2020-06-19, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Redan i första samtalet om LWs förvinnande pekade UW ut SD som GM. Det talar starkt för en lång och frätande ilska och att UW bara väntat på att få sätta dit SD som förstört hans äktenskap. Hur kan plantorna till utredare låta en fd man med skolbokens starkaste motiv styra utredningen som UW tillåts göra. Det fann bara en spaningsledare och det var UW. Dristar mig till att påstå att UW haft fullständig kontroll över LW,s och SD,s kommunikation i samband med och åren efter skilsmässan.

LW,s avsaknad av självinsikt (ofelbar i egna ögon) gjorde att hon var öppen med inloggningsuppgifter etc. (Hon grät ofta ut vid UWs axel vid problem med männen) Det UW inte följde via LW och SD digitalt blev han uppdaterad av barnen av givet deras behov att prata av sig eländet i deras mors hem.

Det finns en skenhelighet hos UW vilket gör att han som misstänkt nr 1 stående mitt i smeten utan att minsta misstanke riktats mot honom. Accosierar UW med Skandiamannen Stig Engström vilken ansågs så otänkbar som mördare för att han var var med och styrde vittnen etc..just saying.

Ponera att UW redan tidigare haft tillgång till mycket av kommunikationen vi fått del av via FUP. Visst vore det frestande att bli av med hatobjektet SD liksom Fd fru Lena som sket i honom för den starka åtrån till SD.

Den som påstår att utredningen tänkt brett har inte läst av UWs sk, "förhör".

UW mådde väl skit av att dras i smutsen och bli brädad av SD?
Liksom han mådde så dåligt av har av hur barnen hade det hos LW så han anmälde henne.
UW är väl odiskutabelt den som har allt att vinna att sätta dit SD för mordet på Wesström.

Något som dock framkommit är att UW bad en kollega att spela in Lenas röst. Ville han han den till röstigenkänning kanske ?

En starkt bidragande orsak till den initialt katastrofala utredningen är att UW regisserade den..

Det här låter desperat och helt utan substans. Om advokaten skulle driva den linjen så blir nog resultatet riktigt dåligt i HR.
Citera
2020-06-19, 21:44
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Det håller nog inte E*ster med om som med rätta blev arg och rusade hem till UW varpå curling-UW ringde LW och sa att dom måste införskaffa fler sängar..(underförstått så hon fick plats med männen utan att sno dotterns.)

Det var många som hade anledning att vara besviken på LW. Någon av dom många accepterade inte hur LW betedde sig utan ruvade länge på hämd vilket dom 17 slagen styrker.
Har du lust att ge några namnförslag? Förkortningar räcker.
Citera
2020-06-19, 21:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Det håller nog inte E*ster med om som med rätta blev arg och rusade hem till UW varpå curling-UW ringde LW och sa att dom måste införskaffa fler sängar..(underförstått så hon fick plats med männen utan att sno dotterns.)

Det var många som hade anledning att vara besviken på LW. Någon av dom många accepterade inte hur LW betedde sig utan ruvade länge på hämd vilket dom 17 slagen styrker.

Det var de sov-arrangemanget man hade, iaf om man får tro NW (YT del 15).
AW hjälper till att reda ut förhållandena 146/5 ff.

Edit: ändrade 145 till 146.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-06-19 kl. 22:19.
Citera
2020-06-19, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Du använde benämningen "grovt tjänstefel" i ditt inlägg. Det är möjligt att du efteråt gått in och redigerat; jag ids inte leta upp ditt inlägg.

Vid misstanke om "grovt tjänstefel" bör åkl granska handläggningen och därefter väcka åtal om så allvarligt tjänstefel kan anses föreligga.
Så hanteras saken.

Det har inte väckts åtal om "grovt tjänstefel."
Citera
2020-06-19, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Kan finnas annan orsak till svängningen. Jag scrollar bort flera nick nu och läser de som inte sabbar tråden. Mord är allvarligt. Det här ser jag som ovanligt grymt och utfört av ett monster!
Ja fyfan det är vidrigt man får hoppas att en lösning kommer snart, fått för mej att en som mördat och kommit undan väldigt lätt kan göra gärningen igen.
Citera
2020-06-19, 23:43
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maern23
Ja fyfan det är vidrigt man får hoppas att en lösning kommer snart, fått för mej att en som mördat och kommit undan väldigt lätt kan göra gärningen igen.
Stefan har ju pratat om att mörda minst 4(fyra!) andra människor. Han lever för att manipulera dem i sin närhet och nu när det är allmänt känt att han mördat lär det ju innebära att folk tar avstånd, om han nu blir friad. Vilket då medför att han får färre potentiella offer men fortfarande har samma sjuka drivkrafter. Lägg till hybris efter att ha kommit undan. Blir inte roligt att vara nära honom..

Men det tänkte kanske inte Hanna och Jerry på. Stackars döttrar!
Citera
2020-06-20, 00:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Håller på och läser ifatt, och här är två, enligt mitt sätt att se, mycket intressanta iakttagelser.

