2020-06-20, 06:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Jeg skjønner det er fristende å skape konspirasjonsteorier. Men når politiet først tar ut en siktelse mot TH, så er det liksom litt slutt på tullet. Politiet i Norge gjør ikke sånn, bare fordi de mangler en syndebukk etter lang tids søken etter andre gjerningsmenn. Det er fordi de etter grundige undersøkelser er helt sikre på at TH er skyldig.
Viktige bidragsytere her inne, som Poirot, Minnimus, Kornblomst, Orderud med flere som gang på gang har kommet med opplysninger som har vist seg å stemme, vitner om at dette bare er en særdeles trist familietragedie og ingenting annet. Alle forsøk på å skape tvil, som det talentløse krypto-opplegget (masse 0-er med autosvar), det faktum at TH måtte løslates som fortsatt hovedmistenkt, alt styr rundt denne kvinnen på Ås som plutselig ble skråsikker og husket utrolig mange detaljer fra en bil som bråstoppet, med disse gutta inni og ei eldre, frustrert dame inni. Metallfarget drivstofflokk, dyp rød BMW x3, og side opp og ned med coating, lakking for å sannsynliggjøre at det egentlig var en sølvgrå x5....... Var hun så skråsikker den gangen, hvorfor ringte hun ikke politiet da, og fortalte om hva hun hadde sett? Jeg betviler ikke et sekund at hun følte at det hun så var virkelig. Alle med vettet i behold ser at dette kun er patetiske forsøk på å forvirre opinionen (inkludert de som en gang i retten skal avgjøre skyldspørsmålet. Etter hva jeg har lest meg til i denne tråden og utenfor, så er det en konlusjon som blir stående. AEH ble drept hjemme på natta etter teatershowet. Ingen planlagt handling. Det var alkohol og sinne i bildet. Ting utartet seg, og AEH døde. Så fulgte en plan for å dekke over dette sørgelige, og planen siste seg så lur at TH til slutt avslørte seg selv. Jeg anslår at max en person til var med på oppryddingen, og da denne RU som kunne litt om disse mystiske kryptopengene.

Et siste forbehold. Jeg har lest et stad at TA var i et miljø med innflytelsesrike mennesker i regi av Det Norske Arbeiderparti. Får man uvenner der, så "begår" man enten "selvmord", får hjernebløding, blir innlagt på psykiatrisk avdeling, eller åker i kasjotten for noe som andre har gjort.
Men.. Jeg heller mot det første

Interressant lesning. Ja, merkelig med hun Irene #u#d#k#a#. Merket meg at hun så veldig mye nedover når hun snakket forran kamera. Hun klarte liksom ikke å holde øyekontakt. Forteller meg at hun egentlig kanskje ikke tror at det var AE hun så, men at hun har dradd historien i den retningen.

Det med arbeiderparti, ja, man burde vel ikke ha uvenner der, ihvertfall ikke de høyt oppe. Da kan det som du sier ende med psykiatrisk innleggelse eller at man faller ut av et vindu. Spør bare Synnøve Taftø som ble tvangsinnlagt. Har noe youtubeopptak bl.a.
Citera
2020-06-20, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Poirot, kiss my ass

Poirot har bidratt med mye bra, og var aldrig nedlatende.
Senast redigerad av Snurrepipperi 2020-06-20 kl. 08:08.
Citera
2020-06-20, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Om personen kommer fra et land uten systematisk tannlegeoppfølging, og ikke har vært hos tannlege i Norge, blir det vanskelig.

Evt type materiale og teknikk i utført tannarbeid kan gi pekepinn på hvor vedkommende har vært.

Edit: Eller munnhule/tenner kan være borte. Av ulike årsaker.

Er det ikke rart at en person har tipset politiet om denne døde personen hvis vedkommende selv er involvert? Det stod at personen er i 50-årene og selv er mistenkt. Jeg var overbevist om at tipset kom frem i forbindelse med lovnaden om dusør i Hagen-saken. Er det helt garantert at dette ikke er AEH? Hvordan kan man eventuelt vite det? Når kommer Poirot tilbake? Jeg har for meg at det kommer en masse tips nå, men timingen er jo ikke helt på sin plass nå som vi går i sommerferie og politiet går vel over i en slags sommermodus. Det blir ingen flere podkaster fra VG om saken før etter sommeren heller. Har politiet noen formening om hvem som skrev vær stille på bilene til en forretningspartner av TH? Jeg synes det er rart TH utlover dusør før en sommerferie og Holden vil vel da komme tilbake til et hav av tips de må oversende politiet. Tenk dere alle som vil bidra nå - 10 millioner er mye penger for de fleste, men jeg tror det måtte vært mer dersom eventuelle gjerningsmenn skulle tystet på hverandre. Har TH fått betalt de resterende 8 mill EUR nå eller er det umulig å utføre denne betalingen før motparten gir lyd fra seg via krypto-e-post eller kryptoplattform som bitcoin/monero?
Citera
2020-06-20, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Retten skal ha alle saksopplysninger som politiet har, dvs som er ferdig utarbeidet.

