2020-06-23, 14:32
Bannlyst
Har dom börjat dela ut höga doser D-vitamin på äldreboenden?
Citera
2020-06-23, 14:33
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
#bytStrategiNu

Till vilken strategi då? Det ser ju bättre och bättre ut. Vi skulle väl isf kört på en annan strategi för flera månader sen? Nu är det ju bara att köra på.
Citera
2020-06-23, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Håller med om att det låter fel.

Sedan lär det påverka statistiken ytterst marginellt. Ovanligt att Covid inte aktivt bidrar till dödsfallet om man är testad positiv senaste månaden.
Förutsätter att man inte räknas med om man har testat negativt i senaste testet.

Källa på att det är ovanligt? Eller gissade du bara?
Citera
2020-06-23, 14:34
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.expressen.se/nyheter/new-york-times-om-sverige-en-pariastat/

New York Times om Sverige: En pariastat

Ryktet om vårt land är helt åt jävla helvete! Sverigebilden kommer på riktigt skada vårt anseende, ekonomi och dylikt framöver. Fyfan för de som jobbar inom näringslivet som får ta emot kunder dagligen från internationella kretsar, skäms för deras skull.

Det är bra att politiker jobbar för att förbättra bilden, om bilden de förmedlar är sann. Lindes intervju gjorde det hela bara värre.

Är ni nöjda nu ni som röstade på dessa dårar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel332
Skönt att se att det minskar ändå om alla trängs ute

Njut av sommaren allihop!

Antalet smittade ökar lavinartat. Det syns i dödsstatistiken om ett par veckor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Här kan du själv läsa om och läsa rätt.

Du skriver - finns ju exempel på C19 patienter som vägrat att läggas i respirator trots att läkarna sagt att det var enda chansen.
Ja men det var ju i Sverige och den patienten överlevde vilket den troligtvis inte gjort om den hamnat i respirator.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
MSB-gubben aka snöret tillför ingenting, ingen lyssnar på honom, spola fram till journalisternas frågor tack.

Jag tycker han säger det bästa på varje presskonferens faktiskt,

"Fortsätt vara en del av lösningen"

en av de få bra saker som sagts under hela pandemiförloppeet tycker jag.
Citera
2020-06-23, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Nej, det är tyvärtom.

Jo, jag vet, undrar vilka metoder hon syftade på när hon påstod att handlingsplaner mot värmen även går att tillämpa mot Coronaviruset? 😷😷😷😷
Citera
2020-06-23, 14:35
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Jag är inte regimtrogen. Jag gillar inte människor som skriver inlägg utan någon tillstymmelse till reflektion.

Sådana idioter finns det gott om på både höger- och vänsterkanten. Oklart vad du tillhör. Idiot är du oavsett.
Och jag gillar inte människor som endast ha ad hominem att tillföra debatten.

Undra vad de gör i tråden helt enkelt.
Citera
2020-06-23, 14:36
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Någon som vet hur många nya smittade som redovisades av Sverige idag?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jag skulle säga att det finns statistik på både och, precis som det gör när det gäller dödsfall relaterade till säsongsinfluensan. Om jag inte har helt fel är det:

1. Diagnos inom 30 dagar från dödsdatum och patienten kommer med i en statistik (i Sverige).
2. Utöver det finns en "ren" statistik som innefattar patienter som avlider av symptom som direkt kan kopplas till influensa (t.ex. lunginflammation).

Icke förvånande vill de flesta 'förnekare' jämföra antalet avlidna i COVID-19 med kategori 1 ovan eftesom den kategorin innehåller betydligt fler och får jämförelsen att se mindre drastisk ut. Kategori 2 snittar på ungefär 600 personer per år och det är den kategorin som man SKALL jämföra med de drygt 5,000 som är den nuvarande dödssiffran för COVID-19 i Sverige.
Samtidigt så är det ju så att influensa inte registreratsi närheten lika mycket som C19 görs nu!
Citera
Bannlyst
Så Coronaviruset är luftburet enligt Tegnell 😱😱😷😷😷😷
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här