2020-06-23, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Fast vi har ju haft utomsocknes som Johan Persson, Israelsson, Aidoo, Alex. Romulo, Rodic och Djurdjic som varit riktigt bra i derbyn, så det stämmer ju inte att man måste vara nollåtta för att kunna lyfta sig.

Du har säkert bättre koll om de lyft sig jämfört med hur det gått för er i vanliga stormatch.

2020 Hammarby -AIK 0-2
2019 Hammarby - AIK 2-1
2019 AIK - Hammarby 2-0
2018 AIK - Hammarby 1-0
2018 Hammarby - AIK 0-1
2017 Hammarby - AIK 1-1
2017 AIK - Hammarby 1-2
2017 AIK - Hammarby 2-1
2016 AIK - Hammarby 0-0
2016 Hammarby - AIK 0-3
Citera
2020-06-23, 12:33
Medlem
Keldons avatar
Östersund och Sirius har nu exakt lika mycket poäng i maratontabellen. Men ÖFK har 2 säsonger färre i allsvenskan då säsongen 2020 är deras 5e och Sirius 7e. Östersund har på denna korta tid lyckats med att ha 113 måls försprång som differens till Sirius gällande målskillnaden.
Östersund har nu -3 i målskillnad och Sirius -116.
Citera
2020-06-23, 13:01
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Du har säkert bättre koll om de lyft sig jämfört med hur det gått för er i vanliga stormatch.

2020 Hammarby -AIK 0-2
2019 Hammarby - AIK 2-1
2019 AIK - Hammarby 2-0
2018 AIK - Hammarby 1-0
2018 Hammarby - AIK 0-1
2017 Hammarby - AIK 1-1
2017 AIK - Hammarby 1-2
2017 AIK - Hammarby 2-1
2016 AIK - Hammarby 0-0
2016 Hammarby - AIK 0-3

Varför börjar statistiken 2016, och varför har du med ett fejkat resultat (2017 aik-Hammarby 2-1)?
Citera
2020-06-23, 13:23
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Ja, det var ju jävla surt med mål i baken i matchens sista spark i princip.. Men allt som allt så får man väl säga att det kändes rätt så rättvist. Göteborg hade bollen mestadels men dom var inte i närheten av Mjällbys mål speciellt ofta.

Är inte helt förtjust i spelsystemet som Lantz har kokat ihop, tycker inte att spelarmaterialet passar. 5-4-1 utan några mittfältare som har sin styrka i attacken mot målet gör att det kan ta tid att komma upp i anfallen. Och så förpassas Simon Nilsson som är en mittfältare med styrkan i offensiven ner till ytterbackspositionen. Han sköter visserligen defensiven helt ok för det mesta men det är ju inte vid det egna målet han gör som mest nytta.. Det var också hans bolltapp som resulterade i 2-2-målet.

Jacob Bergström visade att han duger i allsvenskan och förhoppningsvis visade han nu att han hör hemma i startelvan. Bjärsmyr hade dock förvånansvärt lite problem med hans fysiska spel.

Och så tycker jag att lite av tjatet om Irandusts mål kunde få gå åt Lökens håll, det var riktigt hög klass på det hela vägen. Från Victor Gustavssons viljeinsats vid linjen till Lökens bomb upp i krysset.
Citera
2020-06-23, 15:36
Medlem
Sirius efter tre matcher..

Vecchia, Saeid, Andersson, Hellborg och Björnström har varit pigga och fina, Björnström har varit allra bäst med 1+2 och stor offensiv leverans från vänsterkanten utan att för den delen blotta sig bakåt. Plus för Hellborg som kommer från div.1-spel och redan ser ut som en bra allsvensk spelare. Netabay och Shabani har haft lyckade instick och kommer kunna bidra med en del poäng i år, och Sugita passar bra in i spelsättet och skapar ganska mycket på egen hand utan att glänsa i avsluten. Sugita vore värdefull att ha kvar säsongen ut eller åtminstone så länge Lundhom saknas.

På minus är vi ruskigt tunna i luftrummet och det känns farligt varje gång en hög boll kommer i eget straffområde. Ekdal har visat att han håller i Allsvenskan, rätt trevliga fötter för en försvarare och är nog så bra som Björkström men måste fila bort vissa misstag. Jarl har inte inlett så bra och haft flera feltajmade brytningar som kunnat kosta, han lär och behöver höja sig om det ska bli bra. Sirius bästa försvar i dagsläget är offensiven och starkt presspel, kommer bollen in bakom backlinjen blir det fort hönsgård. Individuellt finns det hål. Jonsson måste sluta upp med sina tavlor, framförallt stå i målet och rädda bollar som huvuduppgift, inte vara någon slags libero.

Igboananike är inte i form, han såg hetare ut i några cupinsatser än han gjort hittills. Fick starta igår iaf och gjorde sitt i presspelet men var nästan helt osynlig i spelet, finns frågetecken hur han passar in i Rydströms spelsätt med mycket rörelse och platsbyten. Där måste det finnas mycket mer att hämta, vilket på sitt sätt är bra då laget ändå levererat framåt i inledningen.
Citera
2020-06-23, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Hade tänkt skriva en kommentar om Häcken för flera månader sedan, men gör det nu istället... Något är fel i en klubb som förvandlar lätt jogging till en militär disciplinövning.
Sett till spelarmaterial hade jag trott på 3 poäng mot både FFF och IKS, så lite märkligt att de har så svårt? Men kan ju vara då att spelarna känner sig kvävda under Andreas Alm och Co. Då fattas det där naturliga flytet så klart.
Citera
2020-06-23, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Varför börjar statistiken 2016, och varför har du med ett fejkat resultat (2017 aik-Hammarby 2-1)?
Jag tog de tio senaste matcherna för jag har inte koll på när de spelare du nämnde spelade för er. Vilka derbyn var de med i och lyfte sig?

