2020-06-20, 09:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
JG ringde till polisen och tipsade ang HD, det har framkommit via FUP.

Men genomförde de en "husis" hemma hos HD efter att JG ringde och var påstridig där på sena kvällen/natten?
Det har jag inget minne av att jag läst.
Det behövs nog mer än ett tips för att få till stånd en husrannsakan.
Jag vill minnas att i trådens början ifrågasattes det just varför HD:s hus ej spärrats av och genomsökts.
Citera
2020-06-20, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag vill minnas att i trådens början ifrågasattes det just varför HD:s hus ej spärrats av och genomsökts.

Det var trådskrivaren "drunknar" som skrev att det varit en husis hos HD efter JG:s samtal till polisen.

Det var därför jag undrade... jag har samma minne som Dig att ingen husis var gjord hemma hos HD vid tidpunkten.
Citera
2020-06-20, 10:20
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Var framgår att Alhem och Sarnecki sagt att åklagarna och polisen hade tunnelseende och riktat in sig på helt fel GM? Du kan väl referera till var det framgår.
Sven-Erik Alhem tog väl mest upp frågan om det är rimligt att ha någon som misstänkt så här länge. Alhem menade att det blir svårare att rentvå sig från misstankarna då. Intervjun med Alhem gjordes ett år efter LW:s död, och nu har det gått två år och SD är tydligen fortfarande misstänkt. Nästa förhandling är planerad till mars 2021, så SD kommer nog att få finna sig i att vara misstänkt i nästan tre år. I intervjun pratar Alhem också om möjligheten att JO-anmäla åklagaren, eller att begära överprövning och låta en högre åklagare titta på fallet.

https://www.na.se/artikel/orebro-kommun/alhem-och-sarnecki-om-hjarstamordet-markligare-och-markligare-for-var-dag-som-gar
Senast redigerad av Draifos 2020-06-20 kl. 10:23.
Citera
2020-06-20, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ovanstående postades igår kl 13:13
Kontot Fleudhesten tycks ha en närmast naiv övertro på att en svensk åklagare, låt oss som exempel välja Åsa Hiding, aldrig skulle kunna underlåta att granska alla hypotetiska gärningspersoner, för då hade hon, enl "Hippo", gjort sig skyldig till "grovt tjänstefel".
Jag försökte förklara vart ett "grovt tjänstefel" skulle komma att föra, men det gick liksom "Hipoo" förbi.
Så här skrev jag till "Hippo":

Du använde benämningen "grovt tjänstefel" i ditt inlägg. Det är möjligt att du efteråt gått in och redigerat; jag ids inte leta upp ditt inlägg.

Vid misstanke om "grovt tjänstefel" bör åkl granska handläggningen och därefter väcka åtal om så allvarligt tjänstefel kan anses föreligga.
Så hanteras saken.

Då kom du anetor in med nedanstånde "info":

Jag svarar: Tack för din "information"! Den är noterad.
Fast nu är det på det viset att det ännu inte har blivit klarlagt om åkl:na i detta mål gjort sig skyldiga till "grovt tjänstefel". Målet är inte avgjort ännu.
Däremot har "Hippo" en övertro på att åkl Hiding & Co skulle oroa sig för ett hypotetiskt fängelsestraff plus ett fläckat cv och att de därför skulle arbeta särskilt noggrannt.

Åkl Åsa Hiding har visat på tunneltänkande.
Ett sånt tänkande kan styra hennes strategier och handlande.
Det är kanske därför SD är på fri fot?
Eller vad tror du?

Du sitter tydligen inne med info om att åklagarna granskas för "grovt tjänstefel". Eller har det hintats om att sådan är på gång? Jag anser att du kommer med vilseledande antydningar. Ingenstans i rättens hantering av målet framgår att åklagarna är misstänkta för "grovt tjänstefel". Så håll dig till sanningen. Dina spekulationer är inte samma sak som sanningen.
Citera
2020-06-20, 10:46
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Sven-Erik Alhem tog väl mest upp frågan om det är rimligt att ha någon som misstänkt så här länge. Alhem menade att det blir svårare att rentvå sig från misstankarna då. Intervjun med Alhem gjordes ett år efter LW:s död, och nu har det gått två år och SD är tydligen fortfarande misstänkt. Nästa förhandling är planerad till mars 2021, så SD kommer nog att få finna sig i att vara misstänkt i nästan tre år. I intervjun pratar Alhem också om möjligheten att JO-anmäla åklagaren, eller att begära överprövning och låta en högre åklagare titta på fallet.

