2020-06-21, 23:33
Medlem
nobbenss avatar
Det borde finnas en regel som stävjar forumskribenters hemmamodererande i trådar typ - "Jo hej, du kommer att bli varnad för off topic!" eller "Du borde nog läsa på reglerna!" vidare "du mår nog bäst själv av att inte vara alltför intresserad av en anonym skribent (regel 1.06) på Flashback" osv, etc. m.m.

Ser sånt här då och då och jag upplever det som ett fult sätt att undertrycka skribenters yttrandefrihet. Om man upplever att någon bryter mot Flashbacks regelverk så ska man väl endast anmäla det inlägget och låta moderatorerna sköta sitt jobb och inte blanda sig på annat sätt än att just anmäla (det finns ju en funktion för just det ändamålet).

Jag tycker vidare att det är obehörig inblandning i moderatorernas jobb och ett försök att påverka FB:s policy.

Att hålla på å leka moderator i diskussioner är just det ett regelbrott i sig, nämligen 0.03 Trams och Off-topic samt faktiskt även på sätt och vis 0.06. Moderatorsåtgärder
Citera
2020-06-21, 23:37
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Det borde finnas en regel som stävjar forumskribenters hemmamodererande i trådar typ - "Jo hej, du kommer att bli varnad för off topic!" eller "Du borde nog läsa på reglerna!" vidare "du mår nog bäst själv av att inte vara alltför intresserad av en anonym skribent (regel 1.06) på Flashback" osv, etc. m.m.

Ser sånt här då och då och jag upplever det som ett fult sätt att undertrycka skribenters yttrandefrihet. Om man upplever att någon bryter mot Flashbacks regelverk så ska man väl endast anmäla det inlägget och låta moderatorerna sköta sitt jobb och inte blanda sig på annat sätt än att just anmäla (det finns ju en funktion för just det ändamålet).

Jag tycker vidare att det är obehörig inblandning i moderatorernas jobb och ett försök att påverka FB:s policy.

Att hålla på å leka moderator i diskussioner är just det ett regelbrott i sig, nämligen 0.03 Trams och Off-topic samt faktiskt även på sätt och vis 0.06. Moderatorsåtgärder
Resonerar du likadant i verkliga livet också?

Om din son snattar en Deim så ringer du polisen istället för att prata med honom?
Citera
2020-06-21, 23:40
Medlem
Citat:

Tycker du även att det är fel om jag ute i det verkliga livet informerar dig om att något du gör är förbjudet och att du riskerar en polisanmälan om du fortsätter?

Varför är det i så fall fel?
Citera
2020-06-21, 23:42
Avslutad
Om det är det enda de skriver så kan du ju alltid rapportera för 0.03

Annars tycker jag det här är rätt onyanserat. Om man märker att något är på g att gå off topic så är det mycket smidigare att bara påpeka det. Man behöver inte blanda in moderatorer för allt.
Citera
2020-06-21, 23:43
Bannlyst
Slutklämmen är väldigt intressant. Du anser att 0.03 och 0.06 är plausibla. Varför inte använda dem då istället för att hitta på regeln Lex nobbens.

Nej, jag tror du får nobben(s) på det här förslaget
Citera
2020-06-21, 23:45
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Det är väl bara att du rapporterar dessa inlägg?
Citera
2020-06-21, 23:52
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det är väl bara att du rapporterar dessa inlägg?
Nu tog jag istället upp detta till diskussion - jag tycker det stör debattklimatet - lev och låt leva istället för vara en besserschwitzer
Citera
2020-06-21, 23:54
Medlem
Alonens avatar
Pellejönsar som försöker flyta ovanpå, med en våt dröm om att själva bli upphöjda till moderatorer...

Bara rapportera, i tysthet - simple as that.
Citera
2020-06-21, 23:54
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Nu tog jag istället upp detta till diskussion - jag tycker det stör debattklimatet - lev och låt leva istället för vara en besserschwitzer

Och jag svarade i denna diskussion att det redan finns en lösning - Rapporterar dessa inlägg. Sluta lipa över att du får svar du inte gillar.
Citera
2020-06-21, 23:56
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Slutklämmen är väldigt intressant. Du anser att 0.03 och 0.06 är plausibla. Varför inte använda dem då istället för att hitta på regeln Lex nobbens.

Nej, jag tror du får nobben(s) på det här förslaget
För att underlätta för moderatorerna så de slipper detta evinnerliga flirtande...en regel skulle accentuera en gång för alla och anmälningarna bli färre om det nu är OK att tillgripa 0.03 och 0.06
Citera
2020-06-22, 09:59
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Pellejönsar som försöker flyta ovanpå, med en våt dröm om att själva bli upphöjda till moderatorer...

Bara rapportera, i tysthet - simple as that.
Vill undvika att rapportera likväl som jag vill undvika att få varningar eller inlägg raderade å så vill jag slippa regelkäbbel i diskussionstrådar. Nej, jag har inga ambitioner på att bli något mer än en vanlig läsare och skribent här på Flashback!
Citera
2020-06-22, 10:12
Medlem
Citat:
Om man upplever att någon bryter mot Flashbacks regelverk så ska man väl endast anmäla det inlägget och låta moderatorerna sköta sitt jobb och inte blanda sig på annat sätt än att just anmäla (det finns ju en funktion för just det ändamålet).
Detta gäller dig med din lilla skitunge!
Sätt dig ner i båten nu och ge fan i att starta såna här trådar i fortsättningen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in