Citat:
Få människor idag tror på CP, men det beror knappast på att bevisläget förändrats. Snarare är det något av ett mode och att LP är död.Du kan välja Christer Pettersson också om du vill, men honom går du som katten kring het gröt omkring. Varje gång CP-ordet nämns får du panik och byter ämne.
CP blev fälld i tings, friad i hov och högsta vägrade att ta upp fallet i resningsansökan 1997. CP var alltså bränd i Palmeutredningen och man fick ta nästa gubbe i hackordningen, som tydligen är SE. En hackordning som jag för övrigt är till 100 % politiskt dikterad. Att det ska vara en avliden "ensam galning" som är skyldig är självfallet mycket bekvämt för den politiska makten, eftersom man kan lägga huvudet på sned och le ett sorgset leende och konstatera att det är en tragisk värld vi lever i. Mycket bättre än exempelvis Sydafrikaspåret. Tänk om man grävde lite för djupt i Sydafrikaspåret och kom fram till att det var ANC som låg bakom. Inte bra...
CP blev fälld i tings, friad i hov och högsta vägrade att ta upp fallet i resningsansökan 1997. CP var alltså bränd i Palmeutredningen och man fick ta nästa gubbe i hackordningen, som tydligen är SE. En hackordning som jag för övrigt är till 100 % politiskt dikterad. Att det ska vara en avliden "ensam galning" som är skyldig är självfallet mycket bekvämt för den politiska makten, eftersom man kan lägga huvudet på sned och le ett sorgset leende och konstatera att det är en tragisk värld vi lever i. Mycket bättre än exempelvis Sydafrikaspåret. Tänk om man grävde lite för djupt i Sydafrikaspåret och kom fram till att det var ANC som låg bakom. Inte bra...
Det kanske mest eländiga med KPs antiklimax till ”lösning” var att inte han inte på något sätt förklarade hur huvudvittnet LP tog fel på SE och CP. Jag har mycket lite till över för psykologtanten, men det är ett rejält misstag som många glatt antar.
God tvåa är MP som inte vid något tillfälle tyckte att det var på sin plats med en postum ursäkt till sagde CP som han och hans mor pekade ut. Om PU inte hade sjabblat med konfrontationen hade CP dött bakom galler. LP hade rimligen valt CP ändå, utan ”misssbrukar-tips” för CP sticket ut i videon.