2020-06-23, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Nej. Du har fel. Läkarna är duktiga på att skilja på vad som är bidragande dödsorsak och vad som är annat, huvudsaklig. Läkarna som skriver dödsorsaksintygen gör detta korrekt, bl.a. på grund av sådant som lagkrav, försäkringsfrågor och annat. Detta är noga reglerat enligt Socialstyrelsen. Det finns även överdödligheten som bekräftar bilden för april och maj. Men jag orkar inte tjafsa med dig då du bara spårar ur tråden jämt. Så jag lämnar det där.

Har jag fel??

Det var ju Socialstyrelsen och FHM som hade presskonferensen. Det är inte jag som påstår detta utan dem själva.

Men som vanligt har du inte hört ett ord av någon presskonferens.

Som sagt, senast för ett par timmar tog dessa upp att det finns personer som dör MED Covid-19 i vår statistik och inte nödvändigtvis AV Covid-19.

Eller står socialstyrelsen som ju utfärdar de rapporter du själv berättar om och FHM och blåljuger menar du?
Vi överrapporterar sannolikt i dagsläget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Jo, det är bra att äntligen går åt rätt håll, om än långsamt. Förhoppningsvis leder inte sommaren till alltför många otrevliga överraskningar.

Antalet smittade per dag har ju ökat stadigt senaste veckorna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Och den rekommenderade dagsdosen är för låg.
Tror du på allt vad myndigheter plockar fram?

Något måste det vara för jag är nästan alltid frisk.
över 20 år sedan sjukskriven för något.

Dessutom nu är det viktigt att inte ha D-vitaminbrist med covid i farten.
Har du säkert hör talas om.

Här får du lite läsvärt så kanske du kan bli friskare också.

https://www.dietdoctor.com/se/d-vitamin
Ditt inlägg summerar ju exakt det jag pratar om. Man kan inte lita på att folk följer doseringsregler.
Citera
2020-06-23, 17:04
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
De lär inte ta något SARS-CoV-2-test på avlidna efter en trafikolycka.

Faktum är att man inte orkar med obduktionen i onödan just nu Så har du inte varit testad och har påtagliga symptom lär du heller inte registreras som COVID19-fall.

Så vi har istället en underrapportering vilket de flesta är överens om även FHM.
Ja, och i Skåne har man dessutom tagit bort ett antal avlidna från statistiken då man kommit fram till att de dog av nägot annat.
Citera
2020-06-23, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Äh blir lite tramsigt.

Men lite kul är det när du först säger

För att sedan klämma i med

Det säger väl ingenting?

30 döda per dag får du genom att titta på 7 dagars rullande medelvärde. Vilket är ett utmärkt sätt att följa utvecklingen. Men det var ju inte det skribenten avsåg som jag svarade på.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Antalet smittade per dag har ju ökat stadigt senaste veckorna.

Beror på fler testningar hos vanligt folk. Dessa dör inte av covid.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Kan bero på att det även finns studier som påvisar att munskydd är indifferent eller tom negativt med avseende på smittspridning.
Det är stor skillnad på ”Kan bero på att ...” och ”Det beror på att ...”.
”Kan ...” kan ju i detta sammanhang också tolkas som att du skjuter från höften med en antydan gripen i luften.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Nu får någon kolla upp detta. Vi har 205 nya fall enl. worldometer medan c19.se anger 1689 och platz.se 1621.
Citera
2020-06-23, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Vi har väl inte haft en ökning på IVA på månader?

Däremot har flera tusen dött...

Se det som man vill.

Tja, uppenbart är att de svårast sjuka inte får inträde till de heliga boningarna på IVA. De kommer inte ens till dörren. Hade de gjort så hade de motats av gråtande sittstrejkande sjuksköterskor som undrat varför alla vill ta livet av dem. Så ansvarig läkare för t ex ett äldreboende tappar totalt fejset om han/hon skulle skicka in t ex en gammal människa till akuten/IVA för att åtminstone få den syrgas, dropp och blodförtunnande lilla pilla de behöver, för då skickar han/hon en patient till akuten för att DÖ! Och varför då? Jo, för att det har beslutats att är man över 80 år och får Covid-19 är man döende, basta! Jag tycker mig skönja ett cirkel-argument här liksom...
Citera
2020-06-23, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ja. Man har ökat antal tester. Men man har också sett en ökning på antal fall. Lika med: antal fall minskar inte. Lika med: antal döda minskar inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Tegnell har i ett flertal intervjuer uttalat sig om att värmen i sommar kommer att minska spridningen. Det var dock för 1-2 månader sedan om jag minns rätt.

Det där är ett sådant konstigt resonemang. Vad med är det med sol och värme som skulle kunna få smittan att minska? Det finns länder som har haft sommartemperatur under en lång period men där smittan har ökat alltjämt. Det är människornas beteende och avhållsamhet som påverkan smittspridningen. Har vi fulla nattklubbar och mycket trängsel på vissa platser i sommar som kommer smittan att öka igen. Den dagen få folk slutar bry sig är den dagen då smittan kommer att öka.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Men de kan smitta andra som dör - och kan dessutom dö själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in