Citat:
Precis så är det.
Dödligheten ligger kring 0,6% vilket FHM redovisade en studie om idag och som andra studier i ansedda The Lancet också kommit fram till redan i slutet av Mars.
https://www.expressen.se/nyheter/studie-coronaviruset-inte-lika-dodligt-som-vi-trott/
En dödlighet som lär minska. Vilket det alltid gör med nya virus av vad jag förstår.
En så pass låg dödlighet får man ju också ställa i relation till hur mycket det faktiskt kan eller får kosta ett samhälle och omvärld.
Åtgärderna riskerar ju annars att ta livet av långt fler än själva viruset och det är ju ett orimligt scenario.
Ponera att en andravåg kommer. Med vad vi vet nu så kommer omvärlden aldrig att stänga ner på det sätt man gjorde nu. Inte en chans. Det är bara att lyssna på paniken i Sydeuropa just nu där man inte ens kan vänta tills 1 Juli med att öppna gränserna (Spanien).
I Sverige har vi nu ingen överdödlighet längre. Vilket påtalades i Söndagens Agenda. Det dör alltså normalt med människor i Sverige just nu.
I stora drag betyder det alltså att personer inte dör AV Covid-19 utan MED Covid-19. Vilket också är intressant och ska tas med i kacklet som är här inne.
Dödligheten ligger kring 0,6% vilket FHM redovisade en studie om idag och som andra studier i ansedda The Lancet också kommit fram till redan i slutet av Mars.
https://www.expressen.se/nyheter/studie-coronaviruset-inte-lika-dodligt-som-vi-trott/
En dödlighet som lär minska. Vilket det alltid gör med nya virus av vad jag förstår.
En så pass låg dödlighet får man ju också ställa i relation till hur mycket det faktiskt kan eller får kosta ett samhälle och omvärld.
Åtgärderna riskerar ju annars att ta livet av långt fler än själva viruset och det är ju ett orimligt scenario.
Ponera att en andravåg kommer. Med vad vi vet nu så kommer omvärlden aldrig att stänga ner på det sätt man gjorde nu. Inte en chans. Det är bara att lyssna på paniken i Sydeuropa just nu där man inte ens kan vänta tills 1 Juli med att öppna gränserna (Spanien).
I Sverige har vi nu ingen överdödlighet längre. Vilket påtalades i Söndagens Agenda. Det dör alltså normalt med människor i Sverige just nu.
I stora drag betyder det alltså att personer inte dör AV Covid-19 utan MED Covid-19. Vilket också är intressant och ska tas med i kacklet som är här inne.
Nåt liv hit eller dit vad är det jämfört med plånboken? Det är primärt en utrensning av de svagaste, hur många procent av dessa vet jag inte men uppenbarligen anser en stor andel av folket att det är viktigare att kunna shoppa än rädda liv. Jag har aldrig förr sett så många supersport bilar rulla runt i kvarteret som denna sommaren, senast en Mclaren, skulle bli förvånad om inte medelklassen klarar ett helt år utan inkomst utan några som helst problem ekonomiskt, de som inte skulle klara det kunde få hjälp men det är svårt för mig att förstå att pengar skulle vara gemene mans största problem. Det är bara att inse att vi numera är ett mini usa dock utan rätten för varje individ att försvara sig. Röstade nej till EU osv men det gick inte rädda Sverige. Eliten köpte medelklassen och krossade en av de sista utposterna för ett vettigt land för länge sedan och det blir lite extra tydligt i och med Covid-19. USA för mig är primärt ett av världens rikaste länder men som ändå inte skyddar de svaga, vilket som sagt påminner mig om landet jag bor i idag. Om jag skulle komma till makten hade jag försökt stoppa vanliga influensan också åtminstone så länge det finns pengar till aventadorer, r8or och liknande.