2020-06-16, 23:03
Medlem
Yaroshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Fel.

IPTV är ju inte svårt. Med rätt box/app så är det lika lätt som Netflix.
Okej då. 100 ggr enklare.
Citera
2020-06-16, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaroshenko
Okej då. 100 ggr enklare.

Då har man svårt för att använda en fjärrkontroll om man tycker så.. 😂
Citera
2020-06-17, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Du vet inte vad du pratar om. Det är tekniskt omöjligt för operatörerna att göra det du beskriver.

Inte alls, det är inte svårt att göra!
(FB) Viasat blockar m3u länkar
Citera
2020-06-17, 09:56
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VIilmerY
Inte alls, det är inte svårt att göra!
(FB) Viasat blockar m3u länkar

Det du länkar till är inte något bevis för att leverantören blockerar .m3u-filändelser. Det som skett är snarare att nedladdningslänken är blockerad i deras egen DNS.
m3u-filen är inget annat än en spellista över videoströmmar och har inget med själva strömmen i sig att göra. Ä

Jag håller fast, du vet inte vad du pratar om.
Citera
2020-06-17, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Nu tjatar du om att andra ska skrika så du hör igen... Inte fan sitter du utanför krogen och kollar på en Allsvensk/PL/NHL/SHL-match på din IPTV, du sitter hemma. Om du hör folk gorma under en vanlig veckomatch bor du i ett ruckel och jag lider med dig.

När hela nationen tittar på en match kan du med lätthet se den på TV4 eller var den nu sänds då du förmodligen även har de allra basala kanalerna i ditt vanliga utbud.

Lägg ner ditt tjat nu.
Du får nog ta och göra som han på bilden din. Så ska du nog se att du läser rätt tills nästa gång.

Jag använder inte ett vanligt utbud. Jag betalar inte de nuvarande leverantörerna ett skit.

Om man ska tänka som du gör, så kan man lika gärna sitta hemma på landet och titta på en match som går 15 minuter efter också, eftersom man ändå inte kommer höra ngn "gapa"

Jag vill ha det i realtid. Så är det.
Citera
2020-06-17, 20:38
Medlem
Citat:
Det du länkar till är inte något bevis för att leverantören blockerar .m3u-filändelser. Det som skett är snarare att nedladdningslänken är blockerad i deras egen DNS.
m3u-filen är inget annat än en spellista över videoströmmar och har inget med själva strömmen i sig att göra. Ä

Jag håller fast, du vet inte vad du pratar om.

Såklart att det inte har med strömmen i sig att göra, om .m3u-filen inte går att spela, kommer man inte åt strömmarna. Det kommer att blocka dessa filer, och portar. Så parasiterna blir motarbetade!
Citera
2020-06-18, 16:43
Medlem
bzsx0809s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleev
Nej det är dom inte och nej det har dom inte.

Bor i Filippinerna sedan 21 år tillbaka.

Vi har en president som på TV klagade på att han inte fick knulla en Australiensisk nunna först, som blev tillfångatagen och våldtagen till döds under ett fånguppror i Davao när han var Borgmästare.

Jo, det är dom och det finns en lag på det.

Republic Act No. 7610 och 9775 gör att landet blockerar sådana hemsidor.

Om du hade haft PLDT, så hade även sett det, i samband med att du försöker gå ut på en sådan hemsidan.

Huruvida DUtönt, uttalar sig har inget med lagen att göra, det vet du med, om du nu bor här.

För övrigt så är det här helt off topic.
Citera
2020-06-18, 19:29
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Såklart att det inte har med strömmen i sig att göra, om .m3u-filen inte går att spela, kommer man inte åt strömmarna. Det kommer att blocka dessa filer, och portar. Så parasiterna blir motarbetade!

Man "spelar" inte .m3u-filer. Det är spellistor innehållande länkar till videoströmmarna, går lika bra att läsa in listan i .txt eller vad du nu vill.
Som sagt, du vet inte vad du pratar om.
Citera
2020-06-18, 23:44
Medlem
Citat:
Man "spelar" inte .m3u-filer. Det är spellistor innehållande länkar till videoströmmarna, går lika bra att läsa in listan i .txt eller vad du nu vill.
Som sagt, du vet inte vad du pratar om.

Vi får se om ett tag, jag vet att det kommer blockeringar via bredbandsleverantörer inom kort. Bolagen, och staten förlorar miljoner på dessa parasiter. Och dessa är mycket motiverade att motverka denna brottslighet.
Citera
2020-06-19, 23:23
Medlem
Citat:
Vi får se om ett tag, jag vet att det kommer blockeringar via bredbandsleverantörer inom kort. Bolagen, och staten förlorar miljoner på dessa parasiter. Och dessa är mycket motiverade att motverka denna brottslighet.

Jojo, men VAD är det de kommer blockera? Hur kan en nätverksleverantör blockera något som inte har med nätverk att göra (.m3u-filen) är väl det som är frågan som ställs till dig?

Jag har ingen aning egentligen, men jobbar inom IT och hade gissat på något av följande:

Någonting i routing eller paketen alternativt nån hårdvaru-fingerprint.
Citera
2020-06-19, 23:25
Medlem
johnthedickholmess avatar
ingår även betal tv som tex viaplay i deras tjänst?
Citera
2020-06-20, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattbuss
Jojo, men VAD är det de kommer blockera? Hur kan en nätverksleverantör blockera något som inte har med nätverk att göra (.m3u-filen) är väl det som är frågan som ställs till dig?

Jag har ingen aning egentligen, men jobbar inom IT och hade gissat på något av följande:

Någonting i routing eller paketen alternativt nån hårdvaru-fingerprint.

Innehållet i .m3u-filen, Portarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in