Citat:
"Alibi"? Jag tror du missförstår här. Det handlar om att han kämpar för att göra historien om de 40 metrarna från 44:an till mordplatsen det minsta sannolik.
Han har fått sin utcheckningstid bekräftad. Han vet också mordtiden. Han vet att eftersom han inte är en sköldpadda eller en svårt sjuk patient med droppställning och rollator så är det helt bisarrt att han bara har hunnit 20 meter när skotten faller.
SE är inte ensam om att inse att storyn har ett gapande hål här. Per Häggström hade provgått distansen och han fattade ingenting. Han har släpat fötterna efter sig men lyckas ändå hinna till mordet med marginal.
Förhörsledaren 860425 verkar också fundersam. SE vet att han både sagt att han haft bråttom och småsprungit, men också att han måste fylla ut tiden med fler saker som förklarar fördröjningen och den dåliga uppmärksamheten, så i detta förhör lyckas han slå ihop det till att han "halvspringer den där sträckan och är förhållandevis koncentrerad på klockan". Jaha? Klockan var ju så svår att se att han var tvungen stanna vid ett skyltfönster, men nu springer han och tittar på den koncentrerat samtidigt?
Tingsrätten 3 år senare är den mest hinderspäckade versionen av alla, fattas bara seriekrockande bilar och flyganfall.
Han har fått sin utcheckningstid bekräftad. Han vet också mordtiden. Han vet att eftersom han inte är en sköldpadda eller en svårt sjuk patient med droppställning och rollator så är det helt bisarrt att han bara har hunnit 20 meter när skotten faller.
SE är inte ensam om att inse att storyn har ett gapande hål här. Per Häggström hade provgått distansen och han fattade ingenting. Han har släpat fötterna efter sig men lyckas ändå hinna till mordet med marginal.
Förhörsledaren 860425 verkar också fundersam. SE vet att han både sagt att han haft bråttom och småsprungit, men också att han måste fylla ut tiden med fler saker som förklarar fördröjningen och den dåliga uppmärksamheten, så i detta förhör lyckas han slå ihop det till att han "halvspringer den där sträckan och är förhållandevis koncentrerad på klockan". Jaha? Klockan var ju så svår att se att han var tvungen stanna vid ett skyltfönster, men nu springer han och tittar på den koncentrerat samtidigt?
Tingsrätten 3 år senare är den mest hinderspäckade versionen av alla, fattas bara seriekrockande bilar och flyganfall.
Enligt KPs presskonferens går SE ingalunda direkt till mordplatsen. Eftersom han har så mycket tid till sitt förfogande när KP redovisar blir det först en sväng norrut innan SE följer efter och skjuter OP.
Dock inser ju KP som inte är helt debil att han måste "safea" med att SE gick direkt till vänster...
https://youtu.be/yUZch1XlSxA?t=2172
Att SE som KP påstår hade "synnerligen" gott om tid att ta tunnelbanan från centralen helt plötsligt får idén att gå mot Odenplan för att där vänta på en nattbuss som började gå först kanske ca 20 min efter sista tåget 23.48 mot Mörby är en 50-miljonersfråga. Det var fredag annars tog nog nattbussarna ännu längre paus innan de rullade då tunnelbanan hade slutat gå. (Vad jag kom ihåg från tiden. Missade man sista tunnelbanan tog det ganska lång tid till första nattbussen kom.)
Varför ska KP valla detta stackars utpekade "offerlammet" SE i en slinga mot norr på Sveavägen innan han vänder tillbaka mot mordplatsen då han redan har svårt att hinna raka vägen med spikskorna på om vi ska tro på väktarna på Skandia om minuters samtal?
Jag kan som vanligt lugna oroliga läsare i tråden, då jag råkar ha ett svar även på detta dilemma!
KP ska ju enligt order från högre ort högläsa ur "Den osannolika mördaren" och där har ju TP redan skissat den nordliga slingan i sin bok. Faktakollen och analyserna besvärar inte eller tynger ned TPs bok i onödan. TP är ju en "fantasyförfattare". Den nordliga slingan som KP presenterar har TP hittat på i sin bok för att få SE att möta LOP ansikte mot ansikte. Annars blir det ju lite svårt för SE att känna igen LOP bakifrån.
Med kombination av andra klassens tuggummilogik, läsarförakt och ett minst sagt liberalt förhållande till fakta har TP redan hittat på den "norra slingan". SVT har till och med en tavla där TP triumfatoriskt pekar på den streckade linjen och sprider lite mer desinformation i stugorna. Inte undra på att SVT redan har raderat "specialen" från SVT Play. Den norra slingan är redan förberedd i en gammaldags skolplansch i studion "då makten talar". Go figure!
Nu är ju KP ett lydigt fån så den "norra slingan" måste med! tiden blir nu: Utstämpling 23.19 (i bästa fall), två dörröppningar ca 10 sek, några minuters samtal med väktare, promenad minst 20 sekunder norrut, promenad tillbaka 60 sek från vändpunkten till mordplatsen.
Utan samtal med väktarna går detta ihop endast i Agatha Christies värld, men med samtalet med väktarna är den i SVTs förberedda planschen där TP skulle sluta upp på flanken och redovisa hur KPs högläsning gick ihop bara pinsam.
Hur mycket tid har SE att promenera runt på Sveavägen och vad tänker ni om planschen med en streckad slinga som TP står bredvid i studion?
Visste SVT att KP skulle högläsa ur TPs bok redan innan? Hur kom det sig att man förberett en "skolplancsh" med "den norra slingan" som endast TP kan förklara redan inprickad? I planschen hinner SE mints 30 meter norrut enligt den prickade linjen innan "den osannolika mördaren" vänder på sin halkiga kontorsklack bakom LOP och förföljer dem mot mordplatsen!
Med detta osannolika scenario kan vi också hjälpligt blanda in AB i TPs framhallucinerade teorier.
Vad vet jag...
Senast redigerad av SuperTeflon 2020-06-22 kl. 19:18.
Senast redigerad av SuperTeflon 2020-06-22 kl. 19:18.
Inte förstå gången du skjuter vid sidan om målet där. Eftersom jag för några år sedan kunde berätta om CGÖs kompis Grundborgs "återkomst" till I17 vid det traditionella "lillejul" måste du förstå att jag har järnkoll. Faktisk sedan flytten in från Backamo till nedläggningen. Det är en liten värld.