2020-06-22, 20:47
Medlem
svartriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vredenseld
Har väldigt stor respekt för Dan, en sann idealist som har gjort många uppoffringar för vårt folk.
Bygger en sann idealist upp en sektliknande pyramidstruktur, gör sig själv till sektledaren och lever gott på andra människors besparingar under plattityden "rädda Sverige" samt intalar er massa löjligheter som är långt ifrån genomförbara medans fickorna töms. Runt 10 miljoner kronor har dom arbetsskygga tjuvarna exploaterat från er på tre år om vi ska använda min tidigare uträkning, och vad har ni fått för det?

En Dan-dyrkare behöver nog förfriska minnet lite och titta på den snart 3 år gamla presskonferensen när DFS lanserades, där han lovade er en nationell frizon. https://www.youtube.com/watch?v=fRNgmBpr-XQ

Jämför sedan mot vad DFS med dotterbolag har mynnat ut till och vad som har genomförts rent konkret. Man köpte en unken fabrikslokal för 600 papp, man har renoverat den lite, man har haft sina grillkorvsträffar, man har sänt sin poddradio där man bara babblar och försöker sälja på er ännu mer skit. Men sen då? Någonting misslyckande pepparsprej också. Huset står bara öppet på lördagar sedan en tid tillbaka, men det är säkert segerstämning där inne när det väl står öppet.

Dan är en sann idealist och en faustisk hjältekung eller vänta lite nu... Han har blåst er totalt.
Citera
2020-06-22, 22:01
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartriddare
Bygger en sann idealist upp en sektliknande pyramidstruktur, gör sig själv till sektledaren och lever gott på andra människors besparingar under plattityden "rädda Sverige" samt intalar er massa löjligheter som är långt ifrån genomförbara medans fickorna töms. Runt 10 miljoner kronor har dom arbetsskygga tjuvarna exploaterat från er på tre år om vi ska använda min tidigare uträkning, och vad har ni fått för det?

En Dan-dyrkare behöver nog förfriska minnet lite och titta på den snart 3 år gamla presskonferensen när DFS lanserades, där han lovade er en nationell frizon. https://www.youtube.com/watch?v=fRNgmBpr-XQ

Jämför sedan mot vad DFS med dotterbolag har mynnat ut till och vad som har genomförts rent konkret. Man köpte en unken fabrikslokal för 600 papp, man har renoverat den lite, man har haft sina grillkorvsträffar, man har sänt sin poddradio där man bara babblar och försöker sälja på er ännu mer skit. Men sen då? Någonting misslyckande pepparsprej också. Huset står bara öppet på lördagar sedan en tid tillbaka, men det är säkert segerstämning där inne när det väl står öppet.

Dan är en sann idealist och en faustisk hjältekung eller vänta lite nu... Han har blåst er totalt.
Ikväll framkom att man skall installera en defibrillator i Svenskarnas Skjul och ge kurser i hur att använda den och annan första hjälp. Kan var bara då man svept sin tjugonde sejdel bearnaissås under ännu en lyckad grillkväll.
Citera
2020-06-22, 23:25
Medlem
svartriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Ikväll framkom att man skall installera en defibrillator i Svenskarnas Skjul och ge kurser i hur att använda den och annan första hjälp. Kan var bara då man svept sin tjugonde sejdel bearnaissås under ännu en lyckad grillkväll.
Isterbukarna själva ligger ju i riskgruppen för att drabbas av hjärtinfarkt så det var väl ett mycket klokt beslut för en gång skull. Nu kan dom med goda minnet fortsätta skölja ner schnitzlarna med béarnaise när det vankas frossfest i svenskarnas hus precis som du säger.
Citera
2020-06-23, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow

De lägger pengar på så ofantligt mycket korkade grejer så det förvånar mig inte. De köpte nån träningsdocka också för tusentals kronor, som om det skulle behövas för att träna.

Jag är rätt nyfiken på hur Dan ska kunna dra sig ur projektet och få med sig alla miljoner till nästa projekt.

Det kommer ju inte hända att han självmant avgår från styrelsen.
Citera
2020-06-23, 08:34
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
De lägger pengar på så ofantligt mycket korkade grejer så det förvånar mig inte. De köpte nån träningsdocka också för tusentals kronor, som om det skulle behövas för att träna.

Jag är rätt nyfiken på hur Dan ska kunna dra sig ur projektet och få med sig alla miljoner till nästa projekt.

