2020-06-22, 14:02
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Självklart kan man inte ha nöjesparker öppna under en pandemi.

Ta en berg-och-dalbana. Det är femtio personer som sitter och gapar och skriker. Du färdas i 100 km/h genom dina medpassagerares utandningsluft. När du kommer fram så har du svalt salivpartiklar från alla passagerare framför dig i tåget. Samma sak gäller karuseller, flygande mattan, bläckfisken, och allt annat som går runt och runt.

Dessutom sätter du händerna på räcke och handtag som är täckt med salivpartiklar från alla dagens passagerare. Som du sen kladdar på din klibbiga sockervadd-virusodling och dina popcorn.

Om man som turist åker till Stockholm och går på Gröna Lund, då har man en skruv lös. Då kan man lika gärna åka till SÖS och gnugga ögonvitan mot en begagnad respirator på IVA.

Exakt vad är egentligen skillnaden mellan ett fullpackat T-banetåg? För övrigt håller jag med om att det är bra att de håller stängt, men så mycket annat vore nog viktigare att begränsa. Varför tillåts 200 ungar äta lunch tillsammans i samma matsal i skolan, när samma ungar inte tillåts sitta i samma vagn på ett nöjesfält?
Citera
Medlem
Avgå Tegnell!

Sverige
+69 döda
+21 iva
+2889 fall
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Ja lige i denne video er han brilliant, men det er ikke altid at han brillerer - for eksempel når det gælder indvandring og muslimer.
Jag har inte sett alla hans videos, bara de tre senaste.
Citera
2020-06-22, 14:03
Medlem
Otroligs avatar
Avlidna: 69
Nya fall: 2889

Fördelning av de nya rapporterna: https://covidstatistik.se
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Självklart kan man inte ha nöjesparker öppna under en pandemi.

Ta en berg-och-dalbana. Det är femtio personer som sitter och gapar och skriker. Du färdas i 100 km/h genom dina medpassagerares utandningsluft. När du kommer fram så har du svalt salivpartiklar från alla passagerare framför dig i tåget. Samma sak gäller karuseller, flygande mattan, bläckfisken, och allt annat som går runt och runt.

Dessutom sätter du händerna på räcke och handtag som är täckt med salivpartiklar från alla dagens passagerare. Som du sen kladdar på din klibbiga sockervadd-virusodling och dina popcorn.

Om man som turist åker till Stockholm och går på Gröna Lund, då har man en skruv lös. Då kan man lika gärna åka till SÖS och gnugga ögonvitan mot en begagnad respirator på IVA.
Problemet i ditt resonemang är att folk gått på nöjesparker i hundratals år utan några större utbrott varför skulle det vara annorlunda nu?
Nya Coronaviruset är inte unikt farligt.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Javisst är det individuella variationer i våra immunsystem. Det är helt klart. Alla (men väldigt många) får ju inte mässlingen trots att de bevisligen blivit exponerade för viruset (som är ett av de mest smittsamma vi känner till).

Sedan har vi den tre månader gamla "nyheten" om att konvalecentplasma fungerar bra - Det visar ju att många utvecklar reaktiva antikroppar, så att vi skulle ha en massa återinfektioner tror jag inte på utan jag tror att dessa patienter som antas "återinfektears" aldrig blev av med viruset. (Möjligen beroende på någon anomali i deras immunförsvar.)

Vist jag spånar nu men jag tycker att jag har fakta i ryggen för mitt spånande.
Nej, det har du inte. Men det är okej. Du har ett antal observationer i ryggen.
Citera
2020-06-22, 14:04
Medlem
Danmark
+2 döda

Finland
+0 döda

Norge
+0 döda?
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Avgå Tegnell!

Sverige
+69 döda
+21 iva
+2889 fall

Ojoj. Om vi har detta på en måndag lär vi få en bra bit över 100st på Onsdag. Det var ingen bra siffra för Sverige på en måndag
Citera
Bannlyst
Det tycks ha lugnat sig i Lkpg iallafall. Fullt ös här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Exakt vad är egentligen skillnaden mellan ett fullpackat T-banetåg? För övrigt håller jag med om att det är bra att de håller stängt, men så mycket annat vore nog viktigare att begränsa. Varför tillåts 200 ungar äta lunch tillsammans i samma matsal i skolan, när samma ungar inte tillåts sitta i samma vagn på ett nöjesfält?

Skillnaden är att nöjesparker är något som får folket på bra humör. Sånt smittar extra mycket. Det och midsommarfirande samt studentfirande. Sånt ska inte tolereras, allt som är upplyftande för människors själ ska bort. Att åka i en dystopisk tunnelbana med andra deprimerade drönare är dock ok. Allt är ett stort skämt som folket har börjat vakna upp till.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Och det är onekligen dyrt att stänga ner hela samhällen.
Det är onekligen dyrt att gå mot strömmen bara därför att. Det är lätt hänt att man får kliva ner i diket mens de andra kommer marscherande.

Du är en mycket korkad person, och som sådan både en risk och belastning för vårt samhälle.
Gå till en hjärnskrynklare och bed om hjälp att lösa dina personliga problem.
Citera
2020-06-22, 14:05
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Ojoj. Om vi har detta på en måndag lär vi få en bra bit över 100st på Onsdag. Det var ingen bra siffra för Sverige på en måndag
Glöm inte bort att vi inte haft fredags- (brukar vara mycket), lördags- eller söndagsrapport.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in