https://www.na.se/artikel/orebro-kommun/alhem-och-sarnecki-om-hjarstamordet-markligare-och-markligare-for-var-dag-som-gar

Och du refererar, i vanlig ordning, till en mer än ett år gammal artikel. Och försöker få det att låta som något nytt, aktuellt, pågående.
Suck.
Citera
2020-06-20, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Du sitter tydligen inne med info om att åklagarna granskas för "grovt tjänstefel". Eller har det hintats om att sådan är på gång? Jag anser att du kommer med vilseledande antydningar. Ingenstans i rättens hantering av målet framgår att åklagarna är misstänkta för "grovt tjänstefel". Så håll dig till sanningen. Dina spekulationer är inte samma sak som sanningen.
Du läser selektivt.
Eller rättare sagt: Du läser som en kratta!

Kontot Fleudhesten påstod indirekt i sitt inlägg att åkl:na skulle riskera "grovt tjänstefel"-anmälan om de inte varit noggranna i att utesluta andra gärningspersoner.

Eftersom målet inte är avgjort, kan vi knappast förvänta oss en förundersökning/åtal rörande "grovt tjänstefel" ännu.
Så mycket borde du väl åtminstone kunna förstå?

Mina andra resonemang tycks bli överkurs för dig, så de avstår jag från att upprepa.
Citera
2020-06-20, 10:58
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Nej.
Det är lite svårt att svara på eftersom en vanlig familjefar utomrättsligt utmålats som mördare. Pöbelns alt, straff för Åkl katastrofala utredning vilken innebar att hon snubblade med alla NFC-äggen i samma korg. Splasch!

Den snabba utvecklingen med förfinade analysmetoder får inte innebära att okunniga Åkl bortser från bra utredningsarbete i hopp om att NFC ska lösa deras slarv. Det är inte eftersträvansvärt att undermåliga brottsutredningar slängs som "jättemycket tekniskt bevisning" i knät på NFC.

Hur i helsike kan en Åkl vara säker på fällande med det trams skvaller, insinueringar som till största delen liknar det som dom hatfyllda mobbkärringarna ägnat sig åt i tråden under två års tid.

Den snurriga gäringsbeskrivingen hade lika gärna kunnat kopierats direkt ur tråden.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-06-20 kl. 11:03.
Citera
2020-06-20, 11:03
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det är lite svårt att svara på eftersom en vanlig familjefar utomrättsligt utmålats som mördare. Pöbelns alt, straff för Åkl katastrofala utredning vilket innebar att hon snubblade med alla NFC-äggen i samma korg. Splasch!

Den snabba utvecklingen med förfinade analysmetoder får inte innebära att okunniga Åkl bortser från bra utredningsarbete i hopp om att NFC ska lösa deras slarv. Det är inte eftersträvansvärt att undermåliga brottsutredningar slängs som "jättemycket tekniskt bevisning" i knät på NFC.

Hur i helsike kan en Åkl vara säker på fällande med det trams skvaller, insinueringar som till största delen liknar det som dom hatfyllda mobbkärringarna ägnat sig åt i tråden under två års tid.

Den snurriga gäringsbeskrivingen hade lika gärna kunnat kopierats direkt ur tråden.

Var svaret till mej?
Hur var i så fall frågan?
Citera
2020-06-20, 11:03
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!

Lång väntan, men kanske ändå möjlighet för åklagarna att få in ytterligare bevisning?

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Tyvärr kommer vi få vänta 1år innan vi får svaret på hur Stefan eventuell kommer dömas.

Örebro tingsrätts dom 2020-05-06, i mål B 2705-18, har överklagats. Ni informeras om att
hovrätten tyvärr inte kommer ha möjlighet att sätta ut målet till huvudförhandling före
mars 2021.

Så är det med den saken.

Kan också meddela att Ester Andersson Zandvoort fortfarande kommer vara Målsägarbiträde.

Åsa och Therese fick anstånd till den 17 Juni - Du har beviljats anstånd. Aktuell handling/komplettering ska komma in senast den 17 juni 2020.

Och som sig bör så har även Målsägarbiträdet överklagat den friande domen mot Stefan - Tingsrätten har gjort en felaktig bevisvärdering och bedömning av den bevisning åklagarna har presenterat, i övrigt hänvisas till åklagarnas överklagande, Åtalet för mord ÄR styrkt. //Ester

Jaha.... Hovrätten är i alla fall igång, men det kommer visst att ta lite tid.
// Avd.9

Jag håller med dig, notis. Ska man se det positiva i det så ger det ÅK och hennes utredare tid att hitta mer bevisning. Tid för fler analyser. Kanske någon som sitter på mer information krackelerar under tiden? 👍🏻

...och Lenas mördare får svettas ännu ett år.
En paria numera i Örebro (och i geokretsar, har jag hört från säkra källor)
Citera
2020-06-20, 11:48
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det fetade:
Hoppsan! Är det nu plötsligt fastslaget vem som är LW:s mördare?!

