Citat:
Ursprungligen postat av
Amazing-Grace
Oj oj oj, det där tog hårt. Följer inte corona-eländet särskilt mycket längre, utan ställde en liten fråga. Tror du på fullaste allvar att vi är så korkade som du påstår?
Det ska fan inte stå covid som dödsorsak om en 90 plussare på äldreboendet dör av ålderdom eller en hjärtinfarkt eller vad det nu är. Jag har sett många äldre som haft sjukdomen och överlevt, men som testats positivt en lång tid efter. Om de under den tiden skulle dö av andra skäl, tycker du ändå de ska räknas in som covid-dödsfall?
De gör inte det heller, det var hela min poäng.
Tänk ett steg längre. Om det exemplet du och den andre skribenten tog upp. Om en person dör i en bilolycka, och det plötsligt skulle stå "covid" på dödsorsaken på dödsintyget.... Så ingen anhörig till avlidna i bilolyckor, skulle nånsin mer få ut på försäkring för den olyckan, då alla läkare i Sverige helt plötsligt skriver fel på sina dödsintyg?... (I er konspirations-värld alltså).
Ja, jag tror nog att ni är så korkade, tyvärr. Sorry to say. Det går inte till så. Läkare utfärdar korrekta dödsorsaker, på dödsintygen. Annars skulle de få sparken. Men lev gärna i er konspiration, om ni vill det hellre.