2020-06-19, 00:12
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Varför skulle det skada utredningen?
De teman som media läcker ut har redan blivit dryftat med relevanta involverade.

När det blåser medvind är det lättare för de personer som sitter med information att börja bidra.
Jag tänker att det skadar utredningen på alla möjliga sätt, inte minst moraliskt. Dessutom brukar polisen vilja hålla detaljer för sig själva, innan rättegång, för att det inte skall påverka vittnen t.ex. För trött för att formulera mig väl men jag kan inte se att det kan gagna utredningen. En annan sak om polisen läcker saker i intervju eller presskonferens men det här tycker jag undergräver deras integritet.
Citera
2020-06-19, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheila01
Har lest masse på forumet, men først nå jeg har valgt å poste.

Særdeles spesiell sak, det kan vi vel alle enes om.

Hvor sannsynlig er det at hun er blitt kidnappet? Hypotetisk la oss tro at det er noen som har lest om Tom og at han er svært velstående, men lever svært enkelt. Ingen alarm. Vedkommende planlegger å kidnappe kona med håp om å tjene mye penger på det. Gjør stor flid med å etterlate minst mulig spor. Dette er svært risikofylt, gjør dette på lyse dagen- og såvidt jeg forstår på et sted med andre hus og blokker i nærheten. Hvis målet er penger, og man tar så stor risiko med å utføre dette med stor potensiale for å bli tatt, er det ikke rart at de deretter viser så lite interesse i å få pengene? Hvis man tenker deres motiv var penger, det som driver dem. Så etter å ha gjennomført et slikt risikabelt prosjekt, så si «nei, det er ikke så farlig, vi venter 2 uker med å besvare en melding». Hvis hun var i live så er det jo enorme ressurser på å holde henne der hva gjelder å ordne med mat og vakthold. La oss anta at noe skjedde da, hun døde. Likevel ville sikkert familien vært villig til å betale for å vite hva som skjedde, men selv det er ikke kidnapperne interessert i. De har bare forsvunnet. Ut fra det konkluderer jeg med at kidnappingsteorien ikke er sannsynlig.

Sannsynligheten rent statistisk peker på TH. Han er ektemannen. Det som indisiemessig forsterker det, er at det fremkommer detaljer om en mann med et stort behov for kontroll. Ektepakten, der han skal ha full kontroll over verdier. Og ikke bare kontroll, men også svært liten empati og kjærlighet for sin fru. Ved evt skilsmisse unner han henne ikke mer enn 200.000 og en gammel bil. En kvinne som har muliggjort at han kan tjene de store verdiene. Fått 3 barn med, som kan videreføre arven og hans bedrift osv. Det høres ut som et iskaldt og kynisk menneske. Neste som er kommet frem er at han har fått felles barn til å kalle henne nedsettende karakteristikk. Han har null respekt for henne. Det vitner om et menneske som ser på sin fru som et verktøy. Vi hører at svoger har sett noe, som han har rapportert om. Det er bekreftet at det har vært turbulens. Cirka 10 år siden har hun signert skilsmissepapirer. Hun har søkt nylig etter leiligheter i Gjøvik og meldt seg i FB-gruppe og sett etter leiligheter. Barna som sier at kjærligheten seiret etter turbulensen, de åpenbart forsøker å dekke over noe/evt har liten til ingen sympati med sin mor. Evt at de rett og slett er blitt så hjernevasket av TH at de ikke er i stand til å ta standpunkt for sin mor og de vansker hun har hatt. Evt redd for å miste penger/arv. Det er utrolig hva penger gjør med folk.
Det neste som er merkelig er alle disse telefonene på morgenen fra TH til AE. Får en nesten til å tro at han gjorde det for å forsterke sitt alibi. Evt for å se om noe gift startet å virke (hvis han har slettet samtale fra logg), for så å gi et signal videre.
Videre hans personlighet, uten at jeg skal fjerndiagnostisere, men han sier selv at hans kone ville ha beskreevet ham som kald.
I tillegg manglende evne til å betale. Han betaler 10.mill først når han forstår at han er mistenkt av politiet (politiet går ut med at hovedteorien er endret). Neste gang han initierer kontakt er når han skjønner at han er siktet(nettopp sluppet ut).
Han er villig til å betale hvis det tar mistanken bort fra ham, men ikke for å redde sin kone/finne info om henne.
Det har kommet frem info om at han forsøkte å forhandle med kidnapperne fordi de hadde regnet ut feil sum tilsvarende 4% av hans totale eiendeler. Det er trist for å si det mildt.

