Citat:
Ursprungligen postat av
karlkula12
Kollade på presskonferensen från Norrbotten. Blev rätt förundrad över att man räknas ha dött av Covid-19 om man fått diagnosen högst 30 dagar innan man avlider. Så om jag kämpat mot Cancer i flera års tid, men på slutet även får diagnosen Covid-19 så dör jag tydligen av Covid-19, inte cancern. Smått bisarrt.
Ja, det är nog så att majoriteten av alla de 5053 hade cancer i det absoluta slutskedet. Jag har hört det ryktas faktiskt, att typ 99% hade cancer med högst 11 dar kvar att leva, i snitt.... Och så pang bom, kom covid..
🙄
Det är för övrigt exakt så man räknar dödsfall i influensa också. Den sjukdomen som ni förnekare brukar älska att använda för att förminska covid. Men där "gör det inget" tydligen, med metoden att räkna det som dödsorsak inom 30 dar.
Vad konstigt btw, att så otroligt många verkar slumpmässigt ha klarat sig ifrån den där "cancern i slutskedet", i de andra nordiska länderna.
Halmstråna blir tunnare och tunnare. Man orkar knappt ens läsa den här typen av tramsiga inlägg längre. 😓