Siffrorna inget jag snickrat själv, tog härifrån.
https://score24.com/stats/statistics2.jsp?partner=sr&country=null&lang=swe&t z=1&eventId=6097&participantId1=73&participantId2= 74
Citera
2020-06-23, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Sett till spelarmaterial hade jag trott på 3 poäng mot både FFF och IKS, så lite märkligt att de har så svårt? Men kan ju vara då att spelarna känner sig kvävda under Andreas Alm och Co. Då fattas det där naturliga flytet så klart.

Var tvungen att leta efter eventuellt förändringar i staben och hittar väl bara att de bytt en assisterande tränare. I övrigt samma setup som när de alltid spelat med ett "offensivt flow". Känns ju som min "spaning" borde vara fel, men jag brukar faktiskt sällan ha fel när jag hakar upp mig på saker utanför själva spelet. Gäller för övrigt även positiva saker. Brukar ha rätt säg 4 av 5 ggr. Men detta kan vara "den femte". Vi får se.
Citera
2020-06-23, 18:15
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag tog de tio senaste matcherna för jag har inte koll på när de spelare du nämnde spelade för er. Vilka derbyn var de med i och lyfte sig?

Siffrorna inget jag snickrat själv, tog härifrån.
https://score24.com/stats/statistics2.jsp?partner=sr&country=null&lang=swe&t z=1&eventId=6097&participantId1=73&participantId2= 74

Jättemärkligt, minns ingen klubbturnering mot aik 31/3 2017.

Jag tänkte annars från 2015 och framåt, när vi gick upp. 2015 avgjorde Johan Persson och Israelsson varsitt derby mot er.

Sen kom jag på att Smarra brukade vara bra i derbyn också, trots sin tekniska begränsning...eller kanske tack vare exakt det

Point being att jag inte tror att det är den lokala förankringen i truppen som är det avgörande för att prestera i derbyn. dif har väl haft en ganska rejäl 08-förankring utan att kunna leverera i derbyn, milt uttryckt...
Citera
2020-06-23, 18:18
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Sirius efter tre matcher..

Vecchia, Saeid, Andersson, Hellborg och Björnström har varit pigga och fina, Björnström har varit allra bäst med 1+2 och stor offensiv leverans från vänsterkanten utan att för den delen blotta sig bakåt. Plus för Hellborg som kommer från div.1-spel och redan ser ut som en bra allsvensk spelare. Netabay och Shabani har haft lyckade instick och kommer kunna bidra med en del poäng i år, och Sugita passar bra in i spelsättet och skapar ganska mycket på egen hand utan att glänsa i avsluten. Sugita vore värdefull att ha kvar säsongen ut eller åtminstone så länge Lundhom saknas.

På minus är vi ruskigt tunna i luftrummet och det känns farligt varje gång en hög boll kommer i eget straffområde. Ekdal har visat att han håller i Allsvenskan, rätt trevliga fötter för en försvarare och är nog så bra som Björkström men måste fila bort vissa misstag. Jarl har inte inlett så bra och haft flera feltajmade brytningar som kunnat kosta, han lär och behöver höja sig om det ska bli bra. Sirius bästa försvar i dagsläget är offensiven och starkt presspel, kommer bollen in bakom backlinjen blir det fort hönsgård. Individuellt finns det hål. Jonsson måste sluta upp med sina tavlor, framförallt stå i målet och rädda bollar som huvuduppgift, inte vara någon slags libero.

Igboananike är inte i form, han såg hetare ut i några cupinsatser än han gjort hittills. Fick starta igår iaf och gjorde sitt i presspelet men var nästan helt osynlig i spelet, finns frågetecken hur han passar in i Rydströms spelsätt med mycket rörelse och platsbyten. Där måste det finnas mycket mer att hämta, vilket på sitt sätt är bra då laget ändå levererat framåt i inledningen.
Hur ser du på Ekdals utvecklingspotential?
Citera
2020-06-23, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Hur ser du på Ekdals utvecklingspotential?

God åtminstone när det gäller Allsvenskan, behöver bara samla på sig lite rutin så är han snart 3+. Just nu petar han Ceesay iaf(som visserligen varit usel sedan i höstas), men sen är Jarl tämligen given om än skadeförföljd, och Björkström lagkapten just nu så det är inte säkert att Ekdal spelar från start varje match om/när man kör fyrback. Men intrycket är som sagt gott, vi har ju dessutom mött ganska bra lag hittills. Om han sen kan bli någon som leder en hel backlinje är lite tidigt att säga, men han tar för sig. Fin kombo av storlek, rörlighet och skicklighet så får han ihop allt blir han säkert bra.
Citera
2020-06-23, 19:48
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
God åtminstone när det gäller Allsvenskan, behöver bara samla på sig lite rutin så är han snart 3+. Just nu petar han Ceesay iaf(som visserligen varit usel sedan i höstas), men sen är Jarl tämligen given om än skadeförföljd, och Björkström lagkapten just nu så det är inte säkert att Ekdal spelar från start varje match om/när man kör fyrback. Men intrycket är som sagt gott, vi har ju dessutom mött ganska bra lag hittills. Om han sen kan bli någon som leder en hel backlinje är lite tidigt att säga, men han tar för sig. Fin kombo av storlek, rörlighet och skicklighet så får han ihop allt blir han säkert bra.
Känns som Fällmans ersättare om ett år. Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in