Märkligt resonemang du för. Intressanta på vilket sätt? Inte så svårt att räkna ut att en mamma vars lille son fyller år den dagen inte försvinner frivilligt. Lena var dessutom noga med att barnen skulle uppvaktas på födelsedagsmorgnarna.

Att det var någon gång under natten är heller inget svårt att gissa om det ens var hans gissning. Det var min hypotes att han trodde att det var på natten eftersom han hade kontakt med Lena före midnatt och NW ringde om att hon är försvunnen tidigt på morgonen. Tiden däremellan kan nog kallas för natt och det måste vara då hon försvann.
Citera
2020-06-20, 00:42
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Stefan har ju pratat om att mörda minst 4(fyra!) andra människor. Han lever för att manipulera dem i sin närhet och nu när det är allmänt känt att han mördat lär det ju innebära att folk tar avstånd, om han nu blir friad. Vilket då medför att han får färre potentiella offer men fortfarande har samma sjuka drivkrafter. Lägg till hybris efter att ha kommit undan. Blir inte roligt att vara nära honom..

Men det tänkte kanske inte Hanna och Jerry på. Stackars döttrar!

Allt är inte vad det verkar med en som SD. I själva verket är det han som är räddast i kvarteret och nojjar för att bli angripen 24/7 av okända angripare som vet allt om honom men är totalt anonyma för honom. Kanske en vän/anhörig till LW, kanske någon som inte ens träffat LW men köpt hans persona till 100% och nu vill se rättvisa eller vad man vill kalla det. Speciellt rädd är han nog om han trots allt inte är mördaren utan bara den som röjt undan bevisen efter mordet. Tänk vilken orättvisa att han riskerar att bli angripen när han inte ens mördat någon, på med offerkoftan Steffo
Citera
2020-06-20, 00:50
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Intressanta på vilket sätt? Inte så svårt att räkna ut att en mamma vars lille son fyller år den dagen inte försvinner frivilligt. Lena var dessutom noga med att barnen skulle uppvaktas på födelsedagsmorgnarna.

Att det var någon gång under natten är heller inget svårt att gissa om det ens var hans gissning. Det var min hypotes att han trodde att det var på natten eftersom han hade kontakt med Lena före midnatt och NW ringde om att hon är försvunnen tidigt på morgonen. Tiden däremellan kan nog kallas för natt och det måste vara då hon försvann.

Jag skulle kunna räkna upp flera olika skäl till att LW inte var hemma just precis när familjen kom för att uppvakta AW. För att nämna en möjlighet så kunde hon ha knatat iväg för att plocka en liten bukett färska blommor till födelsedagsbrickan.

LW försvann - vet vi - efter 23 och familjen kom vid 6.30 rycket (har ej tidslinjen framför mej, men ca) och vad är det då som gör att SD vet att LW inte gått iväg 05.30-6? Till exempel? Det kallar i vart fall inte jag för natt. Och alldeles särskilt inte i maj.
Citera
2020-06-20, 00:53
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Allt är inte vad det verkar med en som SD. I själva verket är det han som är räddast i kvarteret och nojjar för att bli angripen 24/7 av okända angripare som vet allt om honom men är totalt anonyma för honom. Kanske en vän/anhörig till LW, kanske någon som inte ens träffat LW men köpt hans persona till 100% och nu vill se rättvisa eller vad man vill kalla det. Speciellt rädd är han nog om han trots allt inte är mördaren utan bara den som röjt undan bevisen efter mordet. Tänk vilken orättvisa att han riskerar att bli angripen när han inte ens mördat någon, på med offerkoftan Steffo

Ja, och det värsta scenariot är väl om han dör före HR förhandlingen, Snacka om att bli blåst på konfekten.
Citera
2020-06-20, 00:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag skulle kunna räkna upp flera olika skäl till att LW inte var hemma just precis när familjen kom för att uppvakta AW. För att nämna en möjlighet så kunde hon ha knatat iväg för att plocka en liten bukett färska blommor till födelsedagsbrickan.

LW försvann - vet vi - efter 23 och familjen kom vid 6.30 rycket (har ej tidslinjen framför mej, men ca) och vad är det då som gör att SD vet att LW inte gått iväg 05.30-6? Till exempel? Det kallar i vart fall inte jag för natt. Och alldeles särskilt inte i maj.

Du måste skoja? Du tror NW ringer till SD direkt när de ser att LW inte är hemma? De har säkert försökt kontakta henne först. Hon hade alltid mobilen med sig. Även när hon knatade för att plocka blommor.

Angående "natten" var det som sagt min hypotes som tufsankatt tog för fakta att SD verkligen sagt att hon försvann på natten. De "intressanta iakttagelserna" var svar till inlägg jag skrev. Det passar ju bra att missförstå ibland om det kan få SD att se misstänkt ut
Citera
2020-06-20, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
hjärsta ligger som en kil mellan varberga, markbacken och inte långt från vivalla riktigt problemfyllda områden i örebro om ex en galning som bor i markbacken eller varberga är på väg för att umgås med en annan galning i vivalla är en av de bästa vägarna att ta en rutt genom hjärsta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in