Citat:
Ursprungligen postat av
Fenjal888
Jag tror på Scandic. Kom in på 39 SEK och gick på +40% efter en vecka, men i dagsläget ligger jag minus. Tror ändå i längden att den kommer upp till 70-80 SEK, 6-18 månader kanske.
Amazon och Netflix har varit mina juveler hittills. Amazon ligger så jävla högt nu så man kanske t o m ska sälja.
Mitt första köp på Scandic blev typ på 29, sedan köpt och sålt lite löpande. Väntar och se nu om lyckas få några aktier i emissionen för 20 eller inte.
Funderar ta ytterligare en position i Scandic men ser marknaden nu som negativ och vi kan se nya fall samt emission kommer sedan göra en utspädning. Även om ligger på en nivå som den har ett stark stöd på. Och rent teknisk nivå väldig neutralt. Även om vi har en WPR under -80.
Min personliga aspekt är i och med flesta länder börjar öppna upp ifrån lockdown igen även om tror vi inom 12 veckor kommer se en katastrof i spridning igen. Kan ge kortsiktig uppgång för Scandic men kan kan istället efteråt slå tillbaka hårdare.
Så kör köra strategi avvakta och så fort ser blir ökad köp volym ta en extra position. Hade velat komma in på 30 även om känns svårt, vi inte sett klarat bryta under 35 igen.
Dock är Scandic rätt tråkig bolag i sig har betydligt mer annat i portfölj med möjligheter till 400-1000% även om lite större risk nivå där.