2020-06-22, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei. Spor etter skosålene på ett par Sprox-sko alene er ingen spor etter ukjente GM. Men plantet villedning av politiet.

Det finnes ingen biologiske spor etter ukjente GM i Sloraveien. Det finnes heller ingen spor etter ukjente GM i nærområdet, hverken spaning eller overvåkning før forsvinningen, eller i tidsrommet rundt forsvinningen, eller i tiden etter forsvinningen.

Da synes det klart at det aldri har vært noen fremmede GM i Sloraveien.
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Mener du det? Hva med bilen over plenen ved boligblokken? Hva med de bryske fiskere? Hva med den ryggende bilen? Hva med lue- og telefonmannen? Hva med vitneobservasjonen i Ås?
Det var fremmede både her og den dagen, og jeg mener at mange av disse kan ha blitt plantet, og at det har vært (innleide) proffer i Sloraveien. Det er heller ikke slik at man strør om seg med DNA alle steder man er, og er man proff passer man på å unngå det.

Og nå kom jeg til å tenke på noe annet: Hva om kvinnen i den røde BMWen var plantet også? Det er litt rart at noen vil bortføre et menneske i en så påfallende bil, og attpåtil kjøre inn i Ås sentrum med dem, hva i huleste skulle de der? Og med den kidnappede fullt synlig? Det gir ingen mening.
Og hadde ikke Futurum-mennene også hette og lue slik som de vitnet beskriver som satt i BMWen? Interessant sammentreff.
Senast redigerad av Ariel70 2020-06-22 kl. 23:15.
Citera
2020-06-22, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hva mener du?

Jeg mener at DU og en håndfull andre skriver fryktelig mye inne her, men ingenting som belyser saken nevneverdig.

Men for all del. Det kan være masse viktig som jeg har oversett. I så fall får du ha meg unnskyldt.
Citera
2020-06-22, 23:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Du prater jo bare svada, og prøver å ro deg unna med å med vilje feilsitere. Folk ser jo Vossevangen sitt inlegg etterfulgt av Nyvaakens, og så ditt. Ser bare for dumt ut.
Jeg skjønner ikke hva du snakker om.
Diskusjonen dreide seg om hvor troverdig og pålitelig eks-svogeren var.
Citera
2020-06-22, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
I følge Dagbladet var avsløringen av bitcoin-adressene en av årsakene til at TH valgte å gå ut med dusør.

Det blir fremholdt at offentliggjøringen har umuliggjort kommunikasjon med antatt motpart via kryptoplattformen.

Derfor valgte de dusør koblet til en epostadresse som skal tilrettelegge for anonym kommunikasjon og håper antatt motpart tar kontakt på den nye epostadressen i stedet.

Javel. Bitcoin-kommunikasjonen har ligget brakk siden januar i fjor. TH har aldri vist noen interesse for å få i stand Bitcoin-kommunikasjon. Strategien hans var taushet. Taushet for å tvinge DenAntatteMotpart over på annen kommunikasjonsplattform.

Må være panikk hos Team Tom. Tilbyr å betale hele løsepengekravet + dusør. Trusselen om 21 års fengsel har åpnet pengesekken. Nå kan millionene trille ut. Hvis det bare finnes noen der ute som kan avlede politiets oppmerksomhet fra TH.

Det er all slags angrep mot politiet i avisene, nå også en generell nedvurdering av politiets etterforskere! Det synes som om Team Tom har nådd et foreløpig bunnpunkt i strategien for å forsvare TH.

Når korrupsjons-halvveis-dømte Eirik Jensen, (foreløpig er ikke dommen rettskraftig), sammenligner "overgrepet" spesialenheten begikk mot han ved å forsøke å anholde han i rettssalen ... med pågripelsen av TH ... kan jeg tenke meg omtrent hvor hoppende glad TH ble for den støtten.
Citera
2020-06-22, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg skjønner ikke hva du snakker om.
Diskusjonen dreide seg om hvor troverdig og pålitelig eks-svogeren var.

Du skriver mellom linjene er at ex-svogeren har skrevet masse her inne istedet for å gå til politiet, noe som bare er rein svada.
Citera
2020-06-22, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Mye krangling i dette forumet. Hver sin smak. Litt dumt at noen tar det personlig hvis det argumenteres for eller imot TH og andre hypoteser osv.

