2020-06-22, 14:28
Medlem
trickydicks avatar
När håller FHM nästa pressträff?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Well you seem to be aspiring to be Swedens Neil and WrOnG on as many things or even more. And of course you exaggerate when you talk about crashing hospitals.

Why would I aspire to be Sweden’s Neil Ferguson? I am not exaggerating about hospitals in Sweden suffering various degrees of collapse, I thought the fact that triage and pre-triage took place is fairly accepted common knowledge now. I posted the updates in regards to which hospitals had reported capacity in their IVA wards. Many of them lacked capacity at various times over that month.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ta det lugnt. Jag skämtar.
OK . . .
Citera
2020-06-22, 14:30
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
När håller FHM nästa pressträff?

Tisdagar och torsdagar framöver.
Citera
2020-06-22, 14:30
Medlem
Citat:
OK men om det inte märks så kan de väl lika gärna ha öppet, eller?
Att vi inte hade någon stor COVID-19 spridning på Gröna Lund förra sommaren var för att viruset inte hade hoppat till människa ännu.
Citera
2020-06-22, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Why would I aspire to be Sweden’s Neil Ferguson?
Yeah why would you? Or anyone?

Hospitals lacking capacity is nothing new, but its not THE same as them collapsing.
Citera
2020-06-22, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Oavsett vilket verkar det enkelt att googla sig fram till vilken dos av D-vitamin som är rekommenderad. Att risken för att dö av feldoserad D-vitamin skulle vara i närheten av lika hög som av COVID-19 kan vi väl konstatera är minst sagt överdriven för att inte säga påhittad?

Överdosering av D-vitamin är inte ett problem. Har du verkligen svårt att förstå detta?

Somebody, please just shoot me now...
Att se till att tio miljoner svenskar inte har D-vitaminbrist på vintern är visst ett problem. Det är ett omfattande praktiskt problem. Tio miljoner människor, eller personer runt omkring dem, ska ändra beteende, och i många fall träffa läkare. Sen att du tror att Sverige är en omgång SimCity, där man bara trycker på en knapp för att implementera en samhällsomfattande åtgärd, det är en en annan fråga.
Citera
2020-06-22, 14:33
Medlem
Det finns en ständig påminnelse gällande om vi lyckats eller inte: när våra grannländer anser det vara säkert att ta emot svenskar. Det spelar inte så stor roll om vad vi säger på hemmaplan så länge som vi grannar har förmågan att objektivt bedöma vår situation och agera därefter. Just nu finns det inga tecken på att det skulle gå åt rätt håll.
Citera
2020-06-22, 14:34
Medlem
Citat:
Yeah why would you? Or anyone?

Hospitals lacking capacity is nothing new, but its not THE same as them collapsing.

Considering it led to those hospitals triaging patients and it led to institutions such as elderly homes pre-triaging patients, it is exactly the same as collapsing. It’s a text-book example of collapse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Det finns alkogel i lager på Apotea, välj ett annat märke bara.

Vanlig tvål och vatten är givetvis att föredra om du har den möjligheten.

Det närmsta jag kommer är Homie Desicreme 200:- för 3 dl... Annars får jag plutta med små förpackningar med ett innehåll som i bästa fall är 70 % alkohol, något som sades i epidemins början var minimum. Men tack för Ditt tips! Jag har sedan minst 2 månader en bevakning från Apotea och har inte fått något besked ännu. Tvål och vatten funkar inte när man är ute bland folk och måste ta i saker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Att vi inte hade någon stor COVID-19 spridning på Gröna Lund förra sommaren var för att viruset inte hade hoppat till människa ännu.
Det vet man inte. Oavsett så gick det säkert många andra lika smittsamma sjukdomar då också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du inser att det inte bara handlar om symbolik? Jag gnäller inte på att nöjesparkerna får hålla stängt. Jag gnäller bara på det uppenbart symbolpolitiska i att stänga nöjesparker pga smittrisk när man tillåter fullpackade perronger i t-banan och tågsett där folk står som packade sillar mitt i värsta pandemin på 100 år. Vad gör man då? Jo, man stänger Berg- och Dalbanan på Gröna Lund......, detta trots att smittrisken bara utgör 1/100 av om någon coronasmittad nyser i t-banan....
Man kan inte jämföra ett nöjesfält med en samhällsfunktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in