2020-06-22, 00:26
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Ifall du trollar, good job. Spontant sett tror jag inte att det är en god idé att du ska vara pojklagstränare. Men i alla fall, Lehman blev målchansutvisad. Tycker du att Leno hade en målchans när han fångade bollen i eget straffområde?
Vet förhelvete att det var två helt olika incidenter/förutsättningar. Anledningen till att varför jag tog upp Lehmann var enbart för att båda situationerna var sjuka, Lehmann skulle inte haft rött i CL-finalen medans Maupay skulle haft minst gult i matchen mot Brighton.

Maupay är inget annat än en liten jävla pajas, och han har stört mig flera ggr tidigare.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-06-22 kl. 00:28.
Citera
2020-06-22, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vet förhelvete att det var två helt olika incidenter/förutsättningar. Anledningen till att varför jag tog upp Lehmann var enbart för att båda situationerna var sjuka, Lehmann skulle inte haft rött i CL-finalen medans Maupay skulle haft minst gult i matchen mot Brighton.

Maupay är inget annat än en liten jävla pajas, och han har stört mig flera ggr tidigare.

Totalt orimligt att du tar upp en målchansutvisning och denna klara frispark. Återigen, du vet väl att domarna går efter regelboken? I regelboken finns inget som säger att "knuffar med ARMEN" ska vara gult kort.

Du verkar vara en dålig förlorare, men Maupays mål var riktigt vackert, och kan mycket väl vara det målet som gör att Brighton stays up i PL.
Citera
2020-06-22, 13:18
Medlem
ms18s avatar
Flera frågar Generalen efter vilken regel Maupay bryter mot.

Det enda han svarar är ''sätt på dig glasögon och titta igen'' Han har alltså ingen koll, och skriver att han spelat fotboll i 20 år, tränat och haft sig. Seriöst forumets största troll.

Och att han tror liverpools storhet är över till nästa säsong medans arsenal snart kommer tillbaka... Hahaha som sagt, troll.
Citera
2020-06-22, 15:08
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Flera frågar Generalen efter vilken regel Maupay bryter mot.

Det enda han svarar är ''sätt på dig glasögon och titta igen'' Han har alltså ingen koll, och skriver att han spelat fotboll i 20 år, tränat och haft sig. Seriöst forumets största troll.

Och att han tror liverpools storhet är över till nästa säsong medans arsenal snart kommer tillbaka... Hahaha som sagt, troll.

Fotboll är känslor och det är fullt normalt att reagera med magkänslan när det händer något som känns orättvist mot egna laget. Där och då kan man svära och skrika på tvn och för kompisarna.

Men när de känslorna lagt sig och man kollat reprisen i flera vinklar, då måste man kunna bedöma det med stöd i reglerna - inte hitta på egna bedömningar för att just egna laget blev förfördelat.

Generalen har surrat fast sig i magkänslans mast - ”Maupay är en ful jävel, han långtidsskadade Leno, stal våra poäng och dödade drömmen om Europa. SÅ JÄVLA ORÄTTVIST. Han borde haft rött kort!”

Sen går det såklart inte hänvisa det till någon regel eftersom det helt saknas stöd i reglerna för ett rött kort där. Jag tycker inte ens det är gult. Det är en frispark, det är allt. Sen är det som nästan alltid med knäskador, en väldigt olycklig händelsekedja som leder till det. Det är en tung smäll, men det går inte gnälla på domaren.
Citera
2020-06-22, 15:19
Medlem
EnLitenFryss avatar
Och som någon skrev, jämför Maupay med Lacazette i samma match.

https://twitter.com/shaun_thfc/status/1274470793502691329?s=21

Den som argumenterar rött för Maupay borde vilja ha 10 matcher för Lacazette...
Citera
2020-06-22, 15:24
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Se där, missade det i matchen så kul att du länkade. Vad har vår general att säga om detta?
Läste nu att Leno kunde bli borta i ett år, tråkigt så klart men blir små glad över att generalen kokar just nu.

// good ebning
Citera
2020-06-22, 15:46
Medlem
Citat:

Du har inte hittat någon länk som visar Maupay's "tackling"?
Har försökt hitta men utan lycka via vanlig Goole-sök, hittar enbart stillbilder från bår och bråket efter.

Hur ovanstående inte gett större diskusison är helt bisarrt.
Citera
2020-06-22, 15:48
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Du har inte hittat någon länk som visar Maupay's "tackling"?
Har försökt hitta men utan lycka via vanlig Goole-sök, hittar enbart stillbilder från bår och bråket efter.

Hur ovanstående inte gett större diskusison är helt bisarrt.

Jodå.

https://twitter.com/knight_aston/status/1274352810524577794?s=21

Det är lite onödigt av Maupay men verkligen inget särskilt fult. Otur med så jävlig skada.
Citera
2020-06-22, 15:55
Medlem
Citat:
Jodå.

https://twitter.com/knight_aston/status/1274352810524577794?s=21

Det är lite onödigt av Maupay men verkligen inget särskilt fult. Otur med så jävlig skada.
Tack!
Nej det där är inte mycket mer än det man ser på mängder av hörnor. Som du säger, Leno har ju max oflyt med den utgången.

En av kommentarerna är dock klockren:
"Old school keepers would have relished a centre forward coming in like that. They always went with their knee up and the centre forward didn't usually come back for much more."