La oss si som tredje hypotese at det er noen som vil forsøke å ramme TH. Legge skylda på ham. De har utført dette, for at TH skal rammes personlig og økonomisk. Da hadde mitt instinkt vært å fortelle politiet sannheten om all turbulensen i ekteskapet og sagt at noen må ha fått innsyn i alt dette, og bruker det til å nå bruke det mot meg. Det hadde styrket min sak. Jeg hadde ikke benektet for de faktiske forhold. Hmm...
Kunde inte skrevet det bättre själv.
Vad tro du om något/några av barnens inbladning?
Citera
2020-06-19, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrepipperi
Det er en av flere teorier jeg har hatt en stund, men jeg er langt fra overbevist. Politiet mener tydeligvis ikke det. Mulig de mener vedkommende er blitt manipulert til å gi alibi eller har lagt ting tilrette. Vedkommende er visst litt tabu-emne, får jeg inntrykk av. Det var postet tidligere av noen at det var utenkelig at han kunne være GM.

Ja jeg kjenner ikke personer i familien så har vondt av å spekulere på navn. Det gjør meg vondt egentlig. Samtidig er det en viktig sak å få oppklart, så blir en balanse.
Det er en sannhet at planlagt drap ofte begås av nær familie. Ektemenn, sønner.
I denne ugjerningen rammes en hel familie knallhardt. Ikke bare AE.
Jeg har også inntrykk av at det er litt tabu å snakke om sønnen.
Mange sier det er utenkelig. Jeg får aldri svar på hvorfor synes jeg. Men det er sannsynlig at GM er innsider. Jeg må innrømme jeg trodde de hadde mye mer bevis på TH før, men tviler nå veldig sterkt at det er han som står bak faktisk. Han er jo gjennom-etterforsket noe så vanvittig. Og da må man jo se mer på jr enten man vil eller ikke tenker jeg. Hvorfor er ikke sønnen aktuell? Åpen for alle gode grunner.
GM har vært svært kreativ.
Jeg tviler på at det er mange personer involvert her. Sproxmannen er eneste ukjente avtrykk i huset.
Så hvem brukte de Sprox-skoene og tråkket rundt i huset? Jeg mener det er sannsynlig at den personen kjente AE. Hvis ikke ville det bli ufattelig stor risiko etter min vurdering.
Senast redigerad av Hunterrr 2020-06-19 kl. 00:21.
Citera
2020-06-19, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ektepakten viser at TH er sterkt kontrollerende. Økonomisk ufrihet og undertrykkelse begrenset AEHs muligheter og livsutfoldelse sterkt. Undertrykkelsen faller inn under definisjonen av "vold i nære relasjoner".

Politiet snakker om medhjelpere. Samtidig har politiet lagt frem beviser som tyder på at de mener TH har gjennomført drapet selv. Blodspor fra TH er lagt frem som beviser.

Jeg tror at så snart AEH er blitt funnet, vil politiet gå løs på livsbevisene. At det er der medhjelpere har bidratt. At TH begikk drapet selv i løpet av natten, og fraktet vekk AEH selv.

Det er noen som nevner TEH. Facebook-bilder osv. Jeg tror heller at TH har hintet mot sønnen, enn at sønnen skal ha hatt noe med drapet å gjøre. Men man skal ikke se bort i fra at TH kan ha bløffet døtrene. At døtrene tror de beskytter broren. At de er blitt lurt til å beskytte faren, uten å være klar over det.

Og det kan hende sønnen forstår eller aner at det er faren som står bak. Men kan hende sønnen er redd for at faren skal legge skylden på han. At han ikke tør eller ikke greier å si fra.
Det siste du skriver synes jeg er en interessant teori, HVIS TH er skyldig.
Senast redigerad av Snurrepipperi 2020-06-19 kl. 00:36.
Citera
2020-06-19, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Kunde inte skrevet det bättre själv.
Vad tro du om något/några av barnens inbladning?

Godt spørsmål. Som kvinne og mor selv klarer jeg ikke å se at barna kan være innblandet i drap av sin mor. En mor som såvidt jeg kan lese ut av informasjonen som ligger ute, har vært til stedeværende og god og siste tiden bidratt til barnepass av barnebarn.

Men, når det er sagt så klarer jeg heller ikke å fatte at barna kan høre på far og gå med på å kalle sin egen mor for en nedsettende karakteristikk. Jeg tror jeg faller ned på at jeg tror ikke det, men utelukker det heller ikke.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Kan hende han ikke er redd sånn sett, TEH altså men det er heller penger som gjør at han ikke sier noe og hjelper til med alibi?