Du skriver; "Det er retten som bestemmer om et bevis skal godkjennes som bevis, og ikke du." - her kan jeg bare si, at det samme gjelder deg og alle andre, inkl politiet.

I artikkelen du lenket til, står det ingenting om at politiet har funnet bevis som peker mot THs skyld.
- Politiet mener at de har funnet bevis som styrker drapshypotesen.
- Og det står at politiet fortsatt jobber med kidnappingshypotesen.

Sitat fra artikkelen i NRK:
"– Siden pågripelsen har politiet gjort en del relevante funn som vi mener kan være egnet til å belyse saken ytterligere, og som i hvert fall ikke svekker den rådende drapshypotesen. Det betyr ikke at hypotesen om kidnapping ikke er under arbeid lenger. Den jobbes fortsatt med."

Hvis du ikke skjønner forskjellen med en styrket drapshypotese og en styrket siktelse mot TH, etter at jeg forklarte deg det i mitt forrige innlegg, så kan jeg ikke hjelpe deg.
Men drapshypotesen og kidnappingshypotesen er to konkurrerende hypoteser, og siden politiet jobber med begge, så er faktisk ingen av hypotesene særlig sterke foreløpig.
Imidlertid så mener altså politiet at de nå har gjort funn, etter ransaking i huset, som styrker drapshypotesen.
Det sier ikke noe om hvor sterk drapshypotesen er, eller hvem hypotesen er knyttet til.
Det betyr nødvendigvis ikke mer, enn som i hypotesen "alle ravner er svarte" (ref Hempelparadokset/Ravneparadokset): "Et grønt eple er ikke svart, og er derfor ikke en ravn". Hypotesen "alle ravner er svarte" er derfor styrket.
Upps, nå forklarte jeg det litt mer likevel :-)

Hvis du husker hva som ble diskutert mellom Holden og politiet, ifm at politiet ba om tillatelse til å ransake THs eiendommer, så dreide diskusjonen seg om hvor vidt AEH ble drept i huset eller ikke.
Siden TH mest sannsynlig er uskyldig (ref Eidsivating lagmannsrett), så sier Occams razor, at politiet mener at det er større grunn til å tro at AEH ble drept i Slorsve*en 4.
Men det kan likevel ha vært en kidnapping som gikk galt, og derfor jobbes det fremdeles med kidnappingshypotesen.

Sitat fra artikkelen i NRK:
"Men det er hovedhypotesen som er ytterligere styrket, sier påtaleansvarlig Haris Hrenovica til NRK."

https://www.nrk.no/norge/politiet_-d...unn-1.15045426

Etter at nyheten vedrørende skilsmissepapirene kom ut så er det nå bekreftet at motivet til TH for drap er krystallklart, akkurat slik politiet har sagt siden han ble siktet i saken. Helt likt i denne saken med det som skjer i slike saker, ektemenn som ikke tåler at noen andre skal bestemme over deres liv og da skal partner heller dø enn å «vinne» over dem. Penger, sjalusi og eierskap er en farlig kombinasjon.

TH som andre ektemenn er skyldig til det motsatte er bevisst, og blir han frikjent i retten så er han fortsatt dømt for resten av sitt liv. Han kan kun bli frikjent hvis saken blir løst, noen ukjente tilstår og dette sammenfaller med fysiske bevis.

Mine hovedmistenkte er TH og VE. De har begge blitt avslørt av sine egne løgner i avhør.

Så er det en gruppe her inne som er 100% prosent sikre på at TH umulig kan ha gjort dette, og det er jo positivt for han at det finnes slike mennesker. Men, når de i samme åndedrag påstår at politiet gjør en dårlig jobb og har tunnelsyn så er det jo dem selv som faktisk har det. Tunnelsyn på at TH må være uskyldig da han er en så likanes kar med null motiv? Eller er det mye trolling? Hvis det er trolling så er det ganske respektløst i forhold til AEH som sannsynligvis har lidt den verste skjebnen ett menneske kan oppleve. Familien som opplever en tragedie større enn noe annet, ingen svar og uvisse. AEH sine gode og nære venner som ikke har denne fantastiske personen i sitt liv lenger. Hvis noen her kun mener TH er uskyldig pga at det er gøy å være ett troll så bli værende under brua.
Citera
2020-06-20, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Etter at nyheten vedrørende skilsmissepapirene kom ut så er det nå bekreftet at motivet til TH for drap er krystallklart, akkurat slik politiet har sagt siden han ble siktet i saken. Helt likt i denne saken med det som skjer i slike saker, ektemenn som ikke tåler at noen andre skal bestemme over deres liv og da skal partner heller dø enn å «vinne» over dem. Penger, sjalusi og eierskap er en farlig kombinasjon.