For å ta litt rundt fakta i saken, og prøve følge siktelsen.
I følge siktelsen skal altså TH nøye ha planlagt hver detalj i dette rigget.
Han visste isåfall at hun skulle drepes/bortføres rett etter han dro på jobb, etter det som måtte ha vært hans nøye gjennomtenkte plan.

TH skal altså ha dratt hjemmefra ca kl 09. Ugjerningen mot AE må anslås ha skjedd et sted mellom 09.05 og 09.45 ca.

TH ringte hjem:
10.06
10.07
11.13
11.14
11.17
13.06
13.08
13.18
Og i tillegg uttrykt bekymring ovenfor kollegaer rundt dette med at AE ikke svarte.

Deretter dro han hjem ca 1330 for å sjekke om kona kunne ha fått et illebefinnende hjemme, i følge sin forklaring.

Det jeg har lyst å spørre de som er skråsikre på at TH står bak dette om, er følgende:

Hvorfor planla TH å ringe så fryktelig mange ganger hjem denne dagen? Hvorfor var dette i hans manus? Det må det jo ha vært hvis han står bak?

Hadde det ikke vært bedre å arrangere et møte/felles opplegg med kollegaer og konsentrere seg om sitt alibi, framfor å planlegge å ringe hjem så mye? Hva skulle han tjene på dette?

Er det ikke faktisk sånn at det kan vies en tanke til en 70 åring som har viet 50 år av sitt liv med AE, at det kunne hende han faktisk ble litt bekymret for at det kunne ha hendt henne noe?
"jo men TH var en drittsekk mot AE", sier man kanskje.
Det kan så være. Men hun ble jo nettopp skuffet over at han ikke husket bryllupsdagen hennes. Så det er ikke sikkert hun var så likegyldig mot sin mann som noen svært gjerne ønsker å ha det til. Kan hende hadde de også en fin kveld på teater dagen før.

Jeg prøver å balansere dette for å se det rette bildet av det som faktisk skjedde.
Det du skrev her er veldig viktig. Jeg tenker at hvis TH hadde vært skyldig så hadde det vært mest logisk og naturlig å planlegge å ha en helt vanlig dag på jobben.
Citera
2020-06-22, 23:27
Medlem
Citat:
...
TH ringte hjem:
10.06
10.07
11.13
11.14
11.17
13.06
13.08
13.18
....
Det jeg har lyst å spørre de som er skråsikre på at TH står bak dette om, er følgende:

Hvorfor planla TH å ringe så fryktelig mange ganger hjem denne dagen? Hvorfor var dette i hans manus? Det må det jo ha vært hvis han står bak?

Hadde det ikke vært bedre å arrangere et møte/felles opplegg med kollegaer og konsentrere seg om sitt alibi, framfor å planlegge å ringe hjem så mye? Hva skulle han tjene på dette?

Jeg tror svaret er like enkelt som det er ubehagelig. Alle oppringingene var forsøk på å spikre fast jobb-alibiet hans. Åtte ganger spikret han det fast.

Og hans forsøk på å bevise sin bekymring. Åtte ganger beviste han at han var bekymret for AEH.

Men han forstår ikke hvorfor politiet ikke tror på ham.
Citera
2020-06-22, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det du skrev her er veldig viktig. Jeg tenker at hvis TH hadde vært skyldig så hadde det vært mest logisk og naturlig å planlegge å ha en helt vanlig dag på jobben.

Helt enig. Det ville være å regne som helt essensielt i en plan å ha en helt normal dag. At han visste hva som skulle skje, men latet som ingen ting. Og det ville være naturlig at han hadde rigget litt møter osv, sånn at det var udiskutabelt angående hans alibi.

Å spikre jobb-alibi er ikke noe forklaring på dette.

Han kunne lett ha organisert møter akkurat denne dagen for å sikre et alibi. Dette hadde han isåfall planlagt i lange tider.
Han kunne også ha dratt en tur til Oslo på møte med noen partnere osv. Så hadde han sluppet alt pes.
Senast redigerad av Hunterrr 2020-06-22 kl. 23:35.
Citera
2020-06-22, 23:33
Medlem
Citat:
Javel. Bitcoin-kommunikasjonen har ligget brakk siden januar i fjor. TH har aldri vist noen interesse for å få i stand Bitcoin-kommunikasjon. Strategien hans var taushet. Taushet for å tvinge DenAntatteMotpart over på annen kommunikasjonsplattform.

