Citat:
I mina ögon är mänsklig idioti ett globalt problem. Studentfirandena i Sverige var väl till stor del ”vanliga Svenskar” Bland bilderna på BLM demonstrationerna kunde man se att ganska många använde munskydd även här i Sverige. Men jag kan sätta min sista krona på att de var ovanliga på student festerna och jag kunde inte se en enda på fotbollsfantasterna. BLM värkar ju ha funnits i de flesta större städer. Detta är för mig ett bevis på att människor inte kan tänka sig offra något, att de bara måste ha och ha. I början handlade det om att folk behövde offra resandet i några månader, men det kunde folk inte tänka sig. Nu handlar det om att ta ett tråkigt och lugnt år. Men det är helt klart också för mycket att offra. Det är klart att med hot om böter och tvång kan man tvinga människor till sympati. Men när politiker och FoHM inte är vidare sympatiska själva vad gör man då?
Med risk för att stöta mig med någon så har generellt inte sydeuropeerna de skarpaste knivarna i lådan.
Och problemet för tex svensk o tysk del är att vi under de senaste decennierna har importerat liknande folk i stora kvantiteter. Vi hade ett samhälle med en population som gick hur bra som helst att förmana med råd , direktiv och riktlinjer. Ja, även lagstiftning kan vara svårt att tillämpa på dessa typer, Den tiden är förbi. Och då blir det svettigt om tex en pandemi dyker upp.
Adda sen att vissa grupper av invandrare drabbas hårdare av C så har du svaret på varför vi i just Sverige har mkt högre siffror än vår grannländer.
Och problemet för tex svensk o tysk del är att vi under de senaste decennierna har importerat liknande folk i stora kvantiteter. Vi hade ett samhälle med en population som gick hur bra som helst att förmana med råd , direktiv och riktlinjer. Ja, även lagstiftning kan vara svårt att tillämpa på dessa typer, Den tiden är förbi. Och då blir det svettigt om tex en pandemi dyker upp.
Adda sen att vissa grupper av invandrare drabbas hårdare av C så har du svaret på varför vi i just Sverige har mkt högre siffror än vår grannländer.