2020-06-21, 12:04
Medlem
Hej.

Har sedan tidigare en gammal Nikon D40X med ett antal objektiv som fortfarande gör sitt jobb. Sneglar lite på nya kameror D3500 eller D5600 - mycket på grund av trådlös överföring av bilder. Detta med trådlöst verkar mycket smidigt. Ni som har, hur fungerar det i verkligheten ? Jobbar ni mycket med det eller går man tillbaks till att plocka ut minneskortet pga hastigheten ?
Citera
2020-06-21, 12:35
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Om jag använder fjärrstyrningen över wifi för jag över dom direkt till telefonen samt i de få fall jag velat ha gps-taggning på någon bild. Annars är det smidigast att byta minne och föra över bilderna direkt i datorn.
Citera
2020-06-21, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Om jag använder fjärrstyrningen över wifi för jag över dom direkt till telefonen samt i de få fall jag velat ha gps-taggning på någon bild. Annars är det smidigast att byta minne och föra över bilderna direkt i datorn.

Är det originalfiler som överförs ? Har sett att vissa kameror skickar en miniversion och behåller originalen pga storleken.
Citera
2020-06-21, 16:08
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rufus0101
Är det originalfiler som överförs ? Har sett att vissa kameror skickar en miniversion och behåller originalen pga storleken.
Jag har olympus kameror och i appen kan man ställa in kvaliteten, default är att den skalar ner bilderna men det var det första jag ändrade, nu är det exakt samma bilder som på minneskortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in