2020-06-20, 00:15
Bannlyst
Spanien har slutat redovisa antal döda. De har sedan ett par veckor gått ut med att man bara ska redovisa antal döda som skett under senaste 24 timmar. Av den anledningen har man inte sett nån plus senaste veckor.
De har dock också sagt att när det samlas i efterhand, kommer de fylla på.
Kanske vi får 1-2 tusen döda närmaste vecka.
Varför de har gjort det vet jag inte. Spanien har blivit hårt drabbat. Och blev tvungen att ta till väldigt hårda restriktioner. Möjligt att läget är dock ganska lik Italien, där antal döda motsvarar 10 per dag i Sverige.
Enda landet i världen som kört en avvikande och kontroversiell strategi har nu bestämt sig för att inte längre redovisa på helgerna. Det plus att man varit helt ensam i världen med att presentera siffror på ett extremt avvikande sätt har bara att göra med försök att lura folk och omvärlden.
Först var det PK varje dag. Sen har tex Italien slutat med det. Och mördaren Tegnell hängde på (trots att man var på två olika tidpunkter, dvs i Italien var på väg att bli över medan i Sverige är knappast det).
Sen har man som sagt spelat ett fult spel och lurat folk från dag 1. Inget land i världen pratar om efterslpningar. Möjligtvis blir det lägre siffror på helgerna. Men i inget land får man berg och dalbana under veckan. Först 102 och sen 12. Det har enbart att göra med att man vill lura folk att "ibland" ser det ut att vara över. Typ: Vafan titta där!!! 150 döda idag!!! Sen dagen efter: oj, idag bara 20 döda. Det är över kanske?
Så från dag 1 har makthavarna som just har makt att göra sånt sett till att redovisningen skulle gynna deras skumm aplaner. Dvs att dumstridigt fortsätta köra med totalt felaktig strategi trots att det dog fler och fler människor. Trots att man blivit motbevisat från dag 1.
Och då har man bestämt att ha PK bara 2 gånger i veckan också. Nu är det så att man gör samkörning mot dödsregister 2 gånger i veckan. Onsdagar och Fredagar. Gissa vilka dagar man valde att ha PK? Jo, tisdag och torsdag., Just dagarna där det blir färre döda. Än en gång har man valt det som bäst gynnar dem. Metider som kan bäst lura svenska folket att "strategin har lyckats väldigt bra" så som mördaren sagt. Mördaren säger alltså att strategin har gått ävldigt bra trots att allting talar om för motsatsen. Men va kan man göra? Grejen är ju den att den personen som kkunde stoppat honom har aldrig nånsin tänkt göra det, Löfven, Mördaren Löfven. Som rpecis som mördaren tegnell säger att vi har lyckats bra.
Den enda, de enda som kan göra nåt, är oppositionen. De har nu försökt lite, mer än de gjorde i mars/april. Men det räcker tydligen inte. PK-maffian atackerar dem direkt. Utan att ha argument. Bara genom att låta som att "fyyyy hur vågar ni säga så", eller "fyyy va omoget" eller "fyyyyy va pinsamt". Dvs de olika mördare, Tegnell, Carlsson, Löfven, de har inga motargument. Men de har en sak. De har makten. Och de utövar det så länge ingen ingriper. Därför är det ävldigt bra att runt om i världen får alla veta vilket skitland, vilken mördarstat Sverige är. Alla ska få veta vad som pågår i detta land under coronapandemi. Alla ska hata detta land som utan hinder håller på att utföra något oförlåtligt mot sitt eget folk. Förhoppningen är att förr eller senare de olika mördare som få betala väldigt dyrt det de har gjort mot sitt eget folk.
Citera
2020-06-20, 00:15
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Läste något om ett sjukhus i Brasilien som skulle vara knökfullt med C19 patienter men vid en kontroll så var det nästan tomt. Kriminella drar nytta av situationen och lurar till sig pengar och utrustning..
Det var kanske ett av de där länderna som du menade tjänade en massa pengar på att ljuga om antalet personer som avlidit i COVID-19...?
Citera
2020-06-20, 00:16
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det är en samlad bild jag fått genom att studera litteratur i ämnet.
Haha.... Din "samlade bild" råkar vara siffran som FHM sket ur sig för några dagar sedan...
Citera
2020-06-20, 00:25
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det är inget att oroa sig för, det är som en vanlig influensa. Säg åt folk att ta av sig eventuella munskydd (använder man dylika blir man smittad) och att de kan gå till jobbet trots att de har symptom. De uppnår snart flockimmunitet och alla siffror pekar nedåt - alla andra har fel.

Japp..

