2020-06-22, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Enligt denna länk byggde dom två på 7 dagar https://www.expressen.se/nyheter/kina-bygger-nya-sjukhus-for-corona-pa-en-vecka/

Men kina agerar och får saker gjort. På en vecka har inte Sverige lyckas få ett rum till regeringen
Sverige byggde ett fältsjukhus på en vecka.

Per capita motsvarar det att Kina bygger 140 fältsjukhus på en vecka.
Citera
2020-06-22, 23:53
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ok. Det måste ha varit länge sedan för det har jag missat.

Det var när det fortfarande gick att undvika ett spektakulärt fiasko.
Citera
2020-06-22, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Fast HIV/AIDS är ingen pandemi i Sverige. Kanske är den det i Sydafrika och andra länder som inte har någon information till sina medborgare.

[
Är du DDM på riktigt? En pandemi är en pandemi nämligen en epidemi som pågår på minst två kontinenter.
Citera
2020-06-22, 23:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
#HÅLLAVSTÅND

Det i första hand ja!

Men i de fall det inte går pga folkmasssornas tendenser att ringla sig fram likt gigantiska mänskliga bläckfiskarmar i trånga utrymmen - använd gärna om du vill visa hänsyn munskydd i de fall där du inte kan undvika att direkt andas in massor med andras individers utandningsluft.
Senast redigerad av text-tv-202 2020-06-23 kl. 00:03.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Sverige har - mig veterligen - exakt samma "system" som i UK för att certifiera dödsfall. Vi utbyter en del statistik och information och jag kan direkt säga att det är mycket liten skillnad i just det avseendet.

Dödsattester är ingen lokal företeelse, ser du.
"Dig veterligen", "liten skillnad i just det avseendet", såja... eftertänksamhetens kranka blekhet.

Jag accepterar din pudel och föreslår att du är mindre stursk i framtiden så att du slipper stå där med svansen mellan benen när du ertappas med fel.
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Sverige byggde ett fältsjukhus på en vecka.

Per capita motsvarar det att Kina bygger 140 fältsjukhus på en vecka.
Jag har extremt begränsad kunskap på det området, men mig veterligen så byggde Kina ett sjukhus från grunden, medan Sverige inredde en existerande mässhall (Älvsjömässan?) - vilket var precis var UK gjorde när de inredde Excel för att inhysa 4,000 bäddar med respiratorer.

Har jag fel där? Jämförelsen verkar svaja.
Citera
2020-06-22, 23:56
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Det börjar öka igen i Tyskland och Portugal, inte osannolikt att det kommer öka i Frankrike också.

Och om jag säger att det inte ser bättre ut i Sverige! Jag tror det kommer pendla men länder som är större har större problem rent tekniskt.
Citera
2020-06-22, 23:57
Medlem
Citat:
Hallåå, storskrävlaren,
Största skrävlaren här vet vi alla vem det.är. Du mister bigshot som fabulerar om att du har hand om Covid19 registreringen i UK
Citera
2020-06-22, 23:58
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Vissa desperata här inne tycks inbilla sig att lite över 50 % är ett bra stöd för den nuvarande hanteringen av coronaepidemin.
Så är det naturligtvis inte , det är katastrofala siffror som få andra länder har.

Har tyvärr inte länkar att bjussa på nu, men i länderna jag följer med primärt (Norge, Finland) är stödet betydligt högre, ca 75-85 % om jag inte minns helt fel.

Vidare, jag tror att det 50 % svenska stödet kommer att minska. Sveriges regering kommer att bli lite "smådesperata" att länder öppnar upp för svenskar, så att den egna modellen i handhavande framstår som normal och accepterad utomlands.

Får se vad som sker..
Citera
2020-06-22, 23:59
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
"Dig veterligen", "liten skillnad i just det avseendet", såja... eftertänksamhetens kranka blekhet.

Jag accepterar din pudel och föreslår att du är mindre stursk i framtiden så att du slipper stå där med svansen mellan benen när du ertappas med fel.
Ja, mig veterligen har inte de svenska dödsorsaksintygen ändrats det sista året.

Men om du kan plocka fram någon form av referens som visar att det här är fel så ger jag mig:

https://studylibsv.com/doc/614160/sosb-76016--blankett-d%C3%B6dsorsaksintyg

Mitt tips är dock att du får krypa till korset och helt enkelt erkänna att du är dum i huvudet.
Citera
2020-06-23, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Är du DDM på riktigt? En pandemi är en pandemi nämligen en epidemi som pågår på minst två kontinenter.

HIV/AIDS var klassat som en global epidemi. NU vet vi att det är du som är dum i huvudet

HIV/AIDS, or Human Immunodeficiency Virus, is considered by some authors a global pandemic.[1] However, the WHO currently uses the term 'global epidemic' to describe HIV

https://en.wikipedia.org/wiki/Epidemiology_of_HIV/AIDS
Citera
2020-06-23, 00:01
Medlem
Citat:
Jag har extremt begränsad kunskap på det området, men mig veterligen så byggde Kina ett sjukhus från grunden, medan Sverige inredde en existerande mässhall (Älvsjömässan?)

Har jag fel där? Jämförelsen verkar svaja.
Ja du har fel om det också Kina byggde inte ett sjukhus från grunden på så kort tid. De påstod det men bara nötter gick på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in