2020-06-20, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Tror ni man kan utesluta att Alf E kan ha haft någonting med mordet att göra, jag tänker då att han gett support till gm i någon form, typ pengar , vapen osv?
Säkert någon som är mer insatt i just denna fråga än jag, men Palmehat (EAP) hade han ju onekligen och det verkar som om han och Gio, när de var ute och åt, på mordkvällen kan ha sett makarna Palme när paret gick till Grand (20-21-tiden). Har då Alf slagit larm?
Dessutom har väl Gio tagit tillbaka det alibi hon gav Alf i anslutning till tiden för mordet (23-tiden). Stämmer det så kan Alf ha smitit iväg (uppgav att han skulle kolla p-mätaren vilket inte behövdes för parkering på en fredag kväll) och spelat en slags roll vid mordet.
Öppen fråga: Gjordes det något förhör med Gio sedan hon tagit tillbaka Alfs alibi?
Senast redigerad av ossmond 2020-06-20 kl. 13:18. Anledning: förtydligande
Citera
2020-06-20, 13:09
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigersonHolmes
Exakt. Och då är frågan om just SE är en sådan person som inte tänker i termer av risk och planering utan mer är en impulsiv person som agerar obetänksamt och som i efterhand försöker reglera skadan.

Han verkar ju vara en rätt ordningsam person den här SE. Bara handstilen ger mig ett intryck av en mönsterelev. En person utan något i straffregistret som likt en tickande bomb på impuls begår ett mord på mycket nära avstånd till offret.

Jag förstår nog att jag inte kan jämföra GM med mig själv och mitt eget rationella tänkande. Men jag tänker mig att det borde gå att få fram en trovärdig profil på SE som både baseras på det som vi vet om GM och det som vi vet om SE. Om det blir svårt att få ihop utan att bortse från delar, så blir han verkligen osannolik. Men omöjligt är förstås vanskligt att säga utan teknisk bevisning som pekar ut annan GM.

Ett slumpmord ställer förstås också en del krav på tillgången till vapen, ska detta vara sannolikt bör han regelmässigt bära vapen och då förefaller lån av vapen som mindre sannolikt.
Citera
2020-06-20, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ett slumpmord ställer förstås också en del krav på tillgången till vapen, ska detta vara sannolikt bör han regelmässigt bära vapen och då förefaller lån av vapen som mindre sannolikt.

Kolla intervju med tidningen ” Skydd som säkerhet” där SE beskriver sig själv som mördaren. Väldigt få trodde 1992 att han beskrev sig själv. Tänk Olle Minell som i 30 år trott att SE varit mördaren.
Citera
2020-06-20, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vilken teknisk bevisning? Att SE ägde en keps?

De hoppades tydligen en del på vapnet de hittade. Och bekännelsebrevet. Tydligen ansågs det tillräckligt intressant för att provskjuta och säkra DNA på brevet. Det kan varit det åklagaren var så positiv kring i februari. Kepsen och rocken är självklart ingen teknisk bevisning. Det är signalement. Det ska ha funnit fler med liknande kläder.
Citera
2020-06-20, 13:16
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Kolla intervju med tidningen ” Skydd som säkerhet” där SE beskriver sig själv som mördaren. Väldigt få trodde 1992 att han beskrev sig själv. Tänk Olle Minell som i 30 år trott att SE varit mördaren.

Var detta en invändning mot det du citerade?

Du får gärna ge en länk också om du vill att jag ska läsa detta.
Citera
2020-06-20, 13:21
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Det är klart att tiden fyller en funktion för ett oskyldigt vittne som vill ge polisen säker dokumentation om tidpunkten. Om jag var i SEs skor skulle jag också vilja precisera när jag såg det jag såg på ett så exakt sätt som möjligt, detta är inte konstigt.
SE har berättat ett otal gånger att han gick in mot skyltfönstret för att se vad klockan var och hur mycket tid han hade för att ta sig till tunnelbanan. Har han någonsin nämnt vad han då läste på sitt eget armbandsur?
Citera
2020-06-20, 13:22
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:

Ja, om det är ett slumpmord så behövs ett vapen ordnas fram på kort tid alternativt alltid bära vapen. SE påstår att ett vapen försvann från Oxen samma kväll. Är det bekräftat?
Citera
2020-06-20, 13:26
Medlem
Citat:
Det är osannolikt att detta händer inom 3 minuter precis när skotten faller Sveavägen/ Tunnelgatan

23.19: Stämplar SE ut..utan att ha något med mordet att göra. En tid som passar exakt för att sammanträffa med paret Palme ute på Sveavägen.

23.22 ” Den gröna dörren”, dörren mellan garaget och Skandiahuset larmas på ( efter att ha stått öppen mellan 22.35-23.22). Att denna händelse också sammanfaller med skotten Sveavägen/ Tunnelgatan är helt otroligt.

Två händelser..där första passar perfekt för skotten..där den andra händelsen passar perfekt precis efter skotten.

Fast det är ju det som händer. Således är det inte osannolikt.
Citera
2020-06-20, 13:27
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Om Olle Minell påstår detta idag så ljuger han.
Citera
2020-06-20, 13:31
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leonheart
Fast det är ju det som händer. Således är det inte osannolikt.

Det är som Tage Danielsson beskrev Harrisburg, det var väldigt osannolikt innan det hände men väldigt sannolikt efter det hänt, dock inte helt säkert!

https://www.youtube.com/watch?v=-RpUlDtANyg
Citera
2020-06-20, 13:31
Medlem
Citat:

Har du belägg för ditt påstående att Minell i 30 år trott på SE som GM?
Senast redigerad av Leonheart 2020-06-20 kl. 13:59.
Citera
2020-06-20, 13:37
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt
Medierna är verkligen slappa.
Jag har fått läsa KP fråga.
Det är 7 fallskärmsjägare, 1 jägarsoldat och 3 utan benämning.
Av detta skriver man 11, det är helt fel.
Jag ska kolla om jag kan få tag i kopia på papper till veckan och ladda upp.

Ok, tankarna går till gänget runt filmen ”Förebudet”. Den produceras av Arméstaben. I filmen dyker Wincent Lange upp. Med är också Carl-Gustaf Östlings efterträdare på Televerket , Ossian Sönnergren och i bakgrunden SÄPOs grå eminens Inga Lill json Ågren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in