2020-06-19, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
«Vet at skilsmisse finnes»!!! For en merkelig måte å formulere seg på!
Ja jeg reagerte også på det. Som om skilsmisse er en stjerne i en galakse langt langt borte. Alle vet jo at skilsmisse finnes.
Senast redigerad av Ariel70 2020-06-19 kl. 00:50.
Citera
2020-06-19, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Viktig setning slik jeg ser det. Og er vi alle overbeviste om at det var kun TH som har skyld i turbulente forhold hjemme? Hva kunne være foranledningen for den rare ektepakten på 90-tallet for eks. Var det noe spesielt som skjedde som kunne gjøre at TH ble vanskelig? Og som ble en dominobrikke som ble starten på et trasig hjem?

Nei det vet jeg ikke. Men hvis ekteskapet er vanskelig og det er stor uenighet om barneoppdragelse, hva man skal bruke penger på, osv, og det ble daglige krangler om dette så er den vanlige løsningen å ta ut skilsmisse.

Det er ingenting som "kan ha skjedd" som kan rettferdiggjøre mishandling og økonomisk undertrykkelse.
Citera
2020-06-19, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Jeg legger merke til at TH`s fan-club plutselig ble helt fraværende.

Består denne heiagjengen av TH`s venner eller hva er det som foregår ?
Sitter med det samme inntrykket. Virker som strategien er å angripe politiets arbeid og forsøke å plante slike idéer hos så mange som mulig.
Regner med at flere av disse brukerne er én og samme person. En av dem påstod vel igår at han ikke hadde hørt om Hagen familien før saken ble kjent i media. Helt uten at noen hadde insinuert noe om dette i det hele tatt. Fishy..
Citera
2020-06-19, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ja du har rett i det. Blir for mye spekulasjon. Enig.
Neida, ingen fare, og jeg synes dine innlegg er veldig interessante. FB er jo spekulering en masse.
Politiet kjenner vel også til alt vi også har fundert på...? Det er nok en meget god grunn til at vi ikke hører noe om sønnen. Dette som Kornblomst skrev kunne vi jo også tenke på: «Og det kan hende sønnen forstår eller aner at det er faren som står bak. Men kan hende sønnen er redd for at faren skal legge skylden på han. At han ikke tør eller ikke greier å si fra.«
Senast redigerad av Snurrepipperi 2020-06-19 kl. 01:12.
Citera
2020-06-19, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrepipperi
Neida, ingen fare, og jeg synes dine innlegg er veldig interessante.
Men en gang la jeg ut en bastant påstand om ham som GM, og den brant jeg meg på. Det er nok en meget god grunn til at vi ikke hører noe om sønnen. Dette som Kornblomst skrev kunne vi jo også tenke på: «Og det kan hende sønnen forstår eller aner at det er faren som står bak. Men kan hende sønnen er redd for at faren skal legge skylden på han. At han ikke tør eller ikke greier å si fra.«

At fyren konsekvent tar feil er altså ikke noe å tenke på ?
Citera
2020-06-19, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigi1981
Sitter med det samme inntrykket. Virker som strategien er å angripe politiets arbeid og forsøke å plante slike idéer hos så mange som mulig.
Regner med at flere av disse brukerne er én og samme person. En av dem påstod vel igår at han ikke hadde hørt om Hagen familien før saken ble kjent i media. Helt uten at noen hadde insinuert noe om dette i det hele tatt. Fishy..
Nej vi är så klart olika individer och tänker olika, inte svårare än så.
Att dras med i flocktänkande, är inte sunt.
Det är viktigt att ifrågasätta utpekandet av TH.
Det finns ingenting som talar för att han velat bli av med sin åldriga hustru i nutid.
Det som tjatas om är en äktenskap i gungning för många år sedan -10år sedan.
Hur logiskt är det att han skulle vänta i 10år innan han gör sig av med sin fru.
Äktenskapsförordet som återges, kan ha varit skrivet av en anledning som bara makarna själva kan förklara.
Att som vissa personer/skribenter uttrycker sig här, så kunde man tro att flera sitter inne med tunga bevis på
att TH har mördat sin fru.Eller tycks veta väldigt mycket om paret
Men Allt är bara spekulationer och illvilliga slutsatser.
Det har troligen skett en kidnappning, och vad som hänt därefter är en gåta.
Gärningsmännen måste ha kännedom om familjen, och haft någon typ av insyn.
Det kan inte röra sig om det vanliga kriminella kända norrmän.
Vilka är figurerna som fångats på övervakningsfilmen i närheten av huset.
Någon måste veta.
Citera
2020-06-19, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
At fyren konsekvent tar feil er altså ikke noe å tenke på ?
Man behøver ikke være enig om alt, men noen gode poeng har Kornblomst hatt. Det skal hun ha.
Citera
2020-06-19, 01:40
Medlem
Jeg har lenge hengt meg opp i det "teknisk tilbakestående" utspillet fra SH. Men så så jeg det plutselig på en annen måte: Nå som vi vet at TH pratet om "kryptogutten" i de aller første avhørene så vet vi jo også at han kunne "innhente bistand". Selv om noen her har kalt kryptogutten en amatør var han vel i kryptomiljøet, og kunne henvist TH til en ekte ekspert? Lyver Svein Holden med dette utsagnet?
Citat:
Etter å ha representert Hagen i 17 måneder, er Holden sikker i sin sak: Tom Hagen har ikke digital kunnskap til å gjennomføre, eller innhente bistand til å gjennomføre, det han er siktet for.

- Jeg har gjennom disse 17 månedene fått et godt innblikk i hans digitale kompetanse. Etter min oppfatning er det et godt argument for at han ikke kan ha villedet politiet på den måten saken forutsetter, sa Holden til Dagbladet lørdag.
4. MAI 2020: https://www.dagbladet.no/nyheter/skeptisk-til-hagen-utspill/72425882
Citera
2020-06-19, 01:43
Medlem
Jeg tror at GM ikke er i familie med AEH. Jeg tror at GM kan ha overvåket flere av familiemedlemmene i lengre tid, ved å f.eks avlytte deres telefoner og ved å overvåke på andre måter. GM kan i tillegg ha studert flere familiemedlemmers Facebook for å skaffe seg informasjon m.m.

Og jeg tror at GM nøye planla flere detaljer (bl.a. detaljer i trusselbrevet og valg av dato) ved denne forbrytelsen og at GM ønsket at disse detaljene skulle føre til at politiet skulle tro at familiemedlemmer av AEH var involvert i forbrytelsen mot AEH.
Citera
2020-06-19, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrepipperi
Det skrives ingenting om ham, noen steder. Jeg fikk inntrykk av at noen på forumet kjente ham og postet at det var utenkelig. Jeg har tidligere postet tanker rundt ham som GM, men følte etterpå at det ble enormt spekulativt og fikk meget kalde føtter. Jeg synes Kornblomst siste del av innlegget er interessant. For meg føler jeg at det går over en grense å spekulere mer ang sønnen, og regner med at politiet vet adskillig mer enn oss her vi sitter og taster. Håper jeg

Noen som kan fylle inn litt info ang. datterens ektemann som skal ha flyttet hjem til Australia sommeren 2019?
En annen relasjon det har vært lite fokus på i media - men vet det har vært diskutert her inne tidligere... Var turen planlagt lang tid i forveien, eller skjedde det brått? har denne personen brutt med familien, eller er en evt. retur blitt forsinket av skogbranner, corona, syke familiemedlemmer e.l?

Mener noen påpekte engelskspråklig bakgrunn eller påvirkning i radbrekkingen av språket i løsepengebrevet... Usikker om det var her inne, eller en av ekspertene som ble konsultert av media.

