2020-06-20, 00:22
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoelNybbe

Men blir han då lite en "kung" bland sånna som vill festa med honom och hans b-kändiskompisar när dom kommer ut eller är svenska fängelsen lite tuffare än man tror och han kanske blir hånad och mobbad för att han försökt spela kung i ex on the beach?

Jag har aldrig suttit men inte en chans utifrån vad jag har hört från såna som har.
Den vännen jag haft som snackat mest om sina voltor , så var det mycket "han hade det tufft" , "för en sån blir det jobbigt" .
Att hålla låg profil verkar vara standardtipset i tråden "hur var det att sitta inne" eller vad den heter, fråga där!
Citera
2020-06-20, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suecokid
Då är det ju han, helt klart.

Sett så många fall där folk fejkar chattar hit och dit bara för att fucka för någon. Därför tänkte jag att man inte ska lita på något sånt här vid första anblick.

Johannes verkar ha blivit helt knasig i huvudet. Blir väl så efter alla droger och hybris han suttit på. Synd dock, gillade han i tv-rutan, men han verkar vara ett riktigt svin på utsidan vad det verkar.

japp 100% han, när min vän nämnde jobbigt med kändisskapet drog han öronen åt sig, blev tyst och ångrar förmodligen vad han skrev då han golade sig själv
Citera
2020-06-20, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suecokid
Ett fängelsestraff ska verkställas så snart som möjligt. Det betyder normalt tre månader efter att domen har vunnit laga kraft, som innebär att den inte längre kan överklagas.

Därför är Leonidas fortfarande ute och steker i solen

överklagar han till hovrätten är han fri i väntan på förhandling, man kan även begära uppskov pga diverse anledningar
Citera
2020-06-20, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoelNybbe
Kanske lite of topic men hur behandlas sånna som Leonidas i fängelse tror/vet ni? Kan inte så mycket om svenska fängelsen men antar ju att de flesta som sitter där inte ser ut som i San Quentin, utan det finns nog många snubbar i hans ålder som åkt dit för småskit lite för många ggr. Liksom "vanliga" problembarn bara, blandat med tyngre och äldre grabbar såklart.

Men blir han då lite en "kung" bland sånna som vill festa med honom och hans b-kändiskompisar när dom kommer ut eller är svenska fängelsen lite tuffare än man tror och han kanske blir hånad och mobbad för att han försökt spela kung i ex on the beach?

Känslan är ju att om det var i USA och en sån typ som Leonidas som försökt spänna sig i TV antal år och lekt modell på instagram skulle åka in så hade det inte varit kul för han.

Känner han inte folk så kommer folk snarare driva me han o va på han som fan
Citera
2020-06-23, 00:59
Medlem
Han erkände ikväll att han åker in 10 månader. Hoppas ni för fan att killen använder dessa månader att tänka över sitt liv och hur pinsam hans stil är. IQ under 80 garanterad, men även vid låg IQ så kan man få ett någorlunda normalt liv om man chillar lite med sitt barnsliga trams som dela show. Hans hybris kommer förstöra honom många gånger i framtiden,..
Citera
2020-06-23, 03:28
Medlem
Suecokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hergulez
Han erkände ikväll att han åker in 10 månader. Hoppas ni för fan att killen använder dessa månader att tänka över sitt liv och hur pinsam hans stil är. IQ under 80 garanterad, men även vid låg IQ så kan man få ett någorlunda normalt liv om man chillar lite med sitt barnsliga trams som dela show. Hans hybris kommer förstöra honom många gånger i framtiden,..

Snacka du med han?

Såg nån kommentar på hans insta också - "Maxar till oktober"

Cirka 200 dagar i finkan, från oktober, kommer ut lagom till vår/sommarvärmen som en ny människa.
Citera
2020-06-23, 04:22
Medlem
jjagares avatar
J0hannes: du kan väl ge din version om du har ballar
Citera
2020-06-23, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoneForever
Inte säkert att han kommer kunna få avtjäna kortare tid på straffet pga gott uppförande heller.
Han känns ju tillräckligt korkad för att tex hamna i nya bråk på permissioner.
Han kanske borde försöka pitcha idʼen om att det skulle kunna göras en Reality Show om hans fängelsestraff?
"Leonidas goes to jail"?

I sverige får ingen "avtjäna kortare tid på straffet", när man sitter tid på anstalt.
Citera
2020-06-23, 04:29
Medlem
Suecokids avatar
Såg nu! Cluee News fick en videosnutt med Leonidas.

Han har helt rätt inställning till straffet och allt där emellan. Otroligt viktigt.

Show de la Show lär vi nog få se i tv-rutan nån gång till iallafall, om han bara håller sig ifrån alla dumheter.
Citera
2020-06-23, 08:43
Medlem
Hans ”inställning” är ett spel för galleriet. Genomskinlig individ det där.
Citera
2020-06-23, 13:10
Medlem
Om du läser det här Johannes, så:

- Erkänn
- Stå för vad du har gjort
- Be om förlåtelse
- Visa att du har lärt dig en läxa
- Visa att du vill ta tag i ditt liv
- Visa att du tänker förändra ditt beteende

Folk är villiga att förlåta andra personers rejäla snedsteg, så länge personen förstår att han har gjort fel och att han tänker agera annorlunda i framtiden.

En person som nekar, skyller ifrån sig och som inte visar någon som helst förståelse eller ånger - en sådan person förlåter man inte.
Citera
2020-06-25, 18:41
Medlem
Minns själv när jag fick 8 månaders fängelse. Man var helt galen inombords, noll självinsikt. Man tänkte att fängelse får bara de stora idioterna, aldrig JAG. Men det var exakt vad jag behövde! Utan det straffet hade jag till 99% säkerhet legat i graven nu.

Jag kom överens med de flesta, bildade jävligt starka vänskapsband med 2 snubbar därifrån, som jag är nära vän med än idag. Det blir vad man gör det till helt enkelt.

Go Johannes, kör hårt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in