Hade varit kul att veta hur hjärnan fungerar när man släpper Laca's tackling som inget men skriker sig hes över rött kort i denna Guess we'll never know
Citera
2020-06-22, 17:27
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Tack!
Nej det där är inte mycket mer än det man ser på mängder av hörnor. Som du säger, Leno har ju max oflyt med den utgången.

En av kommentarerna är dock klockren:
"Old school keepers would have relished a centre forward coming in like that. They always went with their knee up and the centre forward didn't usually come back for much more."

Hade varit kul att veta hur hjärnan fungerar när man släpper Laca's tackling som inget men skriker sig hes över rött kort i denna Guess we'll never know

Battiston vs Schumacher från 82 är väl ett av de kändare exemplen på det...

https://youtu.be/tGq7VcaHoqo

Den ”gamla goda tiden” då man fick göra rena överfall utan större konsekvenser. (Jag saknar inte den fotbollen)

Gällande Laca: Supporterglasögonen sitter så hårt att Bagdad Bob hade blivit avis.

Jag har all förståelse för att man som Gunner är förbannad. Onödig tackling, värsta möjliga skada på viktig spelare, förlust, borta från europaplatserna om ej mirakel sker, jäveln som skadar vår målis avgör, och har dessutom mage att säga att vi var arroganta och får skylla oss själva.

Men svårt att vara förbannad på annat än omständigheterna och oturen. Kanske egna laget. Kanske lite Maupay. Men rött kort? Amagad pleeez. Inte i något universum.
Citera
2020-06-22, 17:47
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:

Men när de känslorna lagt sig och man kollat reprisen i flera vinklar, då måste man kunna bedöma det med stöd i reglerna - inte hitta på egna bedömningar för att just egna laget blev förfördelat.

Generalen har surrat fast sig i magkänslans mast - ”Maupay är en ful jävel, han långtidsskadade Leno, stal våra poäng och dödade drömmen om Europa. SÅ JÄVLA ORÄTTVIST. Han borde haft rött kort!”

Sen går det såklart inte hänvisa det till någon regel eftersom det helt saknas stöd i reglerna för ett rött kort där. Jag tycker inte ens det är gult. Det är en frispark, det är allt. Sen är det som nästan alltid med knäskador, en väldigt olycklig händelsekedja som leder till det. Det är en tung smäll, men det går inte gnälla på domaren.
På tal om detta. Här är en utmaning till er liverpool supportrar. Hitta stöd i regelboken för att sergio ramos borde blivit utvisad i CL finalen när han höll fast salah. Visa mig vart i regelboken det står att fasthållning av spelare är rött kort. Här jag slänger fram länken som frysen drog upp tidigare så har ni något att läsa. Generalen är ett uppenbart troll och hycklare men ni livepoolfans är ju inte mycket bättre isåfall.

Citat:
Nej, det skulle han definitivt inte ha fått.

Men varsågod, hitta stöd i regelboken för ett rött kort för all del: http://www.stff.se/tavling-domare/domare/regler-for-11-mannafotboll/

Sen angående det fetade. Är det inte exakt de argumenten ni använder mot ramos? Han är en ful spelare så det måste varit medvetet och han är ett äckel och skulle varit utvisad. Oftast så det låtit.

Citat:
Jag tycker inte ens det är gult. Det är en frispark, det är allt. Sen är det som nästan alltid med knäskador, en väldigt olycklig händelsekedja som leder till det
Alltså EXAKT samma sak som hände med salah. En vanlig fasthållning man ser varje match som på 1 av tusen gånger blir en skada. En olycklig händelsekedja. Gult skulle det vara max och det tror jag också det blev även om minnet från matchen är lite suddig.

Och till sist. Ja maupay ska bara ha gult. Bara extremt enögda arsenal fans som tycker annorlunda. Onödig satsning. Respektlös tillochmed då han är väl medveten om att han inte hinner. Inte ens kamp om bollen skulle jag säga. Men knappast fult eller vårdslöst. Att skadan blir till är extrem otur. Precis som med salah med andra ord.
Citera
2020-06-22, 18:26
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
På tal om detta. Här är en utmaning till er liverpool supportrar. Hitta stöd i regelboken för att sergio ramos borde blivit utvisad i CL finalen när han höll fast salah. Visa mig vart i regelboken det står att fasthållning av spelare är rött kort. Här jag slänger fram länken som frysen drog upp tidigare så har ni något att läsa. Generalen är ett uppenbart troll och hycklare men ni livepoolfans är ju inte mycket bättre isåfall.

Sen angående det fetade. Är det inte exakt de argumenten ni använder mot ramos? Han är en ful spelare så det måste varit medvetet och han är ett äckel och skulle varit utvisad. Oftast så det låtit.
Du har en poäng, eller två. Det stämmer in på en del men absolut inte alla.

Även om jag definitivt var irriterad på Ramos/situationen tror jag inte att jag skrikit efter rött kort men kan minnas fel.

Kan inte regelboken utantill så vet inte om det finns något stöd för rött kort. Men i vilket fall så borde man inse att det kan vara skillnad på olika fasthållningar, bland annat beroende på vilket sätt och hur länge det pågår och att de då inte kan bedömas på samma sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in