Jag trodde att det just nu är en person som av en svensk tingsrätt har frikänts för mordet.
Vet du mer än vi andra?

Ja det är det. Det är bara Björn Lindén och hans gossar som tyckte annorlunda. En felaktig dom eftersom de klart missuppfattat bevis. Eller så ville Lindén se en prövning...

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

OffT Brukar inte svara på dina hätska trollinlägg men gör avsteg här och nu. Men blir ingen mer diskussion med dig.
Citera
2020-06-20, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja det är det. Det är bara Björn Lindén och hans gossar som tyckte annorlunda. En felaktig dom eftersom de klart missuppfattat bevis. Eller så ville Lindén se en prövning...

OffT Brukar inte svara på dina hätska trollinlägg men gör avsteg här och nu. Men blir ingen mer diskussion med dig.
Tar det minst viktiga först. Det fetade, alltså.
Du måtte blanda ihop mig med nån annan postare? Hätskhet bör jag inte kunna anklagas för. Sarkasm, ironi, tillplattningar -där har du några av mina "oprerationsinstrument".

Men nu var det inte om mig, utan om rådman Björn Lindén vi skulle prata.
Tolkar jag dig rätt när jag uppfattar som att du menar att BL skrivit en exemplariskt tydlig frikännande dom för att den skall tolkas som att han önskar få den prövad för att han anser den vara felaktig?
Rätt uppfattat?

PS Hur gör vi nu när du inte avser att svara mig? Då "vinner" väl min tolkning?
Citera
2020-06-20, 12:36
Medlem
drunknars avatar
Citat:
JG ringde till polisen och tipsade ang HD, det har framkommit via FUP.

Men genomförde de en "husis" hemma hos HD efter att JG ringde och var påstridig där på sena kvällen/natten?

Citat:

Citat:
Det var trådskrivaren "drunknar" som skrev att det varit en husis hos HD efter JG:s samtal till polisen.

Det var därför jag undrade... jag har samma minne som Dig att ingen husis var gjord hemma hos HD vid tidpunkten.

Ok jag måste ha misstagit mig och blandat ihop dessa husrannsakningar, beklagar förvirringen men bra att ni har bättre koll. Vem vet, kanske att denna uteblivna husrannsakan hade hjälpt fallet till lösning?

Om man prövar att se brottet som ett oplanerat mord utfört av HD så blir alla dessa karaktärers handlande och skyddande mycket mer logiskt. Lite kort:

SD Varför verkar han göra sitt bästa för att framstå som farlig mördare? Väldigt ologiskt när man sopar undan teoretiska spekulationer kring hans personlighet. Flytta fokus från den verkliga mördaren.

HD Varför fortsätter hon skydda SD även långt efter förtrollningen bör ha brutits? Varför försöker hon i förhör dölja sitt hat mot LW? Skydda sig själv utan att bidra till att fälla SD som antagligen kommer berätta sanningen om han fälls.

JG Varför tipsar han om HD? Varför "vet han inte vad han ska tro"? För att han vet vem som hatade LW och ville skada henne. Sedan har Ds från olika håll antytt att SD är mördaren utan att erkänna rakt ut. Han kan mycket väl ha vetat att HD med hjälp av SD den kvällen planerat att lura ut LW och sätta henne på plats ordentligt. Kan nog ha varit det SD berättade om vid påstådda trappinspektionen.

SOA Varför skyddar han SD? Varför tonar han ned otrohetsaffären som pågått i 6år? Han skyddar den verkliga mördaren som erkänt för honom och bett om hjälp med städning etc. Om det är hans egen dotter han skyddar blir det mycket mer logiskt.

SOAs fru/HDs mamma Säger i förhör att hon tror att HD och SD kommer gifta om sig, tyder enligt mig på att hon inte är införstådd i allt kring mordet och vem som är mördaren

Finns säkert mycket, mycket mer att ta upp men där är ett smakprov. Det enda som egentligen talar emot HD är att hon är kvinna, men kvinnor kan de med

Detta är självklart inte 100% men värt att fundera kring som jag ser det. Skriken där mitt i natten 14/5-2018, skriken och frustrationen när HD grips av polisen 2019, det är samma kvinna som skriker.....narcissisten exponerad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in