2020-06-21, 14:48
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
De har gått in i förstärkningsläge. Något i princip hela Sverige haft tidigare.

Så inget särskilt konstigt med det.

Om man börjar gråta för att folk dör och att man har 7 pers på IVA så bör man nog inte jobba på ett sjukhus nej.
Framförallt är man kanske inte ens lämplig att göra det rent yrkesmässigt.
Som nån annan redan påpekat för dig så är man bl a underbemannade.
Att de gråter tyder på att de tar detta på allvar, vilket du inte gör.
Vad är ditt egentliga problem? Varför är du här och bråkar? Du verkar inte vara i balans.
Citera
2020-06-21, 14:49
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Om vi inte har immunitet i minst 6 mån så kommer det att komma de första fallen av personer som insjuknat två gånger i Covid-19 nu. Eftersom vi haft sjukdomen i 6 månader.

Och då lär du läsa om detta i alla världens tidningar och media. Var så säker.

Detta har alltså inte hänt ännu.

Men alla blev ju inte sjuka i januari. Det har tex gått 3 månader sedan Italiens kurvor sköt i höjden. Många vittnar om att de är sjuka för att sedan bli bättre/bra för att sedan bli sjuka igen. Än så länge är immuniteten oklar samt hur stor andel som bildar antikroppar. Om det är som du säger att det är bevisat att vi har en immunitet på 6 månader så borde det ju vara en världsnyhet!
Citera
2020-06-21, 14:50
Medlem
Citat:
Immuniteten är inte alls oklar. Vad har immunitet och smittspridning med varandra att göra?? Du vet ju överhuvudtaget inte vad du pratar om lille vän.

Immunitet har vi. Det VET vi. Vi har haft pandemin i 6 månader nu så det vet vi. Vi vet dock inte hur länge men tydligen mer än 6 månader i alla fall då det fram tills dags datum inte finns något fall med en person som insjuknat två gånger i Covid-19.

Och att man inte sprider viruset när man inte har något virus i kroppen längre... det är väl egentligen alldeles självklart?

Immunitet är inget binärt tillstånd som du verkar tro. Det är betydligt mer komplicerat än så och amatörer som du bör av den anledningen avhålla sig från spekulationer. Du har varken kunskapen, erfarenheten eller utbildningen som krävs för att göra en meningsfull bedömning av den saken.
Citera
2020-06-21, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Som nån annan redan påpekat för dig så är man bl a underbemannade.
Att de gråter tyder på att de tar detta på allvar, vilket du inte gör.
Vad är ditt egentliga problem? Varför är du här och bråkar? Du verkar inte vara i balans.

Jag skulle inte vilja tas hand om personalen som gråter - utan den som sköter sitt jobb. Trots att det är fint midsommarväder ute och de säkert skulle vilja sola sig och vara lediga istället..
Citera
2020-06-21, 14:52
Medlem
Asmodeusvults avatar
Finns det några inrapporterade nuffror så här på söndagseftermiddagen?
Citera
2020-06-21, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Hur sjutton kan du angrip personalen som gråter? Folk dör, folk lider. Trycket är enormt och du hävdar att de har 3 platser kvar och personalen bör jobba med något annat

När du skriver sånt här dumt förstår du själv hur sjukt du skriver?? Seriös fråga.

Det är INTE jag som hävdar att de har 3 platser kvar utan det är region Norrbotten som hävdar att 10st IVA platser finns i gällivare. Idag rapporterade de 7st inlagda.

Ja, om personalen gråter för att 7 ligger på IVA och att folk faktiskt dör på ett sjukhus. Som ju är själva definitionen av ett SJUKHUS så är man nog inte lämplig att vårda sina patienter. Då kanske man kan börja sy trasor runt käften som verkar himla populärt här inne
Citera
2020-06-21, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Ska det där vara nåt svar, eller är det nåt du bara häver ur dig för att vara emot?
Vi kanske skulle skippa allt vad myndigheter eftersom felet enligt dig ligget hos alla ”nära och kära”?

Men du och andra alarmister är ju arga på att ingen myndighet ORDINERAR er att använda skydd. Ni gnäller dagarna i ända utan att göra något åt det själva - samtidigt som ni klagar om att det inte händer något..

Om jag var orolig för min egen hälsa eller mina närmastes hälsa då skulle jag inte behöva FHM eller Tegnell till att säga till huruvida jag FÅR köpa ett skydd som duger eller ej.

Men ni verkar helt handlingsförlamade. Ni vågar inte fatta ett så enkelt beslut själva.

HUR skulle det gå om ni styrde landet? :-o
Citera
2020-06-21, 14:58
Medlem
Citat:
Du förnekar alla bevis. Du blundar för alla svar och anser dig själv vara bäst.
Dina åsikter är att Covid-19 är en förkylning,.
Inte bara hans utan även vetenskapens åsikt men alla ni ovetenskapare tror fortfarande att C19 är något unikt farligt! Vilket bevisligen inte är fallet för de allra flesta friska människor.
Citera
2020-06-21, 14:59
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag skulle inte vilja tas hand om personalen som gråter - utan den som sköter sitt jobb. Trots att det är fint midsommarväder ute och de säkert skulle vilja sola sig och vara lediga istället..
De behöver lätta på trycket. Jag tror inte att de springer omkring hela dagarna och bölar.
Det finns ingen normalt funtad människa som inte behöver lätta på trycket.
Hört talas om debriefing..?

Och ja, jag föredrar att bli omhändertagen av en människa som har känslor.
Att stänga inne sina känslor riskerar snarare att leda till nån form av känsloutbrott - vilket förvisso verkar ha drabbat flera av förnekarna här.
Citera
2020-06-21, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Finns det några inrapporterade nuffror så här på söndagseftermiddagen?
Kommer imorgon för hela helgen.
Citera
Medlem
Citat:
Du förnekar alla bevis. Du blundar för alla svar och anser dig själv vara bäst.
Dina åsikter är att Covid-19 är en förkylning, vi har ingen överdödlighet, Sverige strategi är bäst i världen, alla andra länder gör fel, Tegnell är Gud, alla länder som har gjort Lockdown har gjort fel.
Sverige har ingen arbetslöshet ,Sveriges ekonomi är grym osv.

Du har en agenda som är mer än manisk och samma sak går i spinn gång på gång. Problemet är bara att du inkommer fel felaktigheter gång på gång och det du sysslar med är falsk ryktesspridning.

Försök ta till vad flera skriver till dig.

Varför lägger du ord i min mun över saker jag aldrig nånsin sagt någonsin??

Är det ditt sätt att hantera när dina falska påståenden motsägs av FAKTA?? Då måste du istället börja förtala andra genom att hitta på falska citat på den personen?

Moget.

Fakta i det här fallet är att Black lives matter protesterna inte alls verkar ha spridit något virus i den omfattning Björn Olsen med flera trodde på förhand.

Detta faktum verkar störa dig så otroligt mycket att du inte drar dig för att syssla med vad du just nu gör.

Jobbigt när idolen Björn Olsen har fel??

Jag kan förvarna dig om att han kommer ha fel angående midsommar också. så slipper du köra samma låga nivå i dina inlägg då när detta uppdagas.
Citera
Medlem
Hur många fall, iva, döda i morgon?

+3000 fall
+15 IVA
+60 döda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto