2020-06-20, 20:23
Medlem
Hej, har bara en liten ta ke jag funderat på
Finns det någon igentlig nackdel att istället för e5d ha 2 fasta dagar i veckan att sätta testo e.

Låt säga att man sätter 1.5 ml 250 testo e varje lördag morgon samt onsdag kväll. (valt exempel bara för att det är en jämn brytpunkt i veckan).

Vet att halveringstid en är längre än så, men skulle det inte rent i praktiken hålla jämna testo nivåer i kroppen att frekvent använda sig av detta upplägget?

Fördelen är att det blir lättare att ha koll på dagarna, och kommentarer som - kan du inte ens hålla koll på dagarna borde du inte ens....

Ja detta är bara en fråga om det inte bordefu ka Lika effektivt.

Vad talar emot?

Vad talar för?

Tänker att halveringstid betyder ju att ämnet Har halverats i kroppen under denna tiden så det känns som nivåerna borde åka upp och ner mer om man väntar ut 5e dagen.
Mvh
Citera
2020-06-20, 21:09
Medlem
Att sticka så ofta kan väl i och för sig ses som en liten nackdel då det ökar antalet stick totalt som i sin tur ökar risken för saker som kan gå snett vid vilken som helst injektion, t.ex infektion. Antalet stick kan väl kanske och ses som ett problem beroende på hur länge du tänker köra. Varje stick ger en liten skada/ärr i muskeln. En 12-16 veckors kur är inget problem, men tänker du köra halva livet kan det nog bli problem skulle jag tro.

Tycker själv e5d är ofta och kan tänka mig att det kan vara svårt att köra strikt e3.5d, beroende på hur ens liv ser ut så klart.

Det positiva som du själv skriver är jämnare nivåer i kroppen. Vid e5d hinner testovärde sjunka ungefär 50% mellan varje stick. Vid e3.5d sänks detta ungefär 35%.

Tycker 375mg e3.5d låter mycket om det är din första kur. Hela 750 mg i veckan. Oavsett skulle väl inte en frontning vara fel även om man kör e3.5d
Senast redigerad av Mitnick89 2020-06-20 kl. 21:13.
Citera
2020-06-21, 15:59
Medlem
fnyrrs avatar
Som redan nämnts, tätare stick = jämnare nivåer. Och det visste du redan. Orkar du sticka så pass frekvent, kör på. Kan inte se någon nackdel om du har tillräckligt många ställen att trycka på.

Efter en del längre kurer så är jag ibland rätt less på att sticka e5d men det går. Ibland vore 1 ggn vecka förbannat skönt. Med hcg blir det en massa pinnande ändå 😅
Citera
2020-06-21, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitnick89
Att sticka så ofta kan väl i och för sig ses som en liten nackdel då det ökar antalet stick totalt som i sin tur ökar risken för saker som kan gå snett vid vilken som helst injektion, t.ex infektion. Antalet stick kan väl kanske och ses som ett problem beroende på hur länge du tänker köra. Varje stick ger en liten skada/ärr i muskeln. En 12-16 veckors kur är inget problem, men tänker du köra halva livet kan det nog bli problem skulle jag tro.

Tycker själv e5d är ofta och kan tänka mig att det kan vara svårt att köra strikt e3.5d, beroende på hur ens liv ser ut så klart.

Det positiva som du själv skriver är jämnare nivåer i kroppen. Vid e5d hinner testovärde sjunka ungefär 50% mellan varje stick. Vid e3.5d sänks detta ungefär 35%.

Tycker 375mg e3.5d låter mycket om det är din första kur. Hela 750 mg i veckan. Oavsett skulle väl inte en frontning vara fel även om man kör e3.5d
Tack för ett bra svar, jo det är möjligt det Ligger lite högt kanske, har kurat 2 gånger innan den första va en helt oplanerad med skit dåligt upplägg och utan någon igentlig plan, då körde jg anavar och winstrol men det kan knappast vart riktiga ansvar då det var alldeles för billigt för att kunna vara det.

Andra gången körde jag dbollar och testo.
Blastade med dboll första 8 veckorna sen fortsatte med testot någon månad efter det, dock har jag aldrig skött det med något pct eller så efter så blivit av med igentligen alla gains var runda.

De n gånger är jag mer förberedd och skall köra hcg under hela kuren samt sköta allt enligt boken efter kuren med, även vart inne och sneglat på piptider och då men känns lite överkurs i mitt läge då jag vet att jag kommer få riktigt bra resultat med bara testot, har även elvanse utskrivet nu och det fu kar ju bra i både fettförbrännande samt vätskedrivande syfte.

Men jag står i valet och kvalet att sätta 1.5 ml 2 ggr veckan eller om jag skall nöja mig med 1 ml och eventuellt köra några veckor längre, tänkte ta 500 iu hcg samma dagar som jag intar testo samt 0.25 mg armidex dessa dagarna med.

Vad tror du om det upplägget?

Sköter kost och träning som jag skall..

Funderar även på om kreatin kan ha någon positiv effekt tillsammans med kuren eller om jag skall jänta med det till efter.

Har protein men funderar på om eaa kan va något att lägga till med kanske.
Citera
2020-06-21, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnyrr
Som redan nämnts, tätare stick = jämnare nivåer. Och det visste du redan. Orkar du sticka så pass frekvent, kör på. Kan inte se någon nackdel om du har tillräckligt många ställen att trycka på.

Efter en del längre kurer så är jag ibland rätt less på att sticka e5d men det går. Ibland vore 1 ggn vecka förbannat skönt. Med hcg blir det en massa pinnande ändå 😅

Yes, en liten nackdel dock är att jag är vig som ett kylskåp så har lite svårt att komma runt bak i skinkorna utan att vispa runt med kanylen som en dåre så drar mig lite från att sätta där, gillar låren mer, är det en jättestor nackdel att byta mellan låren bara?
Eventuellt fu kar ju axlarna med, men jag menar man träffar ju inte exakt samma ställe varje gång å sålänge man klarar själva smärtan borde det väl vara good to go?

Eller finns det några minus i att t. Ex bara köra i låren förutom smärtan på sikt?

Tänker om halveringstider m. M ändras 9ga muskel denitet/storlek på muskler?
Citera
2020-06-21, 16:30
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontecurry
Yes, en liten nackdel dock är att jag är vig som ett kylskåp så har lite svårt att komma runt bak i skinkorna utan att vispa runt med kanylen som en dåre så drar mig lite från att sätta där, gillar låren mer, är det en jättestor nackdel att byta mellan låren bara?
Eventuellt fu kar ju axlarna med, men jag menar man träffar ju inte exakt samma ställe varje gång å sålänge man klarar själva smärtan borde det väl vara good to go?

Eller finns det några minus i att t. Ex bara köra i låren förutom smärtan på sikt?

Tänker om halveringstider m. M ändras 9ga muskel denitet/storlek på muskler?

Jag är inte heller den vigaste. Vågen på 100kg, vrida runt till arslet är en utmaning haha. Men tycker mig ha bemästrat tekniken nu. Rent smärtmässigt tycker jag glutes är skönast.

Alternera bara lår e3.5d är rätt mastigt ändå, dumt att riskera ärrvävnad. Men ska du köra 12-16v sen gå av då lär det väl fungea iaf. Själv hatar jag låren, en jävla pussy haha.

Någon större skillnad i halvering lär du inte få så länge det sitter i en muskel.
Citera
2020-06-21, 16:46
Medlem
Sånt här spelar nästan ingen roll. Det är så oändligt mycket mindre viktigt än allt annat.

Ifall en tjomme sätter 500mg testo e i veckan uppdelat på Måndag och Torsdag, och en tjomme sätter 500mg testo e i veckan exakt uppdelat på varje 3.5 dag, eller en tredje tjomme tillochmed sätter 500mg testo e i veckan uppdelat på jäkla måndag och onsdag... Så kommer resultaten seriöst bli identiska

Lägg din tankekraft på viktigare grejer
Citera
2020-06-21, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Sånt här spelar nästan ingen roll. Det är så oändligt mycket mindre viktigt än allt annat.

Ifall en tjomme sätter 500mg testo e i veckan uppdelat på Måndag och Torsdag, och en tjomme sätter 500mg testo e i veckan exakt uppdelat på varje 3.5 dag, eller en tredje tjomme tillochmed sätter 500mg testo e i veckan uppdelat på jäkla måndag och onsdag... Så kommer resultaten seriöst bli identiska

Lägg din tankekraft på viktigare grejer

Okej, absolut men om man inte frågar så får man ju ingenting veta.
Men nu vet jag!
Citera
2020-06-21, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnyrr
Jag är inte heller den vigaste. Vågen på 100kg, vrida runt till arslet är en utmaning haha. Men tycker mig ha bemästrat tekniken nu. Rent smärtmässigt tycker jag glutes är skönast.

Alternera bara lår e3.5d är rätt mastigt ändå, dumt att riskera ärrvävnad. Men ska du köra 12-16v sen gå av då lär det väl fungea iaf. Själv hatar jag låren, en jävla pussy haha.

Någon större skillnad i halvering lär du inte få så länge det sitter i en muskel.

