Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
JG ringde till polisen och tipsade ang HD, det har framkommit via FUP.
Men genomförde de en "husis" hemma hos HD efter att JG ringde och var påstridig där på sena kvällen/natten?
Citat:
Ursprungligen postat av
StudebakerHog666
Det har jag inget minne av att jag läst.
Det behövs nog mer än ett tips för att få till stånd en husrannsakan.
Jag vill minnas att i trådens början ifrågasattes det just varför HD:s hus ej spärrats av och genomsökts.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Det var trådskrivaren "drunknar" som skrev att det varit en husis hos HD efter JG:s samtal till polisen.
Det var därför jag undrade... jag har samma minne som Dig att ingen husis var gjord hemma hos HD vid tidpunkten.
Ok jag måste ha misstagit mig och blandat ihop dessa husrannsakningar, beklagar förvirringen men bra att ni har bättre koll. Vem vet, kanske att denna uteblivna husrannsakan hade hjälpt fallet till lösning?
Om man prövar att se brottet som ett oplanerat mord utfört av HD så blir alla dessa karaktärers handlande och skyddande mycket mer logiskt. Lite kort:
SD Varför verkar han göra sitt bästa för att framstå som farlig mördare? Väldigt ologiskt när man sopar undan teoretiska spekulationer kring hans personlighet. Flytta fokus från den verkliga mördaren.
HD Varför fortsätter hon skydda SD även långt efter förtrollningen bör ha brutits? Varför försöker hon i förhör dölja sitt hat mot LW? Skydda sig själv utan att bidra till att fälla SD som antagligen kommer berätta sanningen om han fälls.
JG Varför tipsar han om HD? Varför "vet han inte vad han ska tro"? För att han vet vem som hatade LW och ville skada henne. Sedan har Ds från olika håll antytt att SD är mördaren utan att erkänna rakt ut. Han kan mycket väl ha vetat att HD med hjälp av SD den kvällen planerat att lura ut LW och sätta henne på plats ordentligt. Kan nog ha varit det SD berättade om vid påstådda trappinspektionen.
SOA Varför skyddar han SD? Varför tonar han ned otrohetsaffären som pågått i 6år? Han skyddar den verkliga mördaren som erkänt för honom och bett om hjälp med städning etc. Om det är hans egen dotter han skyddar blir det mycket mer logiskt.
SOAs fru/HDs mamma Säger i förhör att hon tror att HD och SD kommer gifta om sig, tyder enligt mig på att hon inte är införstådd i allt kring mordet och vem som är mördaren
Finns säkert mycket, mycket mer att ta upp men där är ett smakprov. Det enda som egentligen talar emot HD är att hon är kvinna, men kvinnor kan de med
Detta är självklart inte 100% men värt att fundera kring som jag ser det. Skriken där mitt i natten 14/5-2018, skriken och frustrationen när HD grips av polisen 2019, det är samma kvinna som skriker.....narcissisten exponerad!