Må være panikk hos Team Tom. Tilbyr å betale hele løsepengekravet + dusør. Trusselen om 21 års fengsel har åpnet pengesekken. Nå kan millionene trille ut. Hvis det bare finnes noen der ute som kan avlede politiets oppmerksomhet fra TH.

Det er all slags angrep mot politiet i avisene, nå også en generell nedvurdering av politiets etterforskere! Det synes som om Team Tom har nådd et foreløpig bunnpunkt i strategien for å forsvare TH.

Når korrupsjons-halvveis-dømte Eirik Jensen, (foreløpig er ikke dommen rettskraftig), sammenligner "overgrepet" spesialenheten begikk mot han ved å forsøke å anholde han i rettssalen ... med pågripelsen av TH ... kan jeg tenke meg omtrent hvor hoppende glad TH ble for den støtten.

Ja, argumentasjonen de benytter her kan virke noe søkt all den tid bitcoin-kommunikasjonen likevel har ligget brakk. Fra begge sider har det vel vært ganske tyst på akkurat den plattformen i mange måneder, med unntak av siste melding 29. mai om at TH ville betale.
Citera
2020-06-22, 23:35
Medlem
Citat:
Jeg tror svaret er like enkelt som det er ubehagelig. Alle oppringingene var forsøk på å spikre fast jobb-alibiet hans. Åtte ganger spikret han det fast.

Og hans forsøk på å bevise sin bekymring. Åtte ganger beviste han at han var bekymret for AEH.

Men han forstår ikke hvorfor politiet ikke tror på ham.
Det du skrev her høres helt usannsynlig ut. Hvis det hadde vært slik som du skrev om alibi, så hadde det vært mest logisk å ringe jevnlig og å også passe på å ringe i tidsperioden mellom kl 11.17 og 13.06.
Citat:
TH ringte hjem:
10.06
10.07
11.13
11.14
11.17
13.06
13.08
13.18
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-22 kl. 23:37.
Citera
2020-06-22, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Det var fremmede både her og den dagen, og jeg mener at mange av disse kan ha blitt plantet, og at det har vært (innleide) proffer i Sloraveien. Det er heller ikke slik at man strør om seg med DNA alle steder man er, og er man proff passer man på å unngå det.

Og nå kom jeg til å tenke på noe annet: Hva om kvinnen i den røde BMWen var plantet også? Det er litt rart at noen vil bortføre et menneske i en så påfallende bil, og attpåtil kjøre inn i Ås sentrum med dem, hva i huleste skulle de der? Og med den kidnappede fullt synlig? Det gir ingen mening.
Og hadde ikke Futurum-mennene også hette og lue slik som de vitnet beskriver som satt i BMWen? Interessant sammentreff.

Ja jeg vet ikke men jeg har veldig dårlig tro på at det har vært fremmede GM og røvet vekk AEH fra Sloraveien den dagen.

Det kan ha vært slik at Futurum-mennene har vært lokket til området i et halvveis ulovlig ærend, og at de derfor har holdt seg vekke etterpå. Telefonmannen skal ha vært sett i området tidligere, men ikke Luemannen. Og ingen av de ha vært sett senere. Hverken her eller der eller noensteder.

Vitneobservasjonen i Brekkeveien i Ås sentrum høres ut som en røverhistorie. Politiet samlet inn tele- og videodata, bompasseringer osv, men fant ikke spor etter noen rød BMW i området. Kanskje ikke så rart, det var gått nærmere tre måneder etter forsvinningen da politiet fikk tipset.

Mennene foran i bilen ble beskrevet som en med hette på, og en med lue på. Hadde jo vært interessant å vite hva slags lue da. Men det passet de på å ikke avsløre da.

Det er umulig å vite hva damen har sett. Vi får håpe at det er andre som har sett noe og husker noe om denne bilen og dens ferd gjennom Ås sentrum.
Citera
2020-06-22, 23:41
Bannlyst
Citat:

TH ringte hjem:
10.06
10.07
-Venter en time
11.13
11.14
11.17
-Venter 2 timer
13.06
13.08
13.18

Trengte han noe manus da? Hadde han vært oppriktig bekymret, så kunne han vel dratt hjem for en rask sjekk, siden han bor kun et par steinkast unna?
Godt mulig at det er noen superflinke banditter som står bak, men da er det jo litt rart at de ikke er interessert i løsepenger. 3-4 bidragsytere her inne har kommet med opplysninger som i stor grad viser seg å stemme, og jeg velger hvertfall å feste lit til det de sier, og ikke minst politiets jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in