2020-06-23, 09:05
Medlem
Wajis avatar
Nu vill massmördaren Tegnell hitta nya vägar att döda äldre

https://www.expressen.se/nyheter/tegnell-vill-stoppa-flaktar-pa-aldreboenden/

Kan inte någon be han han hålla käften En person som sitter inlåst på ett boende utan kontakt för omvärlden ska inte ens få ha en fläkt på rummet?
Var blir nästa floskel? Ingen TV och media till som äldre så de kan fortsätta rösta rött?
Citera
2020-06-23, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
ä
Det (av mig) fetade: Vad menar du med det? Vi vet ganska väl vad covid-19 är. Det är en allvarlig sjukdom som i värsta fall leder till cytokinstormar vilket i sin tur kan leda till en allvarlig viremi med en massa otäcka följdverkningar.

Det finns mycket mer att tillägga. Forskning pågår. Vi vet inte varför viruset slår på olika sätt, hur blodgrupp påverkar, om hjärnskador uppstår, var neurosymptomen kommer ifrån osv. En anledning till att vården varit så pressad är okunskap. Vi vet inte exakt hur dessa patienter ska vårdas, testas och följas upp...
Citera
2020-06-23, 09:10
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skate.4.life
Stämmer. Fast om man gör det omedvetet, bör man då ta detta som en tolkningsfråga?

Jag tycker omedveten smittspridning är en ickefråga för gemene man.
Citera
2020-06-23, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om du inte kan läsa tar jag det igen: ”Om du INTE tillhör en riskgrupp är det jävligt mycket större risk att vara INBLANDAD i en trafikolycka än att dö i C-19.”

https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-over-antal-avlidna-i-covid-19/
747 personer av de som dött av covid-19 i Sverige saknar underliggande sjukdom.

På knappt 3 månader är det alltså tre gånger fler än de som dör i trafiken under ett helt år.

149 personer under 70 år.

Du plockar tydligen bara gissningar ur luften lite godtyckligt.
Senast redigerad av L.D. 2020-06-23 kl. 09:17.
Citera
2020-06-23, 09:12
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mancosureinholf
Du dödar folk. I ditt fall inte för att du vill det, utan bara pga din inkompetens. Och för att du har en ärthjärna.

Du har väl ingen aning om jag ”dödar” folk genom mitt beteende?
Citera
2020-06-23, 09:12
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
I Sverige verkar vi inte kunna hantera en mobil testhantering. Tydligen är det enligt svenska regler mer eller mindre olagligt.
Ja, det är obegripligt!🤦🏼‍♀️
Citera
2020-06-23, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Men du skrev ju att de INTE hade lagts i respirator? Hur ska du ha det?
Läs igen och läs rätt.
Citera
2020-06-23, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det finns mycket mer att tillägga. Forskning pågår. Vi vet inte varför viruset slår på olika sätt, hur blodgrupp påverkar, om hjärnskador uppstår, var neurosymptomen kommer ifrån osv. En anledning till att vården varit så pressad är okunskap. Vi vet inte exakt hur dessa patienter ska vårdas, testas och följas upp...
Ja fast det där är något annat. Vi vet inte helt hur SARS-CoV-2s verkningsmekanismer ser ut, det är riktigt, även om det kommer studier dagligen på just det.

Igår var det ju bekräftelse på att konvalescentplasma är verkningsfullt vid covid-19.
Citera
2020-06-23, 09:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du har väl ingen aning om jag ”dödar” folk genom mitt beteende?

Det är klart jag vet. Och du är inte nödvändigtvis "du". Det är random snubbe. Du är således ganska så ointressant.
Citera
2020-06-23, 09:18
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vi beskriver här hur en man via nätet, i välmenande syfte, hämtade hem och administrerade höga doser D-vitamin till sin far. Följden blev flera långvariga sjukhusvistelser och hyperkalcemi som varade i över 6 månader.

Överskott av D-vitamin lagras i lever och fettväv, vilket förklarar den relativt långa halveringstiden på 2 månader [4]. En äldre människas behov av D-vitamin uppgår till 400 IE (10 μg) per dygn.

https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/artiklar-1/fallbeskrivning/2015/06/d-vitaminforgiftning-av-preparat-kopt-pa-natet/
För att sätta det här i rätt perspektiv så motsvarar 25 µg Vitamin-D 1,000 IU (International Units, eller "IE", Internationella Enheter i Sverige)).

Det rekommenderade intaget ligger på mellan 10-25 µg / dag. Personen i artikeln ovan har alltså hällt i sig 50 gånger den dosen. Det handlar således inte om att D-vitamin är farligt utan om att personen i artikeln ovan inte är riktigt frisk i huvudet.

Det finns gott om undersökningar som visar att ett tillskott på under 4,000 IU (100 µg) per dag är helt ofarligt. Ligger man på 25 µg kan man vara helt lugn för att man inte drabbas av någon "förgiftning" eller "leverskador" som resulterar i "sjukhusvistelser".

Herregud, vad är det för fel på folk...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
That’s a lie. The highest numbers released were 88% and that was based on study with a huge number of unfinished cases. The last I heard they were down to around 20-25% for intensive care patients.
I was talking about the patients that unfortunately ended up in respirators in NY. that unfortunately mostly died!
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Hur vet du till 100% att inte just du tillhör en riskgrupp?

Vad menar du med "större risk att vara INBLANDAD i en trafikolycka"?
1.) Sannolikheten att man hamnar i en trafikolycka?
2.) Sannolikheten att man dör(eller annat?) när man redan är inblandad i en trafikolycka?
3.) Sannolikheten att man som trafikant dör i en trafikolycka?
4.) Sannolikheten att man som medelsvensk dör i en trafikolycka?
5.) ?

Det vet jag såklart inte till 100% men jag vet inte heller till 100% att jag inte har ett dolt hjärtfel som jag kommer dö av om fem min. Jag oroar mig lika lite om båda dessa risker.

Anledningen till kopplingen till trafikolyckor uppkom för att någon jämförde ansiktsmask med bilbälten. Jag personligen anser att bilbältet skyddar mig enormt mycket mer effektivt mot död i trafiken än ansiktsmask gör mot död i C-19. Jag kan ha fel i detta men det min egen riskanalys.

Du får gärna ha bilbälte OCH ansiktsmask om du vill. Du kan också ha hjälm dygnet runt. Helt upp till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in