2020-06-22, 19:07
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Hur funkar detta? Visar man körkort så slår dom upp och kollar vart man är folkbokförd? Så om jag åker bil ner med en vän från Göteborg och jag kommer från Skåne så nekas hon och inte jag?

Tydligen skall du ha med ett skriftligt folkbokföringsbevis som skall visas upp vid danska gränsen till gränspolis. Dock verkar danskarna själva vara lite konfunderade över hur detta skall funka i praktiken.

Konstigt att danskarna öppnade upp på detta sätt. Dock antar jag att turistnäringen i Danmark krävde detta av danska politiker.
Citera
2020-06-22, 19:07
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag behöver inte fråga dem, eftersom jag vet svaret.

Det är inte hälsosamt med för höga nivåer av D-vitamin. Det ökar dödligheten i stroke och hjärt-/kärlsjukdom, och kan ge njursvikt.

Man ska ha lagom höga nivåer. Det säkraste och effektivaste sättet att få i sig D-vitamin är genom solljus.
Näe!? Det menar du inte!??

Kan du inte ringa till livsmedelsverket i alla fall, de vill garanterat höra dina teorier.

Somebody, please just shoot me...
Citera
2020-06-22, 19:08
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Har läst att folk i Halland och Skåne får komma in i Danmark. Stämmer det?

Alla som bor i områden som varit danska är välkomna! Så påsättovis har vi återfått den gamla gränsen:-)
Citera
2020-06-22, 19:09
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Inte en jävel som följer den regeln ändå har jag märkt. Ja förutom vid kassorna, där hålls faktiskt 2 meter. Men vid hyllorna går ju gänget in i varandra konstant
Och kön till Sports Direct när de införde 50% på gällande rabatter till Key Workers. Där var det 2 meters lucka runt kvarteret. Runt alla 12 kvarter, faktiskt....
Citera
2020-06-22, 19:09
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Vad är lagom nu egentligen?
Vi har högst dödstal i Europa och vi kommer ha restriktioner längst i Europa.
Hade vi haft en punkt vi legat i topp av dem hade det varit förnuftigt.
Men vi är ju sämst på båda.
Att vara sämst på både dödstal och öppna upp samhälle och ekonomi är inte lagom i min värld.
Ja, hur kan någon tänkande människa tycka att det är bra?!

Jag förstår det ärligt talat inte.🤷🏼‍♀️
Citera
2020-06-22, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinc
Jag såg SD KU-anmäler Ann Linde för intervjun men vad vad innebär KU-anmälan rent praktiskt? Vad kommer hända?
Inte ett skit kommer hända, blir väl bara en extra kostnad för skattebetalarna,
Citera
Medlem
GonerStoners avatar
Min tjej har dessa utslag.
Är det test för corona som gäller.

Det suger för hon var här och vi pussades. FITTA

http://www.bilddump.se/bilder/20200622190952-185.65.135.178.jpg
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Tyskland har ju lyckats hålla nere sina dödstal genom att sjuka får snabb vård, inte att de väntar tills det nästan är försent som i Sverige. Det är tillsammans med sin lock down som de lyckats så bra.

De fortsätter väl på samma sätt nu när det ökar igen skulle jag anta.🤷🏼‍♀️

Lyckas? Ja dom har lyckas för att dom hade en lockdown, men nu stiger r-talet eftersom dom lättar på sin lockdown.

Dom har med andra ord bara skjutit upp det oundvikliga.

Att införa lockdown är som att kissa i byxan.
Citera
2020-06-22, 19:11
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
varför uppdaterar man inte nya smittfall?

hur många nya smittade har vi idag?
Runt 2600, lite fler men kommer inte ihåg exakt.
Citera
2020-06-22, 19:15
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Det är liksom omöjligt att undkomma corona.
Jag är på din sida. Vad tycker vi skulle gjort?
Inget påhopp utan bara ett intressant ämne för min del.

MVH.

Ja det går inte undkomma, den är här för att stanna, därför är också en lockdown helt meningslös för spridningen kommer ta fart när man lättar på en lockdown.

Det man kunde ha gjort hade varit nått mellanting, t.ex att alla över 60 år får stanna hemma och besöksförbud på äldreboenden på en gång. Men det skulle man gjort på en gång.

Helt orimligt att jag som arbetande medborgare ska behöva stanna hemma flera veckor för att ja känner mig lite förkyld eller att ens barn ska vara hemma lika länge för att dom har ont i halsen.
Citera
2020-06-22, 19:15
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Och kön till Sports Direct när de införde 50% på gällande rabatter till Key Workers. Där var det 2 meters lucka runt kvarteret. Runt alla 12 kvarter, faktiskt....

Kan jag tro, rätt enkelt med disciplin på led, desto svårare när man väl kommit in.
Citera
2020-06-22, 19:16
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SladdenGBG
stockholm kan man ju inte bo i corona överallt

Hej du, kan du inte förbättra svenskan?

Men visst kan man leva, bo och arbeta i Stockholm utan att hela tiden tänka på COVID-19. Man får istället försöka skydda sig och vara medveten om att smittan är hög i Storstockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in