2020-06-23, 09:21
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-over-antal-avlidna-i-covid-19/
747 personer av de som dött av covid-19 i Sverige saknar underliggande sjukdom.

På knappt 3 månader är det alltså tre gånger fler än de som dör i trafiken under ett helt år.

149 personer under 70 år.

Du plockar tydligen bara gissningar ur luften lite godtyckligt.

Nu handlade det om bilbälte är jämförbart med en ansiktsmask. Jag personligen använder bilbälte men inte ansiktsmask. Det är min riskanalys som leder mig till detta val. Du får utgå ifrån din egen riskanalys.
Citera
2020-06-23, 09:24
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mancosureinholf
Det är klart jag vet. Och du är inte nödvändigtvis "du". Det är random snubbe. Du är således ganska så ointressant.

Men det handlar om att väga risker mot varandra. Anser du tex att jag aldrig mer ska krama min mormor för att det finns en minimal risk att jag ”dödar” henne? Denna risk fanns innan C-19 också.
Citera
2020-06-23, 09:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Men det handlar om att väga risker mot varandra. Anser du tex att jag aldrig mer ska krama min mormor för att det finns en minimal risk att jag ”dödar” henne? Denna risk fanns innan C-19 också.

Risk fanns även innan pandemi....ja exakt......Hahahahahahahahahahaha

Ledsen, men du måste tillhöra topp 2 på flashback på mest obegåvade. vet inte om det skulle hjälpa, men du kan ju testa att gå om grundskolan från lågstadiet.
Citera
2020-06-23, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-over-antal-avlidna-i-covid-19/
747 personer av de som dött av covid-19 i Sverige saknar underliggande sjukdom.
.
De saknade mer troligt diagnosticerad sjukdom föruatom Corona då.
Citera
2020-06-23, 09:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Du kan väl åtminstone vänta tills pandemin blåst över? Förhoppningsvis får vi ett vaccin i slutet av detta år också, och tar mormor det (och eventuellt du också), så är det ju fritt fram sedan.
Citera
2020-06-23, 09:30
Medlem
Citat:
Risk fanns även innan pandemi....ja exakt......Hahahahahahahahahahaha
.
Han har ju rätT han kunde ju ha haft någon vanlig snuva då som gett henne lunginflammation också.
Citera
2020-06-23, 09:33
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du kan väl åtminstone vänta tills pandemin blåst över? Förhoppningsvis får vi ett vaccin i slutet av detta år också, och tar mormor det (och eventuellt du också), så är det ju fritt fram sedan.

Jag har sagt många gånger i denna tråd att jag helt köper rådet om social distansering. Denna princip tillämpar jag när jag träffar min mormor.
Citera
2020-06-23, 09:37
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det är helt klart så att smittan ligger och pyr lite här och var i Europa och gör nu nya försök till utbrott.
Ser ut som även Kroatien ligger och "bubblar" lite.

Apropå Oceanien du talar om.
På Nya Zeeland är smittan tillbaka igen och de har nu rapporterat nya fall 5-6 dagar i rad.

I Melbourne vidtar man åtgärder mot de senaste utbrotten.

Men man ska också passa sig för att kolla enskilda dagar numera då alltfler länder inte rapporterar dagligen utan samlar ihop siffrorna. Sverige och Danmark rapporterar inte helger längre. Inte Belgien heller och de rapporterar bara tis-Lör numera.

Alltfler länder slutar rapportera dagligen.
Lugna ned dig lite i dina vilda spekulationer och ditt godtyckliga tramsande.

Sverige rapporterar per dag. Inget annat. Man "samlar inte ihop siffrorna" som du säger. Du har fel, som vanligt. Bra, då har vi etablerat det!

Men, vad har du fått det där ifrån egentligen? Är det något du hittar på eller har då gjort en subjektiv tolkning av något du läst?
Citera
2020-06-23, 09:38
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Denna snubbe är topp 3 mest ointelligenta på flashback. Det är han som skrev att om några år kommer ingen att läsa om pandemin i historieböckerna. Bara en sån sak som att EM ställdes in, OS ställdes in, att det blev största ekonomikollaps senaste 100 år räcker för att förstå hur okunnig denna snubbe är.

Jag har skrivit att jag tror att denna vår endast kommer att beröras kortfattat när framtidens skolungdomar läser 2000-tals-historia. Det tror jag fortfarande.
Citera
2020-06-23, 09:38
Medlem
arbetets avatar
Har ni inte sett DI:s fredagsintervju med Björn Olsen så gör det:

https://www.expressen.se/tv/ditv/ekonomistudion/olsen-det-kommer-ingen-andra-vag/

Det kommer ingen andra våg förklarar han ingående. Titta på det även om du är förnekare. Han tar faktiskt FHM i försvar. Nästan!
Citera
2020-06-23, 09:41
Bannlyst
Citat:
Jag har skrivit att jag tror att denna vår endast kommer att beröras kortfattat när framtidens skolungdomar läser 2000-tals-historia. Det tror jag fortfarande.

Det beror på att du lever i förnekelse. Allt du skriver tyder på att du är en person som vägrar acceptera att välrden har förändrats. Du har aldrig i ditt liv behövet göra uppoffringar, såsom majoriteten av folket som bor i detta land. Därför har du bestämt från dag 1 att sticka huvudet i sanden. Du får fortsätta leva i förnekelse. Det kommer försvaga dej bara. Men du är inte ensam om det. Det är väldigt många i detta land som blir ännu svagare och mesiga pga man vägrat acceptera att för första gången i deras liv man behövde bryr sig om sina medmänniskor och offra nån jävla bärs eller latte i uteservering. Svensken kommer komma ut enormt försvagat ur pandemin.
Citera
2020-06-23, 09:42
Medlem
Wajis avatar
Citat:

Just nu så avråder jag krama till mormor för att skydda henne. Vi har ju fotfarande en epidemi och vi ska skydda de äldre och då ska man inte krama de äldre.
Att prata om risker är lite fel när så många har dött
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in