• 1
  • 2
2020-06-22, 16:51
Medlem
Ok dottern nallade lite av det allmänna, inte mer än vad politiker gör.

Vad gäller mamman lär hon inte lidit av det. Möjligt att de två inte hade någon bra relation heller när modern var i livet.
Citera
2020-06-22, 17:33
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skate.4.life
Jasså? Det är så illa? Jag skulle vilja sniffa lite, då jag tycker om illa luktande dofter. Dock vill jag själv inte lukta skit men sniffar gärna lite på det.

Men nu till saken. Det lär ha vart en jävla stank i boendet?

Just denna skulle du inte inte gilla.
Den försvinner efter ett tag. Klimat osv. spelar in.

Lukten kan bli väldigt instängd med och behöver inte kännas ut i trappen i ett lägenhetshus ens. Eller utanför en liten stuga osv.
Som fastighetsskötare har jag kollegor som berättat hur dom fått öppna åt polisen och lukten kommer direkt när dom öppnat dörren, men inget har kännts ute i trappen.
Citera
2020-06-22, 20:33
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lollows
Skulle också vilja testa och få veta hur det luktar exakt. Är väldigt nyfiken.

Vänta till augusti så hittar du säkert nån överkörd grävling att sniffa på.
Citera
2020-06-22, 20:49
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Det händer tydligen ibland att lik mumifieras naturligt, kroppen torkar in istället för att ruttna. Kanske därför ingen granne märkt något.

Ja en erson som dör i högsommarvärme och grannar är bortresta ett par veckor så torkar de väl ganska lätt.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-22 kl. 20:53.
Citera
2020-06-22, 20:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Detta är nog inte så ovanligt i många länder. Dock inte vanligt i Sverige eller i Danmark. Jag antar att dottern behövde pengarna och för varje månad som gick blev det svårare att anmäla dödsfallet. Frågan är bara hur hon hade tillgång till sin mammas bankkonto för till slut blir det väl bankID och sådana saker som försvårar bedrägeri.

I mindre utvecklade länder kan man nog fortsätta utan kontroll.

Möjligt är ju att hon haft någon slags roll med fullmakt eller varit ställföreträdare för modern. Det ärju inte ovanligt att pensionärer som börjar bli lite dementa eller åker in på sjukhus ofta ger en fullmakt till en anhörig att göra bankärenden m. m.
Hon verkar väl betalat hyran i vart fall om tanten legat så länge.
Citera
2020-06-22, 21:15
Medlem
Lollowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Vänta till augusti så hittar du säkert nån överkörd grävling att sniffa på.
Men det är inte samma sak.
Citera
2020-06-23, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Detta är nog inte så ovanligt i många länder. Dock inte vanligt i Sverige eller i Danmark. Jag antar att dottern behövde pengarna och för varje månad som gick blev det svårare att anmäla dödsfallet. Frågan är bara hur hon hade tillgång till sin mammas bankkonto för till slut blir det väl bankID och sådana saker som försvårar bedrägeri.

I mindre utvecklade länder kan man nog fortsätta utan kontroll.

Minns ett fall i Turkiet där sonen tog ut sin avlidna mammas pension genom att klär ut sig till gammal kvinna. Personalen anande tillslut att något inte stå rätt till med "damens" utseende. Det var i alla fall bra där att man behöver visa upp sig att man lever för att få sin pension. I andra länder har man mer kontroll innan man betalar ut pengar verkar det som. Tänk om den danske kvinnan hade flyttat utomlands när hon dog kanske till sitt hemland om hon är invandrare? Hade bedrägeriet kunnat upptäcka då?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback