2020-06-20, 23:34
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Sälj i såna fall medans man fortfarande kan få pengar för dom.

Ceballos lär ju vilja gå tillbaka och hoppas på något bättre

Frågan är om pengarna är värda det. Jag tror inte det. Arsenal är i ett kämpigt läge nu. Dom behöver in och börja slåss om CL-spel igen så att dom kan locka bra spelare. Om dessa herrar försvinner, kan dom verkligen få in något lika bra? Jag tvivlar på det. Framför allt Auba. En sådan striker skulle inte gå till Arsenal idag.
Citera
2020-06-20, 23:37
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Frågan är om pengarna är värda det. Jag tror inte det. Arsenal är i ett kämpigt läge nu. Dom behöver in och börja slåss om CL-spel igen så att dom kan locka bra spelare. Om dessa herrar försvinner, kan dom verkligen få in något lika bra? Jag tvivlar på det. Framför allt Auba. En sådan striker skulle inte gå till Arsenal idag.

Kommer dröja länge innan arsenal kan locka till sig bra spelare, att man inte lirar Europa spel (med all förmodan) gör ju inte saken lättare. Minns när auba pratade om real och hur det var hans dröm, hände ju inte och sedan var det ju kina snack, som han säkert ångrar nu. Spela i kina och plocka in massa cash lockar mer än arsenal i dags läget hehe..
Citera
2020-06-20, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Driver du? Det är ren otur att det blir en skada där. Det är onödigt, men kontakt med målvakter händer tusentals gånger på en säsong på liknande vis. Frispark, inte ett dugg mer.

Finns ingenting i regelboken som gör att det ens skulle kunna vara nära till en varning.
Bristande respekt? Nej
Vårdslöst? Nej, isf så är varje knuff gult kort, och då blir nästan alla spelare utvisade alla matcher.
Stoppar lovande anfall? Nej

Skulle gissa på att han är en supporter som är ganska upprörd över att Leno blir, troligen, allvarligt skadad, och då anser pga ilska eller något liknande, att det borde vara en grov utvisning.
Citera
2020-06-20, 23:51
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Kommer dröja länge innan arsenal kan locka till sig bra spelare, att man inte lirar Europa spel (med all förmodan) gör ju inte saken lättare. Minns när auba pratade om real och hur det var hans dröm, hände ju inte och sedan var det ju kina snack, som han säkert ångrar nu. Spela i kina och plocka in massa cash lockar mer än arsenal i dags läget hehe..

Det är därför dom måste behålla Lacazette och Auba. Det är nu eller aldrig. Missar dom tåget så kan dom bli cementerade som ett mittlag. Omkörda av Tottenham, det skulle svida för dom.

Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Finns ingenting i regelboken som gör att det ens skulle kunna vara nära till en varning.
Bristande respekt? Nej
Vårdslöst? Nej, isf så är varje knuff gult kort, och då blir nästan alla spelare utvisade alla matcher.
Stoppar lovande anfall? Nej

Skulle gissa på att han är en supporter som är ganska upprörd över att Leno blir, troligen, allvarligt skadad, och då anser pga ilska eller något liknande, att det borde vara en grov utvisning.

Han är en enögd Arsenal-supporter och det har han visat många gånger på detta forum.
Citera
2020-06-21, 06:23
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jo, Maupay skulle visst haft rött efter den händelsen. Det borde även en blind kunna se.

Med vilket regelstöd då? Regelboken bryr sig inte om dina känslor
Citera
2020-06-21, 10:15
Medlem
Citat:
Jo, Maupay skulle visst haft rött efter den händelsen. Det borde även en blind kunna se.

Leno landar olyckligt efter en duell. Knappast rött kort.
Både du och jag vet hur objektiva supportrar kan vara i sin bedömning!
Citera
2020-06-21, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Vet du om Guendouzi fick någon bestraffning för clashen efter slutsignalen (spelare att ogilla som simulerar så extremt mycket bara någon andas på honom)?
Citera
2020-06-21, 12:42
Moderator
zanteras avatar
Om man nu vill diskutera hur hårt man får gå in mot målvakterna så var väl ändå Lacazette's glidtackling på Brighton's målvakt i andra halvlek värre än Maupay när han hoppade upp efter bollen och Leno landade olyckligt? Känns fel om en spelare ska bli bestraffad för att den andra spelaren landar väldigt olyckligt... Lite som att 2 spelare hamnar i en löpduell och den med bollen sprintar 110% vilket gör att försvararen måste ge järnet och som följd till det drar en baksida eller något.
Citera
2020-06-21, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname

Tror det mer handlar om att han inte vet kriterierna för att det ska kunna bedömas som en grov utvisning. Typ 50% av alla supportrar har ingen aning.
Citera
2020-06-21, 19:15
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Klar frispark, inget mer. Om du vill ha rött kort, vilka kriterier tycker du uppnås för att det ska vara rött kort?

De i min närhet som är gunnerssupporter anser att de borde vinna ligan, eller iaf vara top 4 varje år. I år kanske man slutar på 13e-14e plats. Gå och lägg dig själv.

Leno hade redan bollen i armarna när Maupay knuffar till Leno med ARMEN !! om det fan inte var rött så kan vi lika gärna lägga ner spelreglerna i fotbollen. I dagsläget så är det inte realistisk att tro vi ska vinna ligan varje år.. men snart så är vi tillbaka i toppen igen.
Citera
2020-06-21, 19:19
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Med vilket regelstöd då? Regelboken bryr sig inte om dina känslor
Jag är inte din pappa, men om du är någonlunda fotbollskunnig så borde även du kunna förstå att det var klart rött kort på Maupay för den där händelsen.
Citera
2020-06-21, 19:49
Medlem
Citat:
Leno hade redan bollen i armarna när Maupay knuffar till Leno med ARMEN !! om det fan inte var rött så kan vi lika gärna lägga ner spelreglerna i fotbollen. I dagsläget så är det inte realistisk att tro vi ska vinna ligan varje år.. men snart så är vi tillbaka i toppen igen.

Du är väldigt fotbollsokunnig, du menar att alla knuffar är röda kort? Du skriver :"med ARMEN!!!", de flesta knuffar sker med händer eller armarna. Tror du är dålig förlorare eftersom Maupay avgör med spiken i kistan i 95e genom ett mycket, mycket vackert mål. Väntar fortfarande på att du ska citera ett av kriterierna i regelboken för att grov utvisning ska dömas, men få svar kommer du med...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in