Nei, jeg skal ikke spekulere i det.

Jeg tenkte mest på skyldfølelse. Hvis han oppfatter at TH mest sannsynlig har drept AEH.

Det er tungt å vokse opp under vanskelige forhold.
Citera
Medlem
Citat:
Fant signerte separasjonspapirer i Hagen-huset
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pL3o2E/opplysninger-til-vg-fant-signerte-separasjonspapirer-i-hagen-huset

Det blir bara klarare och klarare.
Citera
2020-06-19, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheila01
Har lest masse på forumet, men først nå jeg har valgt å poste.

Særdeles spesiell sak, det kan vi vel alle enes om.

Hvor sannsynlig er det at hun er blitt kidnappet? Hypotetisk la oss tro at det er noen som har lest om Tom og at han er svært velstående, men lever svært enkelt. Ingen alarm. Vedkommende planlegger å kidnappe kona med håp om å tjene mye penger på det. Gjør stor flid med å etterlate minst mulig spor. Dette er svært risikofylt, gjør dette på lyse dagen- og såvidt jeg forstår på et sted med andre hus og blokker i nærheten. Hvis målet er penger, og man tar så stor risiko med å utføre dette med stor potensiale for å bli tatt, er det ikke rart at de deretter viser så lite interesse i å få pengene? Hvis man tenker deres motiv var penger, det som driver dem. Så etter å ha gjennomført et slikt risikabelt prosjekt, så si «nei, det er ikke så farlig, vi venter 2 uker med å besvare en melding». Hvis hun var i live så er det jo enorme ressurser på å holde henne der hva gjelder å ordne med mat og vakthold. La oss anta at noe skjedde da, hun døde. Likevel ville sikkert familien vært villig til å betale for å vite hva som skjedde, men selv det er ikke kidnapperne interessert i. De har bare forsvunnet. Ut fra det konkluderer jeg med at kidnappingsteorien ikke er sannsynlig.

Sannsynligheten rent statistisk peker på TH. Han er ektemannen. Det som indisiemessig forsterker det, er at det fremkommer detaljer om en mann med et stort behov for kontroll. Ektepakten, der han skal ha full kontroll over verdier. Og ikke bare kontroll, men også svært liten empati og kjærlighet for sin fru. Ved evt skilsmisse unner han henne ikke mer enn 200.000 og en gammel bil. En kvinne som har muliggjort at han kan tjene de store verdiene. Fått 3 barn med, som kan videreføre arven og hans bedrift osv. Det høres ut som et iskaldt og kynisk menneske. Neste som er kommet frem er at han har fått felles barn til å kalle henne nedsettende karakteristikk. Han har null respekt for henne. Det vitner om et menneske som ser på sin fru som et verktøy. Vi hører at svoger har sett noe, som han har rapportert om. Det er bekreftet at det har vært turbulens. Cirka 10 år siden har hun signert skilsmissepapirer. Hun har søkt nylig etter leiligheter i Gjøvik og meldt seg i FB-gruppe og sett etter leiligheter. Barna som sier at kjærligheten seiret etter turbulensen, de åpenbart forsøker å dekke over noe/evt har liten til ingen sympati med sin mor. Evt at de rett og slett er blitt så hjernevasket av TH at de ikke er i stand til å ta standpunkt for sin mor og de vansker hun har hatt. Evt redd for å miste penger/arv. Det er utrolig hva penger gjør med folk.
Det neste som er merkelig er alle disse telefonene på morgenen fra TH til AE. Får en nesten til å tro at han gjorde det for å forsterke sitt alibi. Evt for å se om noe gift startet å virke (hvis han har slettet samtale fra logg), for så å gi et signal videre.
Videre hans personlighet, uten at jeg skal fjerndiagnostisere, men han sier selv at hans kone ville ha beskreevet ham som kald.
I tillegg manglende evne til å betale. Han betaler 10.mill først når han forstår at han er mistenkt av politiet (politiet går ut med at hovedteorien er endret). Neste gang han initierer kontakt er når han skjønner at han er siktet(nettopp sluppet ut).
Han er villig til å betale hvis det tar mistanken bort fra ham, men ikke for å redde sin kone/finne info om henne.
Det har kommet frem info om at han forsøkte å forhandle med kidnapperne fordi de hadde regnet ut feil sum tilsvarende 4% av hans totale eiendeler. Det er trist for å si det mildt.

