2020-06-18, 23:54
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Helsingborg kommer åka ut. De kan inte låna cash för att värva sig kvar. Deras ekonomi är för dålig. Kffs 4-0 betyder typ inget. Magnussons nickmål är inte direkt otagbart för målvakten, tydligt tecken på uppgivenhet snarare.
Tror inte det handlar om att värva sig kvar, inget fel på spelarmaterialet
Citera
2020-06-19, 00:04
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Tror inte det handlar om att värva sig kvar, inget fel på spelarmaterialet
De har ingen bredd, skadeproblem och uruselt spel. KFF vann avsluten med 17-1. 10-0 i avslut på mål.
Citera
2020-06-19, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsGucci
Bajen tappade ej poäng.

Vi tog 1 poäng som borde vart 3.
För oss var det skönt att ni förlorade men samtidigt skulle vi vinna vår match.

Ni tog 1 poäng som borde varit 3. Då tappar man ju uppenbarligen 2 poäng.
Citera
2020-06-19, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Märkligt hur olika man ser på matcher. Även om jag känner Varbergs BoIS och deras spel väl, så var det närmast chockartat hur genomusla Blåvitt var före paus idag. Inget grundspel, drälla med boll, bygga allt på att skrika på frisparkar och hoofa upp den på chans, veka, oorganiserade och utan tvekan max medel Superettan-klass. Men när alla väntade på det oundvikliga 2-0, så lyckades Blåvitt plötsligt få till 5 minuter bra fotboll och en kvittering. Andra halvlek också oerhört torftig fotboll, förutom ett par perioder på 6-7 minuter riktigt vassa. Finns ju stundtals "något" där, men risken för nedflyttning är fan överhängande om man inte växer många klasser. Man kan inte bygga en säsong på ett par spelares spontana briljans och hoppas på att skrika sig till hjälp från domaren. Och en klubb som Blåvitt måste fan kunna prestera betydligt bättre än totalt 10-15 minuters bra fotboll mot ett Varbergs BoIS utan sin storstjärna. Ett bottennapp, men 3 pinnar. Funkar ju, men nivån på både spel och spelare måste upp många klasser för att det skall bli övre halvan.

Absolut, det är märkligt, för det låter som att du beskriver Varberg i stora delar av matchen, inget eget spel att tala om, brist på fotbollskompetens och individuell skicklighet som gör att dom måste spela fult och flera situationer över gränsen men med jämna mellanrum lyckas man skapa en målchans, men där saknar man den kvalité som krävs för att sätta bollen i nät.

Om vi riskerar nedflyttning, så lär Varberg sluta sist, antagligen med rekordfå inspelade poäng.

Sedan håller jag dock med om att det finns förbättringspotential, och det måste blir bättre för övre halvan.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-06-19 kl. 00:10.
Citera
2020-06-19, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Absolut, det är märkligt, för det låter som att du beskriver Varberg i stora delar av matchen, inget eget spel att tala om, brist på fotbollskompetens och individuell skicklighet som gör att dom måste spela fult och flera situationer över gränsen men med jämna mellanrum lyckas man skapa en målchans, men där saknar man den kvalité som krävs för att sätta bollen i nät.

Om vi riskerar nedflyttning, så lär Varberg sluta sist, antagligen med rekordfå inspelade poäng.

Sedan håller jag dock med om att det finns förbättringspotential, och det måste blir bättre för övre halvan.

Har ju lite olika krav på de olika lagen, liksom. I min värld skall Blåvitt vinna lätt mot Varberg, även om jag vet hur knepiga Varberg kan vara att möta för de lag som är dåligt pålästa. Att nå så långt med det spelarmaterialet är en bragd i sig. Men blir mest pinsamt när Blåvitt inte kan hantera en sådan här match bättre. Fast kanske är jag som ställer för höga krav, för tidigt på säsongen. Vi får se längre fram hur det utvecklar sig.
Citera
2020-06-19, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Har ju lite olika krav på de olika lagen, liksom. I min värld skall Blåvitt vinna lätt mot Varberg, även om jag vet hur knepiga Varberg kan vara att möta för de lag som är dåligt pålästa. Att nå så långt med det spelarmaterialet är en bragd i sig. Men blir mest pinsamt när Blåvitt inte kan hantera en sådan här match bättre. Fast kanske är jag som ställer för höga krav, för tidigt på säsongen. Vi får se längre fram hur det utvecklar sig.

Fast vi riskerar ju nedflyttning... alltså är vi ett av de absolut sämsta lagen i serien enligt dig.

