2020-06-21, 23:41
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Många har inte möjlighet att grilla hemma. Du tänker dig välbärgat folk i hus med trädgård. Alla andra då?
Nu är det varken en mänsklig rättighet eller ett livsnödvändigt behov att få grilla.
Dessutom är det väl inte nyttigt med allt fett.
Citera
2020-06-21, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Du glömmer bort att det nästan uteslutande är gamla människor som dör just nu i Sverige. De senaste 5-6 veckorna har det bara dött en enda person under 50 år i Sverige. Många har redan ena benet i döden och hade dött under året i alla fall.

Och det är ju faktiskt inte mer än ca 30 pers om dagen som dör i Covid-19 nu. På en befolkning över 10 milj.
Då blir det inte ett sånt stort utslag på dödligheten.

Undrar om det beror på att det är "köttberget" som nu befinner sig i riskgruppen som diskussionen är så hetsig? Generationen som är van vid att få som de vill. Och generationen som hade det relativt lätt under sin ungdom. De som nu själva klagar på ungdomarnas lättja och ansvarslöshet när det gäller Corona? De som själva slapp oroa sig för varken jobb eller utbildningsplats. De som nu anser att det absolut viktigaste är att rädda just dem oavsett kostnad - och skita i hur det blir för nästa och nästnästa generation som betalar kalaset..
Citera
2020-06-21, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
https://www.ons.gov.uk/economy/environmentalaccounts/articles/oneineightbritishhouseholdshasnogarden/2020-05-14
Fast där står det ju INTE att 88% har tillgång till en EGEN trädgård. De som har det är betydligt färre. Läs det du länkar till ordentligt nästa gång!
Citera
2020-06-21, 23:44
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
https://www.ons.gov.uk/economy/environmentalaccounts/articles/oneineightbritishhouseholdshasnogarden/2020-05-14
Artikeln har alltså titeln oneineightbritishhouseholdshasnogarden/2020-05-14. Det står ingenting om att de skulle ha egen trädgård. Inte heller om trädgården har sol. I stadsmiljö med höga husväggar kan det ju bli lite si och så med sol på den lilla plätt som ibland lite krystat får gå under beteckningen trädgård. Och om man inte får umgås med personer utanför det egna hushållet, vad gör man då om flera hushåll delar på samma lilla trädgårdsplätt?

I vilket fall som helst så är det illa nog för den åttondel av de brittiska hushållen som inte har tillgång till trädgård, ens delad med andra.
Citera
2020-06-21, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
När svininfluensan nådde Europa var vaccineringen i full gång, jo. I Sverige inleddes vaccinationerna i oktober och vi hade vårt första fall vecka 42.

Så här har du fel.

Vi kan i vart fall konstatera att dödligheten mellan Svininfluensan och Covid-19 inte är särskilt långt ifrån varandra enligt de beräkningar som publicerats.
Citera
2020-06-21, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Brukar du äta ditt kött rått? Finns mängder av potentiella bakterier och sjukdomar i mat, det är därför man tillagar den. Vi äter t.ex. inte kycklingar råa med fjädrar och allt.

Jag tänker på dom som jobbar med köttet innan de når ut på hyllorna. Står dom för nära varandra i fabriken och hostar på varandra eller blir dom sjuka av att hantera köttet.
Citera
2020-06-21, 23:46
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
He-he-he.., här finns det en fallgrop..

Spanien har ju dragit sådana fulingar tidigare. Att när du har blivit inlagd på sjukhuset, så serverar man dig en räkning för allt.
Ja. Jag hamnade på sjukhus i fem dagar på Mallorca och det kostade mig 150 000 om jag minns rätt. Tack och lov hade jag försäkring, och dessutom skulle jag vara där tre veckor så fyra nätter på sjukhus förstörde inte semestern.

Nu tror jag inte Sverige tar betalt av några turister om de blir sjuka här. Jag kan ju ha fel.
Citera
2020-06-21, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Fast där står det ju INTE att 88% har tillgång till en EGEN trädgård. De som har det är betydligt färre. Läs det du länkar till ordentligt nästa gång!

One in eight households (12%) in Great Britain has no access to a private or shared garden during the coronavirus (COVID-19) lockdown, according to our analysis of Ordnance Survey (OS) map data.

12% har inte tillgång till en trädgård. Vilket betyder att 88% av befolkningen har kunnat gå ut i en trädgård.

