2020-06-20, 01:08
Medlem
Matteus712s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Städade badrummet, tvättade mattan, bytte sängkläder, moppade golvet, kastade ut sopor, det blir 5 gg.
Jag tror mer på att han hade tid i tvättstugan. Tömde maskin, laddade torktumlare, laddade tvättmaskin o.s.v.
Kroppen tror jag han gjorde sig av med när det hördes tunga steg i trapphuset och han hade sin pappas bil. Nycklar till deras bostad hade han och nycklarna till bilen låg i hallen.
Citera
2020-06-20, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandtag
Vilka övertygande bevis? Missförstå mig inte jag anser att risken att han skulle bli frikänd är nästintill obefintlig men övertygande bevis finns det verkligen inte, kanske för en lekman. Dessutom kan inte hovrätten neka han en prövning på den grunden du angett, ramen för att neka en prövning för ifrågavarande fall är väldigt stram.

Från Bohusläningen : Det känns naturligtvis bra att man kommit till det slutet, att det finns övertygande bevisning. Det är det som familjen haft förhoppning om att tingsrätten skulle komma fram till, säger Robert Mjösén.
Citera
2020-06-20, 01:20
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Från Bohusläningen : Det känns naturligtvis bra att man kommit till det slutet, att det finns övertygande bevisning. Det är det som familjen haft förhoppning om att tingsrätten skulle komma fram till, säger Robert Mjösén.
Fast de menar övertygande bevisning i kontexten att den når upp till beviskraven, om domstolen dömt på en indiciekedja är det per definition inte övertygande bevisning i kontrast till om de t.e.x. haft mordvapen eller vittnen som bevittnat själva gärningen.
Citera
2020-06-20, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Glömde svara på vart jag tycker dom skulle börjat leta. Lysekil har alltid varit ett intressant område enligt mig. Det ligger geografiskt väldigt lätt tillgängligt för GM, mindre än 1 mil bort.
Öppet hav hela vägen där.
Med bil är det 6 mil från Uddevalla
Citera
2020-06-20, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ugglan70
Med bil är det 6 mil från Uddevalla
Fel av mig, 3,8 mil är de. Och är väl nästan desamma med båt
Citera
2020-06-20, 02:06
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugglan70
Fel av mig, 3,8 mil är de. Och är väl nästan desamma med båt
Okej, hade lite dålig koll på det. Men 30 minutes bil är ändå överkomligt.
Citera
2020-06-20, 02:18
Medlem
Citat:
Ja, nattetid är ju mindre trafik så då kan man ju köra på lite
Citera
2020-06-20, 02:26
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
❤👍

Har det sökts med liknande hundar som sökte efter Kim Wall ? ( alltså dessa som kunde söka stränder och upptäcka om det fanns något i vattnet )

Jag vet inte vilka hundar som har deltagit i eftersök på Wilma. Har bara läst i FUP om de hundar som har varit i polisens brottsutdredning vid och omkring lägenheten, vinden och soprummet. Med initialt vid det första eftersöket utomhus alltså och några till utomhus när polis har närvarat kanske det har varit med hundar - men jag vet inte för dessa eftersök står det inget om i FUP.
Citera
2020-06-20, 02:39
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
❤👍

Har det sökts med liknande hundar som sökte efter Kim Wall ? ( alltså dessa som kunde söka stränder och upptäcka om det fanns något i vattnet )
Det var några tyska polishundar som flögs in vet jag. Men dom verkar inte varit så bra eftersom det tog 10 dagar innan man hittade huvudet i lägenheten. 10 dagar för att hitta en kroppsdel på 50 kvm, ja då kan vi ju tänka oss hur lång tid det skulle ta för samma personer/djur att hitta något i havet.

Något säger mig att den danska polisen är liite skickligare på det här med mordutredningar.
Citera
2020-06-20, 02:50
Medlem
Citat:
Jo, fast då gäller det ju också att han har bra koll på Lysekil och vart det finns lämpliga dumpningsplatser där.
Citera
2020-06-20, 03:01
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Det var några tyska polishundar som flögs in vet jag. Men dom verkar inte varit så bra eftersom det tog 10 dagar innan man hittade huvudet i lägenheten. 10 dagar för att hitta en kroppsdel på 50 kvm, ja då kan vi ju tänka oss hur lång tid det skulle ta för samma personer/djur att hitta något i havet.

Något säger mig att den danska polisen är liite skickligare på det här med mordutredningar.

Nu letade ju inte den duktiga hunden i lgh i 10 dagar utan det berodde på andra faktorer att det drog ut på tiden, sen om den Danske polisen är bättre eller säämre det kan man ju diskutera ?
Citera
2020-06-20, 03:08
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sufferwithpride
Jo, fast då gäller det ju också att han har bra koll på Lysekil och vart det finns lämpliga dumpningsplatser där.
Kolla på kartan. Zooma in lyskekil så ser du hur mycket hav det finns. Blir en omöjlig uppgift
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in