Jag tycker det som var mest pinsamt idag var Varbergs konstanta fulspel och den konstiga domarnivån, Aliev får gå bärsärk i 30 minuter tills han skadar vår mittback, Hasse får gult efter 1 incident. Fulspel brukar ju dock bli fallet när sämre fotbollslag tar sig an bättre motstånd, dom måste vara fysiska för att störa motståndaren och det kan man nog säga att Varberg lyckades med i delar av matchen.
Citera
2020-06-19, 00:27
Medlem
snillet_1s avatar
Jag är nog mittemellan er två. I första halvlek var Blåvitt alldeles för långsamma i passningsspelet som man ofta är under Poya, och rörelsen var usel på offensiv planhalva långa stunder. Sana och Paka var de som blixtrade till emellanåt. Backlinjen var uppenbart störd av den hårda pressen, särskilt mittbacksparet som jag aldrig har varit förtjust i. Det är för trögt och mediokert. Tror en del andra lag kommer att studera denna matchen och se hur störda vi blev av det hårda spelet och den hårda pressen. Vi är lite för mesiga i dagsläget för några toppositioner.

Men som sagt, Sana och Paka höll nivån tycker jag och de blev bättre och bättre ju längre matchen led. Mycket fin kemi där.

Aiesh är jag fortfarande frågande inför. Några fina dribblingar och den första bra passningen i sin Blåvitt-karriär hittills till Pakas vinstmål, absolut. Men annars har jag väldigt svårt för honom. Ingen bra blick för spelet överlag.
Citera
2020-06-19, 00:29
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Fast vi riskerar ju nedflyttning... alltså är vi ett av de absolut sämsta lagen i serien enligt dig.

Jag tycker det som var mest pinsamt idag var Varbergs konstanta fulspel och den konstiga domarnivån, Aliev får gå bärsärk i 30 minuter tills han skadar vår mittback, Hasse får gult efter 1 incident. Fulspel brukar ju dock bli fallet när sämre fotbollslag tar sig an bättre motstånd, dom måste vara fysiska för att störa motståndaren och det kan man nog säga att Varberg lyckades med i delar av matchen.

Vet inte om jag sett nåt värre lag än Varberg. Är det tränare Perssons initiativ att gå ut och uppmana att skada spelare?
Erlingmark gjorde definitivt bort sig nät han klev på en Elfsborg spelare men han som skadade Då Graca. Finns inga ord för den idioten.
Citera
2020-06-19, 00:33
Medlem
Citat:
De har ingen bredd, skadeproblem och uruselt spel. KFF vann avsluten med 17-1. 10-0 i avslut på mål.

Blir intressant att se hur media hanterar detta, Mellberg är ju nästan unisont hyllad på förhand. Ekonomi rår han inte för, kanske ej heller skadebilden, men man ställer ändå upp med Granen, M. Olsson, Gigovic, Svensson och Jönsson och sitter med Diskerud, Gero och Timossi på bänken för att ta dagens match som exempel. Ett par legoknektar där kanske, men ändå stor börda på tränaren om resultat uteblir med så pass bra spelare.
Citera
2020-06-19, 00:36
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Blir intressant att se hur media hanterar detta, Mellberg är ju nästan unisont hyllad på förhand. Ekonomi rår han inte för, kanske ej heller skadebilden, men man ställer ändå upp med Granen, M. Olsson, Gigovic, Svensson och Jönsson och sitter med Diskerud, Gero och Timossi på bänken för att ta dagens match som exempel. Ett par legoknektar där kanske, men ändå stor börda på tränaren om resultat uteblir med så pass bra spelare.

Premiärmatchen mot Varberg var bland det sämsta jag sett i Allsvenskan av något lag under alla de år jag följt serien nära. Du nämner en del bra namn men överlag är truppen verkligen fylld med skumma namn som inget vet något om.
Citera
2020-06-19, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Premiärmatchen mot Varberg var bland det sämsta jag sett i Allsvenskan av något lag under alla de år jag följt serien nära. Du nämner en del bra namn men överlag är truppen verkligen fylld med skumma namn som inget vet något om.

Jo visst är det så, men nästan alla lag under toppen fyller väl ut truppen med liknande spelare som bara dom egna supportrarna och mest inbitna känner till. Tror säkert att dom tror mycket på flera av dom där unga spelarna.
Citera
2020-06-19, 01:02
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Bör väl inte häng på bredden om man inte lyckats få iväg avslut på mål under hela matchen, något som gnager inom laget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in