TH som andre ektemenn er skyldig til det motsatte er bevisst, og blir han frikjent i retten så er han fortsatt dømt for resten av sitt liv. Han kan kun bli frikjent hvis saken blir løst, noen ukjente tilstår og dette sammenfaller med fysiske bevis.

Mine hovedmistenkte er TH og VE. De har begge blitt avslørt av sine egne løgner i avhør.

Så er det en gruppe her inne som er 100% prosent sikre på at TH umulig kan ha gjort dette, og det er jo positivt for han at det finnes slike mennesker. Men, når de i samme åndedrag påstår at politiet gjør en dårlig jobb og har tunnelsyn så er det jo dem selv som faktisk har det. Tunnelsyn på at TH må være uskyldig da han er en så likanes kar med null motiv? Eller er det mye trolling? Hvis det er trolling så er det ganske respektløst i forhold til AEH som sannsynligvis har lidt den verste skjebnen ett menneske kan oppleve. Familien som opplever en tragedie større enn noe annet, ingen svar og uvisse. AEH sine gode og nære venner som ikke har denne fantastiske personen i sitt liv lenger. Hvis noen her kun mener TH er uskyldig pga at det er gøy å være ett troll så bli værende under brua.

Det er vel og bra med flere hypoteser, der TH står som den uskyldige part. Men enig i at det blir for mye svartmaling av politiets arbeid, og for lite fokus på realitetene. Tiltale blir det nok. Der har de statsadvokaten med på laget, og lagmannsretten har ikke noe de skulle ha sagt.
Jeg velger å tro de mange hint om kontroll og psykisk vold stemmer. Det kan ikke bunne i svartsjuka fra folk som vil TH ondt. Jeg tror det er folk som vet saker, og som benytter sin anonymitet her inne.
Orderud. nevnte et bilde av ekteparet, der man ser typiske forsvarssår på handled og hånd. Det er ikke bare en innflammation, det ser også ut som et sår på venstre hand.
Citera
2020-06-20, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Er det ikke rart at en person har tipset politiet om denne døde personen hvis vedkommende selv er involvert? Det stod at personen er i 50-årene og selv er mistenkt. Jeg var overbevist om at tipset kom frem i forbindelse med lovnaden om dusør i Hagen-saken. Er det helt garantert at dette ikke er AEH? Hvordan kan man eventuelt vite det? Når kommer Poirot tilbake? Jeg har for meg at det kommer en masse tips nå, men timingen er jo ikke helt på sin plass nå som vi går i sommerferie og politiet går vel over i en slags sommermodus. Det blir ingen flere podkaster fra VG om saken før etter sommeren heller. Har politiet noen formening om hvem som skrev vær stille på bilene til en forretningspartner av TH? Jeg synes det er rart TH utlover dusør før en sommerferie og Holden vil vel da komme tilbake til et hav av tips de må oversende politiet. Tenk dere alle som vil bidra nå - 10 millioner er mye penger for de fleste, men jeg tror det måtte vært mer dersom eventuelle gjerningsmenn skulle tystet på hverandre. Har TH fått betalt de resterende 8 mill EUR nå eller er det umulig å utføre denne betalingen før motparten gir lyd fra seg via krypto-e-post eller kryptoplattform som bitcoin/monero?
Jeg klarer heller ikke å fri meg helt fra tanken om at det faktisk kan være AEH.
Citera
2020-06-20, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrielle
Jeg klarer heller ikke å fri meg helt fra tanken om at det faktisk kan være AEH.
Jeg vet ikke. Det høres ikke ut som om tipset gikk via Holden i hvert fall.
Kanskje vedkommende ble påmint (pga at aviser har skrevet om at Hagens familie ønsker tips om hvor AE er) sin dårlige samvittighet om de levningene i den kummen (som antagelig ikke er AE) og han dermed valgte å varsle politiet?

- Han tok selv kontakt med politiet og tipset om hvor avdøde lå. Han er mistenkt for å ha fraktet liket til stedet, men ikke for å ha utsatt avdøde for noe kriminelt som kan ha medført døden.

Den mistenkte 50-åringen er kjent for politiet fra tidligere, bekrefter Alræk Solem. Han er ikke pågrepet.

https://www.dagbladet.no/nyheter/mann-50-mistenkt-for-befatning-med-kum-liket-i-oslo/72585874
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-20 kl. 14:01.
Citera
2020-06-20, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33

Politiet skal ha gått ut med at det ikke har tilknytning til Hagen-saken, men da var de mer optimistiske angående tidsperspektiv på identifisering. Det kom en mer moderat uttalelse i går, om identifisering «kanskje til uken». Men de ser det kanskje på kjønn?