Dessa livslögner som folk matas med. De är av bibliska proportioner. Spännande tider vi lever i..
Citera
2020-06-20, 00:28
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Haha.... Din "samlade bild" råkar vara siffran som FHM sket ur sig för några dagar sedan...

Minst en miljard som redan har/haft smittan redan förmodligen. Försöka stoppa skiten är som att försöka stoppa ett vattenfall med ett durkslag. Fullständigt hopplöst. Fullständigt vansinnigt också för övrigt eftersom det enbart handlar om en argare influensa. Naturligtvis blossar det upp i övriga norden till hösten och då kommer Sveriges taktik att framstå som oraklet i Delfi. I övrigt är det skrämmande vilka jävla kärringar som denna tråd består av, lås in er och håll käften och låt oss män jobba ihop till era bidrag. Tacksamma ska ni vara att det finns folk med ryggrad.
Måste för övrigt tillägga att jag förstår varför många britter dött, handlade på Asda idag och dra nu åt fanders vilka tjocksmock som bufflades bland chipshyllorna. Hoho
Citera
2020-06-20, 00:30
Medlem
Madagascars avatar
Chile rapporterar idag ett nytt rekord i dödsfall. 252 st. Ca 12 DPM. Som jämförelse har Sverige har ett 7-dagars snitt på 3 DPM per dag.

(Chile har rapporterar högre en gång tidigare men det tror jag var någon slags ackumulerad siffra)
Citera
2020-06-20, 00:36
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Minst en miljard som redan har/haft smittan redan förmodligen. Försöka stoppa skiten är som att försöka stoppa ett vattenfall med ett durkslag. Fullständigt hopplöst. Fullständigt vansinnigt också för övrigt eftersom det enbart handlar om en argare influensa. Naturligtvis blossar det upp i övriga norden till hösten och då kommer Sveriges taktik att framstå som oraklet i Delfi. I övrigt är det skrämmande vilka jävla kärringar som denna tråd består av, lås in er och håll käften och låt oss män jobba ihop till era bidrag. Tacksamma ska ni vara att det finns folk med ryggrad.
Måste för övrigt tillägga att jag förstår varför många britter dött, handlade på Asda idag och dra nu åt fanders vilka tjocksmock som bufflades bland chipshyllorna. Hoho

I det första "förmodligen".., det är ju inget fakta, utan bara önsketänkande ifrån din sida.

I det andra fetande, hur många covid-patienter har du träffat på ?
(vem är kärringen ?)
Citera
2020-06-20, 00:38
Medlem
neuron-drones avatar
Finns det någon bra dokumentär eller reportage om hur covid yttrat sig i olika länder? Tänker mest på Brasilien men även hur livet ser ut i t ex Storbritannien. Är lite hjärntrött och har ingen lust att läsa mig till det, vill ha lättuggat i ord och bild. Dessutom trött på att bara se Sveriges situation.

Är intresserad även av viruset som sådant, man måste ju säga att få hade kunnat gissa sig till att ett nytt virus skulle bete sig så här märkligt. Tror det finns en stor underförstådd tacksamhet. Det hade likagärna kunnat vara farligt både för bebisar som äldre, många virus funkar så. Då hade vi fått en epidemisk bebisdöd.
Citera
2020-06-20, 00:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Upplever du dig som en fånge?

Jag gör, jag är fånge i mitt eget land, som i Nordkorea, typ.
Citera
2020-06-20, 00:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Vaa?? Menar du att en pigg 84 åring inte kan få bli 94 eller 104!

Vågar inte säga hur gammal jag själv är för med din attityd förstår man att du tycker att man inte ska få leva ut hela sin genetiskt förutbestämda livslängd.

Om jag dör får du ingen bostad gratis. Den går ut på marknaden och kostar lika mycket som när jag köpte den. Och när min pension inte längre kommer få inte du högre socialbidrag. Det är en helt annan kassa.

Gå inte i polemik med den användaren, du kommer bara att bli besviken på mänskligheten.
Citera
2020-06-20, 00:48
Medlem
Enligt min sydkoreanske vän hittade de alldeles nyligen två smittade män på två olika distribution centers (typ koreanska amazon-varuhus). De satte alla i karantän i vanlig ordning och testade dem dagligen. Den ena mannen smittade 150 kollegor, den andra smittade 0.

Gissa vem av dem som bar andningsmask? Ledtråd: vi alarmister/realister gissar garanterat rätt medans Tegnell och hans butt boys här i tråden rimligen borde tro att mannen utan mask smittade ner folk. För att mask inte fungerar har de ju sedan länge slagit fast!
Citera
2020-06-20, 00:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
D-vitaminbrist?

Det är en logisk slutsats. Jobbar man i en gruva hela dagen får man inte mycket solljus på sig. Sen om det är hela sanningen lär visa sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in