Citat:
Ursprungligen postat av
fcukoff
Krylbo. En gång i tiden hade Banverket en stor verksamhet i Krylbo som sedan lades ner.
Här stod lägenheter tomma för 10 år sedan. Det kanske var en lägenhet i varje hus som var uthyrd.
Idag är det fullt. Alla lägenheter fyllda. Det har inte startats nya industrier eller företag. Här flödar det droger, gängkrig och allmänt kaos. Här hänger IS flaggor i fönstren.
https://www.expressen.se/nyheter/slumomradet-mitt-i-sverige/
Citat:
Ursprungligen postat av
pittsmurfen2000
Håller med om att flest röster fallit på Lesjöfors. Men! Det här inlägget i den tråden verkar ha missats av de flesta och jag vill nog hävda att det är det sjukaste jag hittat hittills i dessa trådar.
Wow.. Bisarr läsning! Krylbo är värst, helt klart.
Krylbo var mer nedgånget just p.g.a. alla fallfärdiga hus (som nu är packade av olika invandrare) men förövrigt så är det knappast något inom
bruksort som gud glömde - kategorin så.
Krylbo tillhör en annan slags tillhörighet. Dessutom så är Krylbo en del av Avesta egentligen, bara ett fält som skiljer.
Det finns andra riktiga hålor i krokarna av gamla Kopparberg så som kan ses som är bättre lämpade för denna tråd; "närliggande" Horndal eller Långshyttan t.ex.
Edit. Man skulle kunna påstå att Fagersta t.ex. skulle kunna tillhöra den skaran som går under kategorin med, som bruksort har den nog allt sin gråa charm, men de har fortfarande en relativt stor industri så som är igång, liksom Ludvika.
Men i allmänhet så är de allra flesta sådana orter där industrin "blomstrade"
förr inte direkt super exotiska ställen att bo på, där ingår nog en majoritet av de redan nämnda orter.
(Många pendlar till andra håll för arbete t.ex. och bor nog kvar p.g.a. det % billigare husen, skolorna är dock ofta skit och bristen på t.ex. gymnasium får majoriteten av de unga att lämna dessa "hålor". Mycket lowlife's blir kvar i deras sketna 740, eller nu mera sänkta V70 II med 8 poppys i rutan. Och invandrare. En jävla massa invandrare.)