2020-06-20, 16:20
Medlem
Ja det har med pandemin att göra. En mycket bra sak av regeringen. Äldre sommarstugeägare i främmande kommuner skall ha rätt till HEMTJÄNST. Det fanns ett kommunUPPROR men regeringen slog ned upproret med brutal kraft.

Ni förstår att jag gillar detta. Eftersom allt går åt helvete med Sverige så gillar jag att man har ork att komma till sina sommarstugor men sedan skall man inte ha ork att städa i sitt hus. Även om man har ekonomi för att hyra RUT.

Kommunerna vill ju ha lindring i sina åtaganden. Men Sverige skall falla innan det kan byggas upp. Fram med popcornen! Alla skall med!
Citera
2020-06-20, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Nu får du väl ge dig,

du viftar med en expressen artikel som om det vore all världens sanning i den.

Underbygg ditt case ordentligt eller lägg ner.

Det är inte MITT case. Jag konstaterar vad som sägs runt om i Europa nu och kritiken mot stängda skolor som totalt meningslös åtgärd och dessutom en svindyr sådan.

I Belgien är kritiken stor också.

https://www.svd.se/tung-belgisk-virolog-vi-borde-inte-stangt-skolorna

I många länder där man lyckats bra har man inte haft allmän skolstängning såsom Island, Taiwan, Singapore.

Om du ska emotsäga det som nu framkommer får du presentera en studie eller rapport över hur stor skillnad skolstängningar faktiskt haft? De få som finns tyder ju på direkt motsatsen.

Så det är upp till dig att presentera det du själv förespråkar.
Citera
2020-06-20, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
En virolog är enorm kritik? Seriöst, hur korkad är du egentligen?

Björn Olsen är också en virolog som figurerar i media titt som tätt och för massiv kritik gentemot FHM.

Och många här avgudar hans klokhet. Utan att ha läst hans bok..
Citera
2020-06-20, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det är inte MITT case. Jag konstaterar vad som sägs runt om i Europa nu och kritiken mot stängda skolor som totalt meningslös åtgärd och dessutom en svindyr sådan.

I många länder där man lyckats bra har man inte haft allmän skolstängning såsom Island, Taiwan, Singapore.

Om du ska emotsäga det som nu framkommer får du presentera en studie eller rapport över hur stor skillnad skolstängningar faktiskt haft? De få som finns tyder ju på direkt motsatsen.

En virolog. En. Med följande orsak

Att stänga skolorna var ett dåligt beslut. Det menar en av chefsvirologerna för det belgiska folkhälsoinstitutet. Enligt honom är det en fördel om unga smittas nu – och är immuna inför nästa gång viruset kommer.
Citera
2020-06-20, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Björn Olsen är också en virolog som figurerar i media titt som tätt och för massiv kritik gentemot FHM.

Och många här avgudar hans klokhet

Nu pratade vi om Belgien eller hur?
Citera
Medlem
Angående skolstängning, om det är värt det eller inte, om det sker en smittpridning i skolan osv kunde vi haft ett svar på nu. Men Sverige missade chansen:

"The one country that could have definitively answered that question has apparently failed to collect any data."

How Sweden wasted a ‘rare opportunity’ to study coronavirus in schools
https://www.sciencemag.org/news/2020/05/how-sweden-wasted-rare-opportunity-study-coronavirus-schools
Citera
Bannlyst
Citat:
Men vem har uppfostrat dessa narcissister?

Livets hårda skola.
Citera
Medlem
Citat:
Källa på vilka alla dessa länder är? 2 stycken är inte land efter land.

Jag har redan länkat till kritiken i Norge och Belgien mot skolstängningar.

Lägg därtill Sverige, Island, Taiwan och Singapore som inte haft allmänna skolstängningar överhuvudtaget.

Men du är fri att publicera en rapport över skolstängningarnas förträfflighet i förhållande till en kostnad på nästan 2 miljlarder per dag som nån ska betala...

De få rapporter och åsikter som nu sipprar ut ifrån respektive länders smittskydd ger ju en ensidig bild att det var en i stora drag meningslös åtgärd. Framförallt svindyr och man saboterar en hel generations utbildningar.
Citera
2020-06-20, 16:24
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:

Jag tog bort mitt inlägg det tillförde inget.
Citera
2020-06-20, 16:24
Medlem
Citat:

Och många här avgudar hans klokhet. Utan att ha läst hans bok..
Har du läst hans bok?
Citera
2020-06-20, 16:25
Bannlyst
Citat:
Jag har redan länkat till kritiken i Norge och Belgien mot skolstängningar.

Lägg därtill Sverige, Island, Taiwan och Singapore som inte haft allmänna skolstängningar överhuvudtaget.

Men du är fri att publicera en rapport över skolstängningarnas förträfflighet i förhållande till en kostnad på nästan 2 miljlarder per dag som nån ska betala...

De få rapporter och åsikter som nu sipprar ut ifrån respektive länders smittskydd ger ju en ensidig bild att det var en i stora drag meningslös åtgärd. Framförallt svindyr och man saboterar en hel generations utbildningar.

Kritiken i Belgien? En virolog. En.

Hur mycket saboterar 10 veckors sommarlov? Berätta

Att stänga skolorna var ett dåligt beslut. Det menar en av chefsvirologerna för det belgiska folkhälsoinstitutet. Enligt honom är det en fördel om unga smittas nu – och är immuna inför nästa gång viruset kommer.
Citera
2020-06-20, 16:25
Medlem
Citat:
En virolog. En. Med följande orsak

"Det är inte vem som helst som nu kritiserar den belgiska regeringen. Marc Van Ranst är universitetsprofessor, virolog och en av cheferna på ”Sciensano” – det belgiska folkhälsoinstitutet.

Han är också medlem i den belgiska statens särskilda coronaråd."

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in