2020-06-21, 01:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Du gav mig en länk och på sidan 13 pratades det om munskydd som kirurger kunde använda under en hel operation men dessa beskrevs i texten som avancerade. Jag tror därför inte att det är detsamma som vanliga enkla munskydd for kreti och pleti utanför vardsammanhang.

Avancerade masker använder man vid risk för smitta från patienten. Exempelvis Sars-Cov2, Tuberkulos, Ebola mm. Vid en "normal" operation använder man ett kirurgiskt munskydd, sådant som används inom vården generellt. Det används för att kirurgen inte ska avge droppsmitta i patientens öppna sår. Du får tro vad du vill, kan du inte ta till dig vedertagen fakta så får det stå för dig!
Citera
2020-06-21, 01:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Schyst slogan för Svenska institutet att köra med i sitt material kanske.

Ha ha, den var riktigt bra, FHM kan ta till sig den.

Edit:
Den som inte ser igenom det här clusterfucket (att kejsaren är naken) är bortom räddning.
Senast redigerad av revodneb 2020-06-21 kl. 01:40.
Citera
2020-06-21, 01:38
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio

Kvällens garv.

Får avluta.

Vi spånade fram lite annat annat material för Svenska institutet härifrån och framåt i en annan tråd också.
Citera
2020-06-21, 01:39
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Du gav mig en länk och på sidan 13 pratades det om munskydd som kirurger kunde använda under en hel operation men dessa beskrevs i texten som avancerade. Jag tror därför inte att det är detsamma som vanliga enkla munskydd for kreti och pleti utanför vardsammanhang.

Byt nu ut "kirurger", mot "vårdpersonal".

Det finns ju ett lag runt kirurgen som behöver ett likadant skydd. Likaså allehanda smittsamma sjukdomar som kräver isolering på en vanlig medicinsk avdelning. Detta är vanligt.
Citera
2020-06-21, 01:39
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Sant så tillvida att vi inte kommer uppnå flockimmunitet (ett visst datum) så länge vi inte har ett fungerat vaccin.

I övrigt kommer du dragandes med lösa spekulationer. Eventuellt kan "flockimmunitet" uppnås inom små grupper inom samhället utan vaccin, men med tanke på att immuniteten verkar som bäst hålla i sig i max sex månader (hos dom riktigt svåra covidfallen, två månader i milda fall) så är den immuniteten högst temporär.

Att 50-67% av hela Sveriges population skulle någon gång vara immuna samtidigt utan vaccin kommer aldrig hända.

Bara släpp tanken på flockimmunitet och rätta dig i ledet. Du har blivit vilseledd.
De siffrorna du beskriver kommer aldrig uppnå, nej, och det behövs inte heller med tanke på hur osmittsamt viruset är.

Immuniteten vet vi inte hur länge det håller i sig, men minst ett halvår troligen. Men den är inte heller på eller av så nyttan av att ha blivit smittad skulle jag tro håller i sig betydligt längre än så. Men tiden 🐑 utvisa.

Det blir samma sak hur du än vänder och vrider på det, då kan det bli tal om halvårsvisa vaccinsprutor vilket kommer dröja år tills vi når upp i dylik kapacitet.
Citera
2020-06-21, 01:41
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Ut i solen, allesammans! Naturligt D-vitamin är överlägset hälsobringande, raskt och effektivt besegrar vi coronan. Naturligtvis följer vi rekommendationer och håller avstånd. Bara vi får solsken. Och bara ni inte bränner er 😎

Precis, hudcancer är dödligt!
Citera
2020-06-21, 01:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag fick en länk till en text där det pratades om avancerade munskydd som kunde räcka en hel operation och alltså inte behövde bytas mitt i. Jag finner dock ingen anledning att tro att sådana munskydd som beskrivs som avancerade är vad vanligt folk använder utanför vårdsammanhang. Dessa enklare munskydd verkar av de uppgifter som kommit fram nyligen i tråden inte hålla över en timme. Kortare om de blir fuktiga. Så tolkar jag de uppgifter som presenterats hittills under diskussionen. Jag förstår dock mer än väl att de finns som inte vill att det ska vara så.

Jisses vad du anmärker och hakar upp dig på enskilda ord, har du Aspbergers?
Citera
2020-06-21, 01:59
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Återigen så får jag påtala att det efter 17 år inte tagits fram något bra vaccin mot det förra ; det förr förra och det förr förra före det coronaviruset. Så osannolikt att de lyckas få fram ett till detta så snabbt.

Man slutade forska fram vaccin för de andra virusen eftersom de försvann relativt snabbt efter ett par månader, så det fanns ingen anledning att forska fram ett vaccin till något som inte längre var ett hot.

Man klarade av att forska fram fungerande vaccin, men eftersom virusen försvann så hann man enbart till positiva djurförsök.

Idag har man bättre teknik och behöver endast använda en liten del av virusets RNA, så om man ska jämföra takten det tar att ta fram ett vaccin idag mot COVID-19 så går processen mycket snabbare än när man arbetade med MERS/SARS.
Citera
2020-06-21, 02:36
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ha ha, den var riktigt bra, FHM kan ta till sig den.

Edit:
Den som inte ser igenom det här clusterfucket (att kejsaren är naken) är bortom räddning.

Hoppla du citerar Greta, nä hon känns jävligt hysterisk och alarmistisk faktiskt.. Som du då iofs
Citera
2020-06-21, 02:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Hoppla du citerar Greta, nä hon känns jävligt hysterisk och alarmistisk faktiskt.. Som du då iofs

Ja vi vet att du gillar Greta, what else is new?
Citera
2020-06-21, 02:40
Medlem
mentometers avatar
Vad blir det för siffror på måndag tror ni? 100 o 120 på tisdag?
Citera
2020-06-21, 02:51
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
SARS kanske inte blev något större problem på grund av att viss immunitet redan fanns hos en större del av befolkningen? Vilket verkar vara samma nu med C19.

Det är skämmande så dåligt informerad du är. Sars hade så hög dödlighet att det dödade värden innan denne hann sprida viruset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in