Okej låter jättebra, jag är lite nojjigt för under förra kuren råkade jag fuxka till det något så vida pass i skinkan, blev som en vattenballong i skinkan som var där någon vecka med feber och jävligt svårt att gå.
Vet inte om jag vispade med nålen eller om det kanske var en liten infektion jag9kte på eller vad, får be kärringen sätta om jag skall köra rumpan, men har ju som sagt låren och båda axlar att tillgå ett tag åtminstonde..
Citera
2020-06-21, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jontecurry
Okej, absolut men om man inte frågar så får man ju ingenting veta.
Men nu vet jag!
Menade inte att hacka på din frågeställning även om jag kanske va lite barsk i "tonen"! Se det positivt att slippa noja över att sticka på exakta dagar eller om du sticker en dag sent/tidigt osv!

Angående ditt inlägg ovanför här, jag har kurat i typ 10 år och sätter nästan enbart i lår och axlar, det räcker fint så länge man bara sätter några ML i veckan, skit i skinkan om den är knepig och axlar/lår funkar för dig
Citera
2020-06-22, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Menade inte att hacka på din frågeställning även om jag kanske va lite barsk i "tonen"! Se det positivt att slippa noja över att sticka på exakta dagar eller om du sticker en dag sent/tidigt osv!

Angående ditt inlägg ovanför här, jag har kurat i typ 10 år och sätter nästan enbart i lår och axlar, det räcker fint så länge man bara sätter några ML i veckan, skit i skinkan om den är knepig och axlar/lår funkar för dig

Yes ingen fara, det låter superbra det, jag har inlett med att köra ijust låren men iomed ja inte sätter några jätte mängder så skall jag äta med axlarna med, dock skall jag ingörskqtta mindre nålar först, åtminstonde kortare.

Känns lättare för mig med dessa dagar då jagalltid kommer ihåg det, virrpqnnqsom jagär blir de lätt fel om jagskall börja räkna var 5 dag istället.
Minns detta från förra kuren, åtminstonde på slut tampen så vart det ett jävla velande i dags räkningen.

Tack för svar då känner jag mig nöjd med det upplägget jag kör nu, simpelt och fu kar i min vardag.
Citera
2020-06-23, 00:19
Medlem
En liten fråga nu när vi är inne på ämnet.

Säg om man kör 250mg e5d som verkar vara en rätt vanlig nybörjardos i dag. OM man är rädd för att åka fast i dopingkontroll, vore det inte då bättre att lägga upp det e5d framför e3d eftersom man då har en chans att komma undan vissa dagar, i fall man råkar bli testad.

Denna listan har tidligare blivit postad här på forumet och verkar ha lite stöd bland som som kurat och testat sig

600 mg/week = 100 nmol/L = 2884 ng/dl (420 mg T, efter borträknad estervikt)
550 mg/week = 91 nmol/L = 2624 ng/dl (385 mg, borträknad estervikt)
500 mg/week = 83 nmol/L = 2393 ng/dl (350 mg, borträknad estervikt)
450 mg/week = 75 nmol/L = 2163 ng/dl (315 mg, borträknad estervikt)
400 mg/week = 66 nmol/L = 1903 ng/dl (280 mg, borträknad estervikt)
350 mg/week = 58 nmol/L = 1672 ng/dl (245 mg, borträknad estervikt)
300 mg/week = 50 nmol/L = 1442 ng/dl (210 mg, borträknad estervikt)
250 mg/week = 41,5 nmol/L = 1200 ng/dl (175 mg, borträknad estervikt)
200 mg/week = 35 nmol/L = 1009.47ng/dl (140 mg, borträknad estervikt)
150 mg/week = 25 nmol/L = 721.05 ng/dl (105 mg, borträknad estervikt)
100 mg/week = 16 nmol/L = 461.47 ng/dl (70 mg, borträknad estervikt)

Den visar altså uppskattade Testovärden när man har som mest, altså rätt efter stick. När jag själv har testad mig under kur stämde den även rätt bra för mig.

Min teori blir då om man kör 250mg e5d = 350mg vecka borde man strax innan det dax att sticka igen ligga på ungefär 30 nmol. Beroende på vart man testar sig har jag sett att 8-26 nmol eller 12-35 är normalt för en inte dopad person och därmed borde man kunne komme undan om man ligger på 30. 60 är nog mer tveksamt/ej troligt.

Säg om man sticker på t.ex en måndag efter man gymmat och sen tar ledig tirsdag. Gymmar onsdag torsdag, fredag och innan man sticker på lördag och sen tar man ledigt Söndag. Då har man minimerat chanserna/antal tilfällen för att åka fast eftersom man stannar hemma dom 2 dagerna värden är som högast, och sticker efter gymmet på 2 dagar.

Kör man i stället 150 e3d = 350mg vecka kommer T värdet alltid att ligga över 37 enligt steriodcalc.

I denna lilla teori har jag använt testo E som exempel och eftersom vi inte riktigt vet vart gränsen går för vid vilka mängder och värden man testar positivt är det mest prinsippet om att e5d kan vara bättre ur ett inte-åka-fast synspunkt jag vill diskutera.
Senast redigerad av Mitnick89 2020-06-23 kl. 00:21.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in