2020-06-20, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Ja, och efter dessa 25 gånger borde de ha en samstämmig berättelse. Det var det min kommentar handlade om.

SE har intervjuats 3 ggr, sista gången 860425. Där säger han angående sin stämpeltid och sedan 30 sekunder framåt i tiden

” Ja, att jag stämplat ut 23.20 ( sedan korrigerat till 23.19) att det tar ungefär 20-30 sekunder för mig att gå från stämpelklockan fram till plats utanför Götabanken..”

Han har vid 3 förhör inte nämnt väktarna. Kan vara efter dessa förhör..och när han får reda på att väktarna samt personalansvariga skall förhöras som han verkligen han inser att ett alibi i behövs.

HO förhör kan vi nog tyvärr glömma. Det var dessutom 3 månader efter mordet samt 25 samtal med SE så om han minns fel så är det mänskligt.
Citera
2020-06-20, 16:41
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Finns på Youtube.

Ja men verkar vara bortplockat från SvT?
Citera
2020-06-20, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag såg att en person på facebook begärt ut förhören med Anette K.
Det ska finnas ett kort förhör i mars och ett lite längre i juni 86.
Nästan allt skulle vara omaskat frånsett hennes kontakt uppgifter.

Någon har begärt ut namnen på värnpliktiga från Fallskärmsjägarskolan i Karlsborg födda 1950-1954 via krigsarkivet.
Någon har begärt ut alla förhör med Christer A
Alla förhör med Östling och Grundborg
PM daterad 19870209 med titeln uppföljning Stig E och Yvonne N
Protokoll för husrannsakan hos Victor G, 12 mars 1986
Alla förhör med Anders L, Demokratisk allians mm

Hoppas att någon hittar något matnyttigt och vill dela med sig av informationen.
Bra hoppas det leder ngn vart.... I alla fall är det rätt inställning gott folk.
Citera
2020-06-20, 16:42
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Finns på Youtube.

Det jag frågade om är om SVT har tagit bort den. Ska vi tolka det som att 10 dagar räckte för SVT innan locket skulle läggas på och det hela skulle glömmas bort? Någon granskning av argumenten i presskonferensen är inget SVT vill bidra till att kommer till stånd.

Ägnar sig SVT åt mörkläggning? Eller tolkar jag det fel?

Jag hittar den också på Youtube, men driver SVT någon "egen" agenda genom att ta bort den?

Kanske jag ser fel och SVT har den kvar, men jag hittar den inte.

Edit:
Är den borta på SVT borde de tas i en egen tråd då det är off topic i denna tråd. Är den bortplockad är det vilket som rätt anmärkningsvärt.
Senast redigerad av SuperTeflon 2020-06-20 kl. 16:55.
Citera
2020-06-20, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Nej en mytoman behöver inte alls vara mästare på manipulation, snarare är det tvärtom. Ljuger man reflexmässigt blir man snabbt avslöjad som lögnare och kan då inte manipulera andra med sina lögner.

Snälla, SE har levt ett dubbelliv. Hur många tror du visste att han smögsöp? En alkoholist som som döljer sin alkoholism blir mästare på att att ljuga. Att manipulera folk. Har själv haft en alkoholist i släkten. Jag vet hur de fungerar. De är mästare på att inte bli avslöjade. Tro mig.
Citera
2020-06-20, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossmond
Bra hoppas det leder ngn vart.... I alla fall är det rätt inställning gott folk.

Ex- fruns vittnesmål är högaktuellt också. Annette K och hennes
Citera
2020-06-20, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Snälla, SE har levt ett dubbelliv. Hur många tror du visste att han smögsöp? En alkoholist som som döljer sin alkoholism blir mästare på att att ljuga. Att manipulera folk. Har själv haft en alkoholist i släkten. Jag vet hur de fungerar. De är mästare på att inte bli avslöjade. Tro mig.
Vad har du för källa på att Skandiamannen levde ett dubbelliv? Att han "drack middag" verkar vara ha varit allmänt känt. I inlägg efter inlägg fabulerar du fritt, medan källorna lyser med sin frånvaro.
Citera
2020-06-20, 16:52
Medlem
Citat:

Tjovisst. Men det luktar alkohol från näbben, svårt att manipulera
Citera
2020-06-20, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TashunkeWitko
Vad har du för källa på att Skandiamannen levde ett dubbelliv? Att han "drack middag" verkar vara ha varit allmänt känt. I inlägg efter inlägg fabulerar du fritt, medan källorna lyser med sin frånvaro.

han verkar ha kollats upp ordentligt?

"HÄR ÄR NÅGRA AV UTREDNINGSÅTGÄRDERNA SOM PALMEGRUPPEN GJORT 2017-2020:

· Hållit nio förhör med Stig Engströms exfru (som han var gift med i 30 år).

· Förhört grannar, vänner och före detta kollegor.

· Kontrollerat tidigare anställningar."

"Begärde ut sjukhusjournaler
Utöver detta visar dokument som Lampers fått ut att Palmegruppen har begärt ut handlingar från mängder av arkiv, däribland militära arkiv och sjukhusjournaler. Dessutom har man topsat fem släktingar för att få fram en dna-profil på Engström."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/detta-har-palmegruppen-gjort-for-att-utreda-engstrom

9 förhör med frun? är inte det mycket?
Citera
2020-06-20, 16:58
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:

Att man smygsuper är inte samma sak som att man är mytoman. Ska man manipulera folk med lögner fungerar det sällan om man tvångsmässigt ljuger om allt för då blir man avslöjad.
Citera
2020-06-20, 17:03
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Att man smygsuper är inte samma sak som att man är mytoman. Ska man manipulera folk med lögner fungerar det sällan om man tvångsmässigt ljuger om allt för då blir man avslöjad.

Någon hade kontrollerat SEs eget påstående att det var han som designat Skandias paraplylogga. När personen kollade upp det var den designad av en annan grafiker flera år innan SE anställdes på Skandia.

Så nog finns det många som stämplade SE som mytoman. Det sticker inte ens TP under stol med i sin bok.
Citera
2020-06-20, 17:07
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Någon hade kontrollerat SEs eget påstående att det var han som designat Skandias paraplylogga. När personen kollade upp det var den designad av en annan grafiker flera år innan SE anställdes på Skandia.

Så nog finns det många som stämplade SE som mytoman. Det sticker inte ens TP under stol med i sin bok.

Ja mytomaner blir avslöjade precis som jag säger och då kan de inte använda sina lögner till manipulation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in