Vad är det som är så svårt att förstå?
Citera
2020-06-21, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hejaaaaaaa123456
Men över 500.000 personer har dött över världen hittills om inte fler enligt worldofmeters. Grafen bara fortsätter öka. Inga tecken på avmattning. Det verkar drabba olika platser i kluster. En förjävl... sjukdom. Många rapporterar permanenta skador efter tillfrisknande. Alla länder borde ha stängt igen från början. Även om jag skulle överleva vill jag inte ha skiten. Vi vet inte än allt om eftereffekterna. Ni som sitter och tycker att det är bra att vi inte stängsel igen och inte kontrollerade gränser går på medias bild att det är för dyrt osv. Över 5000 pers har dött i Sverige nu. Kan du sätta ett pris på mänskliga liv? Många av de som dött hade inte dött NU! Du hade känt annorlunda om det var någon i din direkta närhet. Jag sörjer de döda och att detta inte är över än..
Det finns en handfull idioter här som slänger ut sig en massa skit bara för att försvara en linje som har bevisat sig vara sämst i världen. Dessa idioter, förutom att stödja en linje som alla kan se är totalt felaktigt, är också tvungna att bete sig (kanske av naturliga skäl) som enormt oempatiska personer. Det spelar ingen roll hur många som dött eller hur många som kommer dö. Det spelar ingen roll hur många kommer lida av livslånga skador. För dessa skitstövlar ska man bara se till att försvara Sveriges linje som numera är totalt fucked up. Sveriges linje har alltså visat sej vara sämst i världen i form av resultaten (både när det gäller hur många som dött, hur många som får leva med livslånga skador samt ekonomiska smällen).
Så dessa idioter har inga som helst argument. Därför det enda som slänger ut sig är antingen lögner eller nonsense. Alternativt resonemang där man tydligt ser de skiter fullständigt i mänskligheten.
Dessa idioter, om man hade varit i ett annat land, hade suttit i fängelse nu. Men då de som styr är lika stora skitstövlar som idioterna, så är de för tillfället fria. Man får hoppas att till slut hamnar de i fängelse och man kastar nyckeln. Det är där skitstövlar som uffe den dumme i huvudet, sno(rungen), scheizemensch hör hemma.
Citera
2020-06-21, 23:48
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Läste i turkisk media att den turkiska mannen klarade sig. Dock vet jag inte om han var så sjuk egentligen som det påstods.
Det var väl därför han inte fick sjukhusvård i Sverige, han var inte tillräckligt sjuk.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-06-21 kl. 23:54.
Citera
2020-06-21, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
I can dig out articles from The Lancet telling you that every attempt at figuring out an IFR is bullshit, including every single one published in The Lancet.

Why are you holding tight to one study instead of looking into several? FHM’s first guess was 0.025%, then 0.1%, then 0.2%, then 0.4% and now it is 0.6%. You cannot be so naive as to think that they will not declare the IFR to be higher given time. The question is, will you then change your opinion on what the IFR is or will you stand with a 0.6% IFR because of one study?

Jag baserar redan detta på en massa studier som kommer fram till samma sak. Tyska studien som var tidigt ute. Nu den svenska. Och den som publicerats i The Lancet.

Men av allt att döma är 0,6% för lågt räknat nu när smittspridningen i allt högre grad kommer in i yngre åldersgrupper pga att man helt enkelt skyddar de äldre bättre runt om i världen.

Men det har de tagit höjd för i dessa publiceringar men den lär ändå sjunka eftersom det är vad som brukar ske med nya virus som denna.

Vi ser ju också redan nu en kraftigt ökad smittspridning globalt sett med nya rekord nästan varje dag men där dödstalen inte alls följer samma kurva. Det styrker ju dessa rapporter om en relativt låg dödlighet.
Citera
2020-06-21, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Artikeln har alltså titeln oneineightbritishhouseholdshasnogarden/2020-05-14. Det står ingenting om att de skulle ha egen trädgård. Inte heller om trädgården har sol. I stadsmiljö med höga husväggar kan det ju bli lite si och så med sol på den lilla plätt som ibland lite krystat får gå under beteckningen trädgård. Och om man inte får umgås med personer utanför det egna hushållet, vad gör man då om flera hushåll delar på samma lilla trädgårdsplätt?

I vilket fall som helst så är det illa nog för den åttondel av de brittiska hushållen som inte har tillgång till trädgård, ens delad med andra.

Har du en källa på att det är så som du beskriver?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in