La oss si som tredje hypotese at ddet er noen som vil forsøke å ramme TH. Legge skylda på ham. De har utført dette, for at TH skal rammes personlig og økonomisk. Da hadde mitt instinkt vært å fortelle politiet sannheten om all turbulensen i ekteskapet og sagt at noen må ha fått innsyn i alt dette, og bruker det til å nå bruke det mot meg. Det hadde styrket min sak. Jeg hadde ikke benektet for de faktiske forhold. Hmm...

Kvalitets-innlegg, veldig enig i alt her.

Synd også funnet av skilsmisse papirene ser svært dårlig ut for TH. Kanskje ikke i seg selv, men ser man det i sammenheng med AEHs søk etter bolig i hjemtraktene, vitneutsagn om at hun ville ut av ekteskapet, samt THs påstand i avhør om at skilsmisse aldri var seriøst vurdert. Da ser det definitivt ut som TH har forklart seg usant i avhør. Spørsmålet blir da hvorfor han som uskyldig skulle gjøre det?

Liten tvil om at politiet er på rett spor her. Skal bli spennende å se på hvilket tidspunkt politi-kritikerne her innser at man ikke er i posisjon til å bedømme politiets arbeid uten å ha innsyn i hele etterforskningsmaterialet. Blir litt som å trille terning på en film etter kun å ha sett traileren.
Citera
2020-06-19, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei, jeg skal ikke spekulere i det.

Jeg tenkte mest på skyldfølelse. Hvis han oppfatter at TH mest sannsynlig har drept AEH.

Det er tungt å vokse opp under vanskelige forhold.

Viktig setning slik jeg ser det. Og er vi alle overbeviste om at det var kun TH som har skyld i turbulente forhold hjemme? Hva kunne være foranledningen for den rare ektepakten på 90-tallet for eks. Var det noe spesielt som skjedde som kunne gjøre at TH ble vanskelig? Og som ble en dominobrikke som ble starten på et trasig hjem?
Citera
2020-06-19, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ja jeg kjenner ikke personer i familien så har vondt av å spekulere på navn. Det gjør meg vondt egentlig. Samtidig er det en viktig sak å få oppklart, så blir en balanse.
Det er en sannhet at planlagt drap ofte begås av nær familie. Ektemenn, sønner.
I denne ugjerningen rammes en hel familie knallhardt. Ikke bare AE.
Jeg har også inntrykk av at det er litt tabu å snakke om sønnen.
Mange sier det er utenkelig. Jeg får aldri svar på hvorfor synes jeg. Men det er sannsynlig at GM er innsider. Jeg må innrømme jeg trodde de hadde mye mer bevis på TH før, men tviler nå veldig sterkt at det er han som står bak faktisk. Han er jo gjennom-etterforsket noe så vanvittig. Og da må man jo se mer på jr enten man vil eller ikke tenker jeg. Hvorfor er ikke sønnen aktuell? Åpen for alle gode grunner.
GM har vært svært kreativ.
Jeg tviler på at det er mange personer involvert her. Sproxmannen er eneste ukjente avtrykk i huset.
Så hvem brukte de Sprox-skoene og tråkket rundt i huset? Jeg mener det er sannsynlig at den personen kjente AE. Hvis ikke ville det bli ufattelig stor risiko etter min vurdering.
Det skrives ingenting om ham, noen steder. Jeg fikk inntrykk av at noen på forumet kjente ham og postet at det var utenkelig. Jeg har tidligere postet tanker rundt ham som GM, men følte etterpå at det ble enormt spekulativt og fikk meget kalde føtter. Jeg synes Kornblomst siste del av innlegget er interessant. For meg føler jeg at det går over en grense å spekulere mer ang sønnen, og regner med at politiet vet adskillig mer enn oss her vi sitter og taster. Håper jeg
Senast redigerad av Snurrepipperi 2020-06-19 kl. 00:42.
Citera
2020-06-19, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrepipperi
Det skrives ingenting om ham, noen steder. Jeg fikk inntrykk av at noen på forumet kjente ham og postet at det utenkelig. Jeg har tidligere postet tanker rundt ham som GM, men følte etterpå at det ble enormt spekulativt og fikk meget kalde føtter. Jeg synes Kornblomst siste del av innlegget er interessant. Jeg føler at det går over en grense å spekulere mer ang sønnen, og regner med at politiet vet adskillig mer enn oss her vi sitter og taster. Håper jeg

Ja du har rett i det. Blir for mye spekulasjon. Enig.
Citera
2020-06-19, 00:39
Medlem
Jeg legger merke til at TH`s fan-club plutselig ble helt fraværende.

Består denne heiagjengen av TH`s venner eller hva er det som foregår ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in