Det kommer ju inte hända att han självmant avgår från styrelsen.
HUR? Dan och Magnus har majoritet i styrelsen. Redan nu håller de på att tunnla ut pengar från föreningen via deras skojar-bolag https://www.allabolag.se/9697921063/riktig-lasgladje-handelsbolag

I föreningens stadgar står det:

9 § Upplösning av föreningen

För upplösning av föreningen krävs beslut på två på varandra följande möten, med minst en månads mellanrum, varav ett ska vara årsmöte, med minst 2/3 av antalet avgivna röster. I beslut om upplösning av föreningen skall föreningens tillgångar skänkas till förening, parti, organisation eller annan juridisk person med liknande mål och värderingar som föreningen.

Så när Dan och Magnus väl tröttnar på DFS så kan de upplösa föreningen och skänka alla tillgångar till nästa projekt. Eftersom att de kommer styra även nästa projekt, så kan de hävda att det har samma värderingar som DFS.
Citera
2020-06-23, 16:25
Medlem
Kan hålla med om att man inte alltid spenderar medlemarnas pengar/donationer på bästa sätt.

Det senaste jag reagerade på var en torktumlare för 10,000kr, jag tyckte det lät ganska dyrt.

Kollade på Elgiganten och nog hade man kunnat få en sprillans ny Cylinda tillverkad i Sverige för ungefär halva priset även om det fanns många för 10,000 och dyrare också för den delen.

Att man köpt en scen för över 30,000kr tycker jag också är något onödigt, men den har ju ett bättre eftermarknadsvärde än ett hemmabygge för en tredjedel utav priset. Jag undrar hur dom tänker ibland.

Samma sak med träningsdockan, vad är det ens för något? Jag donerade pengar för att fixa i ordning huset, inte köpa den bästa/dyraste torktumlarn eller löjliga dockor.
Senast redigerad av Infiltrerat-Forum 2020-06-23 kl. 16:34.
Citera
2020-06-23, 21:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerat-Forum
Kan hålla med om att man inte alltid spenderar medlemarnas pengar/donationer på bästa sätt.

Det senaste jag reagerade på var en torktumlare för 10,000kr, jag tyckte det lät ganska dyrt.

Kollade på Elgiganten och nog hade man kunnat få en sprillans ny Cylinda tillverkad i Sverige för ungefär halva priset även om det fanns många för 10,000 och dyrare också för den delen.

Att man köpt en scen för över 30,000kr tycker jag också är något onödigt, men den har ju ett bättre eftermarknadsvärde än ett hemmabygge för en tredjedel utav priset. Jag undrar hur dom tänker ibland.

Samma sak med träningsdockan, vad är det ens för något? Jag donerade pengar för att fixa i ordning huset, inte köpa den bästa/dyraste torktumlarn eller löjliga dockor.

Kan man bo där? Om de behöver torktumlare måste det väl vara boende där?
Citera
2020-06-23, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Kan man bo där? Om de behöver torktumlare måste det väl vara boende där?

Nej det kan man inte.
Men man behöver antagligen detta för att tvätta dukar, handdukar och annat.
Citera
2020-06-23, 22:23
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Nej det kan man inte.

Så besökarna som kommer dit måste bo på hotell? (De flesta bor ju väldigt långt därifrån).
Citera
2020-06-23, 22:27
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Nej det kan man inte.
Drängen Conrad kanske inte har tvättmaskin hemma i Göteborg. Jag gissar på att det är han som får återta Sverige genom att stå och vika dukarna åt Dan och Magnus.

Varför är Drängen Conrad ens fortfarande skriven i Göteborg? https://www.ratsit.se/19790625-Daniel_Peter_Goran_Frandelov_Goteborg/J4NwmynP-bRj7wp849Rv8zNvchVYtjJHplz6cjyKDlA Har han alltså kvar lägenheten men bor ändå i Älgarås samtidigt? Hur ser hans boende ut i Älgarås?

Noterar också att Drängen Conrad firar 41 år på torsdag. Blir nog en fantastisk stund i Morgon Med Svegot där Conrad är lekledare och bjuder på både MYCKET musik, och busringningar. Grattis i förskott!
Citera
2020-06-23, 22:47
Medlem
Offerviljas avatar
Dan Eriksson har släppt en ny video på sin Youtube-kanal:

https://www.youtube.com/watch?v=PC4UqQ9vhBA

Jag håller med Dan om nästan allt han säger i klippet, men en liten fråga bara. Vilka nationella är det som på allvar kallar sig själva för nationalbolsjeviker?
Citera
2020-06-23, 23:36
Medlem
Huset ligger precis vid järnvägen, jag såg det idag när jag passerade med tåg. Å herrejävlar vad det såg ut tänkte jag, det var bra mycket mer risigt än vad jag trott innan.

Bilden man sålde in Husfonden på

Vad man egentligen betalade för
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in