2020-06-18, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast dom har tappat mer, de öppnar upp och kan gasa på, Sverige tappade lika mycket export som om vi kört stenhård lockdown och fortsätter ha problem med den inhemska konsumtionen pga corona. De som de andra nu slipper när de till skillnad ifrån Sverige slipper en pågående pandemi.
Fast det gör dom ju inte. För om det fortfarande är en pandemi i Sverige så är det det i andra länder också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Men sluta tjata om dina 70-84. Helt irrelevant.

Inte alls irrelevant. Det är ju här du hittar den största gruppen avlidna. Och de dör i störst utsträckning på sjukhus.

vilket jag påvisade som svar på tramset att 90% i Sverige dör utanför sjukhus. Som alltså är bullshit.

Det är väl ändå det inlägget du i sådana fall ska hoppa på och inte mig som ger ett korrekt svar.
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Om du undrar det efter 3 månader med konsekventa direktiv så tror jag att teorin om att Covid-19 kan ge hjärnskador härmed är bekräftad. Eller så hade du lite förståelseproblem redan innan?
Om din tes är korrekt så konstaterar jag ifrån att en tredjedel av skribenterna i den här tråden varit smittade av SARS-CoV-2. Ganska allvarliga infektioner, dessutom.
Citera
2020-06-18, 19:52
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Och du kommer knappast närmare fakta om du läser The Lancet och andra ansedda medicinska tidskrifter.
Flashback är ju ändå inte riktigt på den nivån ändå...
Okej kompis Du utgår från små artiklar från Mars när ingen visste vad covid19 var. Jag utgår från den senaste datan. Du måste var 50+ som är så extremt stelnad i dina uppfattningar, typiskt åldringstecken...
Senast redigerad av -AIR- 2020-06-18 kl. 19:54.
Citera
2020-06-18, 19:53
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Om din tes är korrekt så konstaterar jag ifrån att en tredjedel av skribenterna i den här tråden varit smittade av SARS-CoV-2. Ganska allvarliga infektioner, dessutom.
😀

Ja, eller fler än så.
Citera
2020-06-18, 19:53
Medlem
Citat:
Konjunkturinstitutet och Finansdepartementet presenterade prognoser för ytg idag som jag utgår från att du tagit del av (då du säger att det blir tvärtom). Om vi jämför verkliga tal (fakta i st f prognoser) för GDP utveckling i maj mellan t ex Sverige v UK, USA m fl så stämmer ju inte ditt påstående. Det var därför jag undrade vad du hade för underlag för ditt påstående. Kanske jag missat något?

Är man troll om man ber om fakta? Är man lågbegåvad om man följer med i fakta som rapporteras? Eller blir du helt enkelt bara lite emotionell när du bara hittat på och folk ser det? Jag vet inte, och lägger mig platt när du visat underlaget och det begåvade resonemanget för ditt påstående att det blir värre i Sverige.

Jag tog del av detta.
Arbetslösheten ökar inte i den takt man trodde för en månad sedan och skrivs nu ner.

BNP tappet likaså. Skrivs ner till "bara" -6% i år. Långt bättre än genomsnittet i EU.

Så visst har vi klarat ekonomin ganska okey så långt.
Citera
2020-06-18, 19:54
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Inte alls.

Det bästa vore att likt Spanien sluta rapportera av de anledningar jag nämnde i mitt tidigare inlägg.

Och som sagt... denna hysteri som du själv ger uttryck av. Vart var du när Svininfluensan gick?? Eller i Malaria eller hungersnöd debatterna?

Fortfarande dör 1000 personer om dagen i Malaria som tar livet av en halv miljon människor årligen. Varje år sedan årtionden tillbaka. Men ingen jävel har nånsin brytt sig.

Men nu minsann. När snuvan från Kina är här...

Ingen kan göra allt men alla kan göra något.

Sen är det ju lite fråga om vad man har tid till,

beroende på hur ens liv ser ut och vad som måste prioriteras,

eller hur?
Citera
2020-06-18, 19:55
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Bra. Och från FHM:

Stanna hemma när du är sjuk

Känner du dig sjuk med symtom som snuva, hosta eller feber ska du försöka låta bli att träffa andra människor. Gå inte till jobbet, skolan eller förskolan. Det gäller även om du bara känner dig lite sjuk. Det är viktigt att inte riskera att smitta andra.

Yäyä.

Citat:
Stockholmare kan gå till jobbet med milda symptom

Anders Tegnell säger att man efter en vecka kan gå till jobbet – eftersom risken då är liten för att man ska ha covid-19.

https://www.expressen.se/nyheter/stockholmare-kan-ga-till-jobbet-med-symptom-1/

Citera
2020-06-18, 19:55
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Inte alls irrelevant. Det är ju här du hittar den största gruppen avlidna. Och de dör i störst utsträckning på sjukhus.

vilket jag påvisade som svar på tramset att 90% i Sverige dör utanför sjukhus. Som alltså är bullshit.

Det är väl ändå det inlägget du i sådana fall ska hoppa på och inte mig som ger ett korrekt svar.

Nä mina siffror håller. Eller tror du att alla som haft COVID-19 och dött har registrerats?

Mina siffror håller. Försök med nån annan.

Jag gav dig en länk till socialstyrelsen. Läs den. Noga. Återkom sedan. Om du fortsätter och tramsar blockar jag dig.
Citera
2020-06-18, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Det fetade, exakt. Är här. Vem fan bryr sig om malaria eller ens ebola? Negerpest i långtbortistan som inte hotar oss, men detta satans virus är på vår veranda... Det blir inte mindre allvarligt bara för att man mörkar skiten. Jag har en kollega som legat nedsövd i respirator i snart en månad, viruset blir inte mindre verkligt bara för att man inte pratar om det. Om han fixar den resan lär han vara ett vrak som får stappla sig fram i livet.

Uppenbarligen tycker omvärlden att viruset försvinner ju sämre man rapporterar.

Så det är absolut en bra strategi.
Gör helst som Spanien, sluta helt. Då får man bäst siffror och straffas minst av omvärlden.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Fakta, min vän. Förstår du vad GDP-utveckling är?

Varför blir du så arg?
Det finns inga säkra siffror över någon BNP utveckling än och du får vänta en bit in på nästa år för att se ut år 2020 utvecklade sig. Om du inte var följden av ett kusingifte mellan två bidragsturister från Mena så hade du insett att Sveriges fortsatta haltande kommer kosta än mer än för länder som kan öppna upp efter en lockdown och hålla koll på smittan via tester och smittspårning.
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Yäyä.

Precis.

Det är väl bra? Och borde väl vara lättförståeligt för de flesta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in