Enig i at sammenfallende dusør og tips er litt pussig.

Kan jo være at tipser enten meldte inn tips i «feil» savnetsak(nn) med vilje, fordi den ikke orket å bære på hemmeligheten om hvor AEFH er mer. Kan ha lagt fram «jeg har hørt at nn ble dumpet i kum osv». Slik var politiet litt raske med å i formere pårørende. Men så stemmer kanskje ikke funn på levningene med den angitte savnede? Tipseren kan jo da ha en sjanse til å hevde uskyld i AEFH-saken, fordi «ryktene» han hadde hørt gjaldt en annen. Allikevel vil tipseren jo de facto være kvalifisert til dusør. Om en ser bort fra skyld. Høk over høk.

Eller så er det i en helt annen sak. Kanskje mest trolig, men av en eller annen grunn synes jeg det ble litt for stille for fort.
Senast redigerad av Karamellis 2020-06-20 kl. 14:27.
Citera
2020-06-20, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Interressant lesning. Ja, merkelig med hun Irene #u#d#k#a#. Merket meg at hun så veldig mye nedover når hun snakket forran kamera. Hun klarte liksom ikke å holde øyekontakt. Forteller meg at hun egentlig kanskje ikke tror at det var AE hun så, men at hun har dradd historien i den retningen.

Det med arbeiderparti, ja, man burde vel ikke ha uvenner der, ihvertfall ikke de høyt oppe. Da kan det som du sier ende med psykiatrisk innleggelse eller at man faller ut av et vindu. Spør bare Synnøve Taftø som ble tvangsinnlagt. Har noe youtubeopptak bl.a.

I*ene blir nok en nøtt for politiet. Lurer på hvor langt de går i å sjekke eventuelle kontaktpunkter mellom henne og folk på mistenktblokka. Kan hun være presset til å gi denne historien?

Ser vedkommende hun deler bolig med er medlem i R*tary, - det skal TH være/ha vært også, og ser at de to avdelingene hører til samme distrikt.

Ellers ser jeg av FBook at hun har mange venner i Albania. Om en skal være skikkelig paranoid. I samme slengen er det jo i samme område som mange nevnte i saken bor. VE bla.

Det er bare så rart at hun ikke meldte til politiet samme dag, når det gjorde slik inntrykk. Men hun beskrives jo som troverdig. Av fler erfarne folk.

Det kan være at jeg ikke burde spekulere i vitner. De skal ha honnør for å tipse, og det er jo ikke bra om spekulasjoner i sosiale medier og kommentarfelt hindrer folk i å orke å tipse. Men siden det er frivillig å delta i TV-program, så. Eller kan hun være presset til det også?
Citera
2020-06-20, 14:26
Medlem
Tar det så lang tid å identifisere levningene ved feks DNA-prøve (eller ved å undersøke tennene opp mot tannlegers opplysninger)?
Jeg vet ikke hvordan dette gjøres, men det hadde vært en fordel om politiet hadde et register med DNA-prøver fra alle personer som har vært meldt savnet en viss tid slik at de lett kunne funnet ut hvem levningene er fra.

Jeg leste dette om en annen sak:
Det er også sikret DNA fra levningene . Disse er sendt til utlandet for analyse og en DNA-profil er ventet tilbake en av de nærmeste dagene. Den kan da sammenlignes med DNA-spor fra savnede eller nære slektninger , men slike prøver blir ikke tatt rutinemessig når noen blir meldt savnet.
https://www.nrk.no/norge/--identifisering-kan-ta-lang-tid-1.7254896
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-20 kl. 14:48.
Citera
2020-06-20, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Jeg skjønner det er fristende å skape konspirasjonsteorier. Men når politiet først tar ut en siktelse mot TH, så er det liksom litt slutt på tullet. Politiet i Norge gjør ikke sånn, bare fordi de mangler en syndebukk etter lang tids søken etter andre gjerningsmenn. Det er fordi de etter grundige undersøkelser er helt sikre på at TH er skyldig.

Til deg som har slik tro på politiet!

Er det de samme grundige, dyktige og smarte politimennene som valgte å bruke beredskapstroppen for å arrestere TH?
Citera
2020-06-20, 15:53
Medlem
Rekord på antall dårlige innlegg på tråden for tiden.
Angående funnet av liket i Oslo, forøvrig så utrolig off topic på denne tråden om AEH.
Personen i Oslo er identifisert, og har ingenting med AEH å gjøre.
«Politiet uttalte onsdag at funnet ble gjort med bakgrunn i opplysninger fremkommet i en savnetsak, og at de hadde antakelser om identiteten til avdøde. Derfor ble pårørende varslet.»
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in