2020-06-21, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming

Cypern och Grekland ja. Som du hade statistik och bevis för att de inte hade.

Du bajsar lögner lilla vän.

Rekommendation är inte detsamma som obligatoriskt.
Citera
2020-06-21, 14:04
Medlem
FHM och narcissterna där VILL att folk ska smittas. Men de får inte säga det högt ty det är olagligt på alla sätt. Istället luras vi in i falsk säkerhet och att munskydd är farliga. Ni som åker kollektivtrafik och går i butiker och pillar på allt ni ser utan munskydd är oförskämda idioter. Ingen vet ens om antikropparna ens fungerar. Inte ens FHM. Ingen vet. Är du för dum för att visa ansvar så skall du inte gå utomhus. Virus överlever i dagar på allt du tar på.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2020-06-21 kl. 14:17.
Citera
2020-06-21, 14:06
Medlem
Det borde bli lagligt att misshandla folk som färdas i kollektivtrafiken och befinner sig i butiker utan munskydd under pandemier.
Citera
2020-06-21, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Situationen på Gällivare sjukhus är akut – och personal varnar för att det kommer att bli värre.
Med anledning av coronautbrottet i Gällivare går nu Region Norrbotten upp i förstärkningsläge.
– Folk dör här, och inte bara covidpatienter, säger Ola Wulf, överläkare på Gällivare sjukhus

https://www.expressen.se/nyheter/regionen-i-forstarkningslage-efter-stora-smittoutbrottet/

Japp, det förstod vi här inne som tog situationen på allvar när de flaggade i Gällivare nyligen. Den fackliga representanten:

Hon beskriver det som att situationen på sjukhuset i Gällivare har ”ballat ur”.

Sjuksköterskor gråter under sitt arbetspass och efter sitt arbetspass när man kommer hem, säger hon.
(samma artikel)

Varnas även för att man kan behöva kalla in folk från semestrar. Ja covid är inte nådigt om man får in det i en småstad.. nu får vi hålla tummarna för alla andra småstäder i Sverige, även om det ser dystert ut för en del framöver, onekligen. Med strategin från regeringen/FHM att tillåta smittan fritt.

Det finns inte många i den här tråden som inte tog Gällivare på allvar. Ngn enstaka finns det som hånade dem - hoppas hen skäms ögonen ur sig.

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyfly
Ta och läs forskningsrapporten lilla vännen så får du svar på dina frågor.

Efter en snabb titt så var det ingen studie som tog upp att ha det bland 100 000 tals människor i stadsmiljö utomhus och vilken påverkan det skulle ha i stort?

Om du hittar den studien så får du gärna länka den till mig eftersom det är det vi pratar om här och inte laboratoriestudier på en nysning.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacques13
Vanliga munskydd byts i sjukvården efter ca 20-30 minuter.

Jag köper mina munskydd etc här:

https://varmdokompaniet.se/?product_cat=munskydd

De har haft svårt med tillgången och priserna är väl därefter, men de finns i varje fall att få tag på. Men hur är det med handsprit? Jag har inte brytt mig om att kolla på länge då det verkar vara slut överallt, trots att t ex Absolut la om produktionen för att tillverka handsprit i stället för Vodka.
Handsprit finns numera att köpa på apoteken.
Citera
2020-06-21, 14:08
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det var väl inte det vi pratade om. Utan de som får bestående men efter en Covid-19 infektion. Du byter ämne och verkar förvirrad i diskussionen.

De som får men och behöver lång rehab är undantagsfall. Det var det vi diskuterade och ingenting annat. Håll dig till ämnet om du ska kommentera tack.

Vilket skräpsvar. Jag tog mestadels upp immuniteten samt organskador. Du har inget bättre svar och därför 'svarar' du såhär. Andelen som bildar antikroppar samt hur immuniteten ser ut och hur länge den håller i sig är högst intressant. Yngre friska som också får organskador är också förfärligt. Så detta måste belysas när du påstår att den som inte testar positivt är frisk. Verkar vara du som inte lägger ut hela pusslet.
Citera
2020-06-21, 14:09
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Men herre gud. Finns det folk som på allvar citerar Trump som källa? Du måste trolla!?
Det är väl mer en fråga om vilken genomslagskraft Trumps uttalanden har?
Citera
2020-06-21, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Grekland har haft krav din imbecill Vi har två företag därnere så jag vet att du bajsar lögner.

Och det var krav i våra nordiska grannländer, på Cypern och på Balkan också?? (minus Bosnien)

Faktum kvarstår. De regioner i Europa som lyckats bäst att bekämpa smittspridning har inte haft munskydd.

Måste vara jobbigt för alarmisterna
Citera
2020-06-21, 14:11
Bannlyst
Citat:
Du tror alltid på alarmister? Måste vara jobbigt i dessa tider då

Det finns inga källor eller statistik på att överläkare Ola Wulf skulle vara en alarmist.
Jag tror han har bättre koll på läget än en efterbliven Flashbackare
Citera
2020-06-21, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Vilket skräpsvar. Jag tog mestadels upp immuniteten samt organskador. Du har inget bättre svar och därför 'svarar' du såhär. Andelen som bildar antikroppar samt hur immuniteten ser ut och hur länge den håller i sig är högst intressant. Yngre friska som också får organskador är också förfärligt. Så detta måste belysas när du påstår att den som inte testar positivt är frisk. Verkar vara du som inte lägger ut hela pusslet.

Om du testar negativt för Covid-19 så är du frisk ja. Då är du inte smittsam längre. Är det svårt för dig att ta in??
Citera
2020-06-21, 14:13
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Om du testar negativt för Covid-19 så är du frisk ja. Då är du inte smittsam längre. Är det svårt för dig att ta in??

Så varför måste dessa hålla sig ifrån äldre och riskgrupper då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in