da at han ikke hørte eller så telefonen på det tidspunktet?
Det er ingen vits for han å arrangere noe rundt den telefonen isåfall.
Han kunne sagt at den lå der den lå. Hvorfor planlegge å ringe til henne 1346 og så samtidig si at han ikke hørte telefonen? Lydtester sier vel at han må ha hørt den hvis den lå der? Dette er helt elementære ting i en plan isåfall. Det er veldig mye der som skurrer ifht at TH står bak.

Jeg mener et helt essensielt spørsmål som må stilles i saken er om GM er en som har hatt mulighet å plante noe som kan skape mistanke på TH.

Hvem kan ha hatt mulighet å flytte litt på den mobilen, (evt sette på lyden igjen og det kan være snakk om bare få meter isåfall), mellom 1346 og 1420 eller ca da TH dro ut for å møte politi.

Og samtidig

Hvem kan ha hatt mulighet å slette to anrop fra TH sin jobbmobil? Slik jeg forstår var denne på jobben og han pleide legge den igjen der. Da er spørsmålet når og hvordan den ble levert til politi. Hentet han den selv på Futurum, eller hentet noen andre den for han osv. Slike detaljer vet kun politiet.

litt TLDR, men fikk med meg at det TH ikke var beskymret og han trengte ikke å dra hjem..

Vel han ringte 8 ganger på 3.5timer, noe må han da ha følt?

Tar 5min og reise en tur hjemom. Spar meg at det er helt umulig at han ville reist hjem, jeg tror nok over gjennomsnittet ville reist hjem, om man var beskymret for sin nærmeste..

Politiet har sagt fra dag1 at dette er en vanskelig sak å etterforske, dette vet vi også historisk. Mord uten lik er det vanskelig å komme til bunns av, (selv om det langt ifra er umulig)

Når i tillegg poltiet går ut å sier , dem har blitt vill-ledet fra dag1, blir ikke saken lettere å komme til bunns i..

40 stykker jobber med denne saken, at alle sammen har tunellsyn når man også legger til hvor mye trykk denne saken har i media, blir bare for dumt--
Citera
2020-06-23, 13:41
Medlem
Hagen-hytta sperret av igjen.

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=36218

Edit: det letes med bla hunder både på Kvitfjell og Biri (Dr*gavegen jmf navn på skilt i saken)

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/AdjPJx/nye-undersoekelser-paa-hagen-eiendommer
Senast redigerad av Karamellis 2020-06-23 kl. 14:06. Anledning: Tillegg
Citera
2020-06-23, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Hagen-hytta sperret av igjen.

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=36218

Av alle steder i hele Norge, så nå skal hytta undersøkes .... skal Politiet på bærtur?
Citera
2020-06-23, 13:58
Medlem
Politiet søker med hunder.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/AdjPJx/nye-undersoekelser-paa-hagen-eiendommer
Citera
2020-06-23, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrielle
Politiet søker med hunder.

Biri. Det var/er vel AE sin tomt?
Citera
2020-06-23, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
litt TLDR, men fikk med meg at det TH ikke var beskymret og han trengte ikke å dra hjem..

Vel han ringte 8 ganger på 3.5timer, noe må han da ha følt?

Tar 5min og reise en tur hjemom. Spar meg at det er helt umulig at han ville reist hjem, jeg tror nok over gjennomsnittet ville reist hjem, om man var beskymret for sin nærmeste..

Politiet har sagt fra dag1 at dette er en vanskelig sak å etterforske, dette vet vi også historisk. Mord uten lik er det vanskelig å komme til bunns av, (selv om det langt ifra er umulig)

Når i tillegg poltiet går ut å sier , dem har blitt vill-ledet fra dag1, blir ikke saken lettere å komme til bunns i..

40 stykker jobber med denne saken, at alle sammen har tunellsyn når man også legger til hvor mye trykk denne saken har i media, blir bare for dumt--

Ja jeg mener det er sannsynlig at han ble litt bekymret på de timene, som gjorde at han til slutt valgte dra hjem. Jeg synes dog ikke det er naturlig å kjøre hjem med en gang en kone ikke svarer på tlf.

Men jeg synes hans veldig mange anrop hjem etterhvert den dagen tyder på at han faktisk ble bekymret.

Men hvis han står bak dette ble han vel ikke bekymret? Da visste han jo om at hun skulle tas.
Så hvorfor hadde han planlagt å ringe så mange ganger hjem den dagen? Hvorfor skulle han late som han ble bekymret for illebefinnende akkurat denne dagen?

Jeg sier ikke dette for å krangle, men fordi jeg synes det er relevante spørsmål for saken.

Jeg tror definitivt ikke det er så kjempeenkelt politi-arbeid i denne saken som du sier, for det kan være en kjempeutfordring hvis politiet ikke får anledning til å konfrontere noen som de egentlig trenger å snakke med. Det gjelder både TH, men ikke minst også familiemedlemmer. De kommer ikke langt hvis personer nekter å prate. Da må de ha bevis.

Men ser heller ingen grunn til å tenke at det har vært strålende politi-arbeid i saken slik dette har utviklet seg.
Citera
2020-06-23, 14:09
Medlem
Lokalavis med litt opplysninger om Biri-hytta.

Citat:
DISPONERTE: Hytta på bildet er eid av Anne-Elisabeth Hagens far, til tross for at han døde for snart 20 år siden. Ekteparet Anne-Elisabeth og Tom Hagen disponerte hytta.

https://www.rb.no/politiet-gjor-nye-sok-i-hagen-familiens-hytter/s/5-43-1332332
Citera
2020-06-23, 14:20
Medlem
Jeg synes det er rart at politiet ikke gidder å gjøre en mer grundig jobb med å finne ut hvem som eier og brukte den røde bmw en denne kvinnen så i Ås. På meg virker det som politiet har låst seg helt i synet på at det er TH som er GM.Burde ikke være så vanskelig og få sjekket ut dette tipset en gang for alle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in