2020-06-21, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pantern123
Okej ? Och vad är skilnaden mellan tapentadol och tramadol ?

Det är två olika opioider. Tapentadol liknar tramadol men är betydligt starkare.
Citera
2020-06-22, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det är två olika opioider. Tapentadol liknar tramadol men är betydligt starkare.
Ok då måste de va en liten mängd tapentadol i dom för dom är ju rätt klena för att va 200mg.
Citera
2020-06-22, 14:23
Medlem
Sammy.neverminds avatar
Jag har fått tag på ett gäng Tramadol Stada 50mg som bör dyka upp imorgon. Har inte tagit Tramadol i någon form innan och bara undrar om det är ok att bara äta den här sorten i tablettform eller om jag borde lösa upp dem i vatten? (Jag har sökt i tråden men inte hittat svar + att de flesta posterna var många år gamla).

Undrar också hur långe de sitter i, jag har tagit sub innan men är som sagt novis på tram. Tänkte ta 100mg på förmiddagen och evt fylla på om det behövs med 100mg till på em. Kan jag räkna med att vara helt normal dagen efter?
Citera
2020-06-22, 14:29
Medlem
Taoists avatar
1250mg Pengesic hovid och 200ml neocodion. Gått länge på tram pga kronisk smärta.kodein och Tramadol funkar väldigt bra ihop tycker jag aldrig någonsin krampat heller på upp till 2000mg,när pundet varit i grövsta laget kanske har tur?vill också tillägga att jag inte använder Benso överhuvudtaget
Senast redigerad av Taoist 2020-06-22 kl. 14:56.
Citera
2020-06-22, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammy.nevermind
Jag har fått tag på ett gäng Tramadol Stada 50mg som bör dyka upp imorgon. Har inte tagit Tramadol i någon form innan och bara undrar om det är ok att bara äta den här sorten i tablettform eller om jag borde lösa upp dem i vatten? (Jag har sökt i tråden men inte hittat svar + att de flesta posterna var många år gamla).

Undrar också hur långe de sitter i, jag har tagit sub innan men är som sagt novis på tram. Tänkte ta 100mg på förmiddagen och evt fylla på om det behövs med 100mg till på em. Kan jag räkna med att vara helt normal dagen efter?
Tugga alltid sönder för snabbaste effekten. Är du inte så känslig för smak- låt den lösas upp under tungan 😛.
Citera
2020-06-22, 14:54
Medlem
Taoists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minna89
Tugga alltid sönder för snabbaste effekten. Är du inte så känslig för smak- låt den lösas upp under tungan 😛.
Hahaha odjur! Tramadol måste ha bland den vidrigaste bismaken någonsin. Får kvälvningar direkt när jag råkar ha sönder kapslar av misstag. 🤮🤮🤮😆😆
Citera
2020-06-22, 15:12
Medlem
Sammy.neverminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taoist
Hahaha odjur! Tramadol måste ha bland den vidrigaste bismaken någonsin. Får kvälvningar direkt när jag råkar ha sönder kapslar av misstag. 🤮🤮🤮😆😆

Haha, eh ok det låter ju inte som en trevlig upplevelse... Men om det är bättre att tugga sönder än att svälja hela, går det inte lika bra att lösa och dricka ihop med juice eller ngt som smaka gott? Eller är är det bara så att det går snabbare? För blir ruset inte starkare eller längre eller bättre på ngt sätt så har jag inga problem med att vänta en stund för att det ska kicka in.
Citera
2020-06-22, 16:30
Medlem
Citat:
Haha, eh ok det låter ju inte som en trevlig upplevelse... Men om det är bättre att tugga sönder än att svälja hela, går det inte lika bra att lösa och dricka ihop med juice eller ngt som smaka gott? Eller är är det bara så att det går snabbare? För blir ruset inte starkare eller längre eller bättre på ngt sätt så har jag inga problem med att vänta en stund för att det ska kicka in.
Haha, odjur 😉.
Nej, men tugga ordentligt- helst på tom mage för bästa effekten. (Inte bara den snabbaste). Jag tycker att pepsi max gör sig väldigt bra till 🙂.
Citera
2020-06-22, 17:20
Medlem
Va pratar ni om? 50mg stada ska du svälja som den är!!! Onödigt att tugga på dem, ta 50-100mg och de håller under hela dagen. Dagen efter känner du inte av de längre.

Svälj den som den är och släpp allt tuggande när de kommer till kapslar. Har du tabletter så kanske om man vill känna lite extra. Jag tar hellre en extra än att tugga, en tram kostar inte många kronor.
Citera
2020-06-22, 19:06
Medlem
1. Hur reagerar magen på tramadol?

2. Hur pass dålig blir man dagen efter tramadol?

3. Kan man använda tramadol när lite ecstasy ligger på afterglow?
Citera
2020-06-22, 19:37
Medlem
Sammy.neverminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.whattingson
Va pratar ni om? 50mg stada ska du svälja som den är!!! Onödigt att tugga på dem, ta 50-100mg och de håller under hela dagen. Dagen efter känner du inte av de längre.

Svälj den som den är och släpp allt tuggande när de kommer till kapslar. Har du tabletter så kanske om man vill känna lite extra. Jag tar hellre en extra än att tugga, en tram kostar inte många kronor.

Jag är sjukt pank så för mig räknas varje öre :/
Ok, så om det är tabletter så blir det lite bättre av att tugga, istället för att ”slösa” och ta två? Men är det kapslar går det precis lika bra att svälja hela menar du?
Citera
2020-06-22, 22:21
Medlem
maadsteezes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lanadelmane
1. Hur reagerar magen på tramadol?

2. Hur pass dålig blir man dagen efter tramadol?

3. Kan man använda tramadol när lite ecstasy ligger på afterglow?

Du kan bli hård i magen! Dagen efter blir du inte dålig som på typ en tjackavtändning men jag kan bli lite sliten och stirrig p.g.a. dålig sömn.

Nej, blanda ej. Kan bli serotonergt syndrom om du har otur!

Citat:
Jag är sjukt pank så för mig räknas varje öre :/
Ok, så om det är tabletter så blir det lite bättre av att tugga, istället för att ”slösa” och ta två? Men är det kapslar går det precis lika bra att svälja hela menar du?

Tugga om det är depot och du vill ha full effekt direkt. Kapslar kan du ba ta som det är, det blir ingen skillnad alls
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in