Lurer på hva som får en person til å reise fra familien i en sånn situasjon - spesielt for et langtidsppphold på andre siden av jorda... det kan være så mangt, for all del...men det må da ihvertfall være en oppgitt årsak?
Citera
2020-06-19, 02:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nej vi är så klart olika individer och tänker olika, inte svårare än så.
Det finns ingenting som talar för att han velat bli av med sin åldriga hustru i nutid.
Det som tjatas om är en äktenskap i gungning för många år sedan -10år sedan.
Hur logiskt är det att han skulle vänta i 10år innan han gör sig av med sin fru.
Äktenskapsförordet som återges, kan ha varit skrivet av en anledning som bara makarna själva kan förklara.
Att som vissa personer/skribenter uttrycker sig här, så kunde man tro att flera sitter inne med tunga bevis på
att TH har mördat sin fru.Eller tycks veta väldigt mycket om paret
Men Allt är bara spekulationer och illvilliga slutsatser.
Det har troligen skett en kidnappning, och vad som hänt därefter är en gåta.
Gärningsmännen måste ha kännedom om familjen, och haft någon typ av insyn.
Det kan inte röra sig om det vanliga kriminella kända norrmän.
Vilka är figurerna som fångats på övervakningsfilmen i närheten av huset.
Någon måste veta.
Veldig godt skrevet! Det er akkurat slik det er.
Citat:
Vi är så klart olika individer och tänker olika, inte svårare än så.
Ekteparet Hagen har aldri lagt skjul på at de har hatt et turbulent ekteskap.
AE har blitt beskrevet som en glad dame, med humor og et stort og godt hjerte, og det harmonerer ikke med at hun var undertrykt.
Siste artikkel i VG forteller om at politiet har funnet 10 år gamle skillsmissepapirer, som bare AE har undertegnet.
Det må mer til enn dette for å mistenke at TH har drept sin kone.
Som noen andre nevnte, disse lekkasjene i media ødelegger for saken og for politiets integritet.

Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det var i et intervju jeg hørte Haris Hrenovica si at kidnappingshypotesen ikke er utelukket.

Jeg fant denne +artikkelen fra 8. juni 2020:

https://www.aftenposten.no/article/ap-BRgWJG.html

"Forsvinningssaken: Kidnappingsteorien er ikke lagt bort, men politiet mener drapshypotesen er ytterligere styrket."
Drapshypotesen ytterligere styrket. Ja, nei, vet ikke, de kan vel ikke legge den bort så lenge det ikke er 100% sikkert at det ikke er kidnapping med løsepengekrav. Så lenge det er 0.1% sjanse for at noen har kidnappet henne og at kravet om løsepenger er reelt, så kan de ikke legge det bort.
En hypotese er uansett ikke sterk, før alle andre hypoteser kan utelukkes.

I følge Eidsivating lagmannsrett er det ikke skjellig grunn til å mistenke TH (mindre enn 50% sannsynlig).

Det kan likevel dreie seg om en kidnapping, selv om drapshypotesen er styrket, pga kidnappingsofferet kan ha blitt drept ved en feiltagelse.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Hypotetisk-deduktiv_metode

"Bayes teorem (sannsynlighetsteori) gjør at vi aldri når 0 % eller 100 %, slik at troen man har på at teorien er rett, vil påvirke i hvilken grad dataene øker eller minsker troen på hypotesen."

"Hempels paradoks, eller ravneparadokset, tar utgangspunkt i hypotesen «alle ravner er svarte». Logisk medfører det at «alle ikke-svarte er ikke-ravner», så i den grad noe ikke er svart, er det ikke en ravn. Et grønt eple er ikke svart, og følgelig ikke en ravn – en iakttagelse som kan styrke hypotesen «alle ravner er svarte»."

https://snl.no/ravneparadokset
Citera
2020-06-19, 02:17
Medlem
kato85s avatar
Klart som faen at det var Tom Hagen som fjernet kona sin, nå har de funnet skilsmissopapiren og alt.

Problemet er at han ansatte proffs for dette, og de levner ikke noe spor, ikke heller av konen, hun er dyttet i syre og brent opp, beinen har blitt knust og malt ned til støv, tennene har de kastet i noen sjø langt vekk.

Det er bare legge ned og gå videre med bevisshetetn at Tom er en hemsk mann.

/svensk i oslo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in