Var ute med båten en stund idag och jag kan bara berätta att det blir bara mer och mer folksamlingar vid skärgårdsrestauranger, bensinmackar och livsmedelsaffärer på landet.
Folk tränger sig och även om de kommer med mindre motorbåtar så försöker de gå förbi oss med större båtar för vi har svårare att lägga till. Vi gav upp på ett populärt ställe idag.
Visst är det bra att man är ut och framför allt på sjön. Men trängseln och folk desperata försök att få tag i saker snabbt gör att det blir väldigt tjockt med folk.
Dagens skratt kom grannen med nu för 30 min sedan
En äldre dam kom med sin man till vår lokala livsmedelsaffär. Grannen står som två för att betala. Damen är från den fina delen av stockholm(ursäkta om jag dömer) och skickar in mannen i affärer.
Mannen går rakt fram till kassan och frågar om de kan stänga av affären och få ut alla så de kan handla. De vill inte bli smittade. De kräver också att alla under 30år avlägsnar sig längre ifrån då de kan vara de största spridarna.
Tjejen i kassan är ca 20 år och talar om att hon tyvärr inte kan göra något men säger att hon kan be någon av personalen hjälpa till med handlingen och se till att dom får vad de behöver.
Men det gick inte. Mannen börjar agera och frugan som nu står i dörren till affären ber alla gå ut. Men folk börjar försvara kassatjejen som inte riktigt vet hur hon ska hantera de två äldre.
De slutar med att de åker iväg jätte arga.
Om man är över 70år och ska följa alla råd så kan man väl inte beta sig hur som helst för omgivningen?

Det är väl för sjutton de man försöker skydda. Men en del tror att man får göra vad som helst. Även om jag tror detta var en speciell sak så undrar man ju ändå om folk har förstått Sveriges regler och budskap
PS Jag tycker att händelsen var lite cool även om jag inte gillade det men det kanske ser ut så här på liknande ställen under covid-19